וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלפפונים מטורקיה, תפוחים מאיטליה: למה החיילים מקבלים תוצרת חקלאית מיובאת?

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 15:58

אחרי פרשת העגבניות שהגיעו מטורקיה והועברו לארגזים תוצרת הארץ, כעת מסתבר שהחיילים ממשיכים לקבל פירות וירקות מיובאים

ירקות ופירות תוצרת טורקיה ואיטליה שהגיעו לחיילי צה"ל. יח"צ,
מלפפונים שהגיעו מטורקיה, צולמו באחד משטחי הכינוס/יח"צ

חקלאים שהגיעו לשטחי הכינוס של צה"ל, לפני כניסה לרצועת עזה ויישובי העוטף, נדהמו לגלות ארגזי ירקות ופירות מחו"ל המיועדים לחיילי צה"ל, במקום תוצרת חקלאית ישראלית.

לידי וואלה! כסף הגיע תיעוד של ארגזי מלפפונים מיובאים מטורקיה, ותפוחים מאיטליה, שחולקו לחיילים בשטחי הכינוס. זאת אחר שבשבוע שעבר התעוררה סערה, עם פרסומו של סרטון המראה העברת עגבניות שהגיעו מטורקיה לארגזים תוצרת הארץ.

מאז שנשיא טורקיה התבטא בחריפות נגד ישראל, התעוררה תנועת חרם צרכנית ספונטנית נגד יבוא ירקות ופירות משם, עגבניות, מלפפונים, גזר וקישואים, ועידוד קניית חקלאות ישראלית, בדגש על זו שמגיעה מעוטף עזה.

ירקות ופירות תוצרת טורקיה ואיטליה שהגיעו לחיילי צה"ל. יח"צ,
תפוחים מיובאים מאיטליה, צולם בבסיס צבאי/יח"צ

אחרי המחסור שנוצר על המדפים עם פרוץ המלחמה, יבואנים הביאו לארץ 4,500 טון של פירות וירקות מחו"ל, ואז הם נתקעו עם הסחורה. מי ששיווק אותה, חטף אש ברשתות החברתיות, אחרים, מצאו דרכים יצירתיות לעקוף את הזעם, והעבירו את הסחורה המיובאת לארגזים ישראלים.

עם פרוץ המחאה, יצא משרד הבטחון בהצהרה, לפיה צה"ל ירכוש אך ורק סחורה ישראלית, אך מתברר, שבשטח המצב שונה. חיילי צה"ל אוכלים גם פירות וירקות תוצרת חוץ, כולם אגב, מסופקים על ידי ספק יחיד באזור הדרום.

ממשרד הבטחון נמסר בתגובה: "על פי הנחיית מנכ"ל משרד הבטחון, כל התוצרת החקלאית שמסופקת לצה"ל, בשגרה ובמלחמה, תהיה מחקלאים ישראלים. מבדיקה שערכנו, הספק מכחיש שהסחורה בתמונה שייכת לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully