וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות בצפון אחרי פגישת נתניהו: "היינו ניצבים בצילום מבוים"

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 7:11

ראשי הרשויות העלו בעיות קשות ונותרו ללא מענה: "לא קיבלנו תשובות על שום דבר"

בווידאו: נתניהו עם ראשי רשויות בצפון מבטיח להשיב את הביטחון גם שם/צילום: לע"מ

ראשי רשויות בצפון, שנכחו אתמול בפגישה של רוה"מ בנימין נתניהו, עם פורום ראשי הרשויות בקו העימות בראשות משה דוידוביץ', שנערך בחמ"ל של רגבה, אמרו כי הרגישו כמו סטטיסטים בצילום מבוים, שהופץ בסופה לכלי התקשורת.

נדמה היה שנתניהו, שרצה בכלל לקיים את הפגישה בירושלים בתחילת השבוע, הגיע לשם כדי לעשות "וי" על ביקור שנכפה עליו, באיחור רב, חודש וחצי אחרי פרוץ הלחימה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון, בחמ"ל רגבה שבמועצה אזורית מטה אשר, 14 בנובמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וראשי הרשויות. תשובות עמומות וחסרות תכלית/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בכל פעם שהעלו בנימוס מופלג, במקום לדפוק על השולחן, סוגיות קריטיות ובוערות שעלולות לפגוע בחיי אדם או בהישרדות הכלכלית של התושבים, קיבלו תשובות עמומות, וחסרות תכלית. כשפנו אליו בדחילו ורחימו, וביקשו שיפוי לתושבים שפינו את עצמם עם תחילת הלחימה, בישובים שנמצאים במרחק של 0-9 מהגבול ואינם יכולים לקיים שגרת חיים סבירה, כמו בדרום, 200 שקל למבוגר ו-100 שקל לילד, הוא אמר, "אני לא מאמין שבצלאל צריך אותי. בשביל מה הוא שר האוצר? שישחרר".

אלא שסמוטריץ' מסרב לשחרר. גם אחרי הפגישה, והוא ממשיך לדרוש מכתב מהצבא, עם פירוט היישובים שאמורים להתפנות מבצעית, כאילו שהפינוי המבצעי הוא ההבדל בין יכולת לקיים חיים נורמליים, לבין נוכחותם של כוחות צבא מתחת חלון 24/7, קולות פיצוץ וירי בלי הפסקה, סגירת צירים וכבישי גישה ליישובים במשך שעות והשבתה מוחלטת של המסחר, הגנים, ובתי הספר.

הנימוק של שר האוצר - אם לא יקבל את המסמך בפורמט הרצוי, הוא יסתבך עם נהריה, שגם את תושביה יצטרך לפצות. רק נזכיר, שנהריה אינה בסיס צבאי סגור והמרחק שלה מהגבול גדול מזה של מנות, עבדון, כפר סאלד, שדה נחמיה וגשר הזיו, שלא לדבר על מספר הטילים שנפלו שם. במקום לקחת את המודל של אשקלון המטווחת, ראש הממשלה מגלגל את הכדור לשר האוצר, והוא מכדרר אותו ביד קמוצה מחוץ למגרש, למרות הסכנה לחיי אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון, בחמ"ל רגבה שבמועצה אזורית מטה אשר, 14 בנובמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישה. "לא מאמין שבצלאל צריך אותי בשביל זה. שהשרים יתחילו לעבוד"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

על כל סוגיה שעליה קבלו ראשי הרשויות, התשובות היו סתומות ומעורפלות. על התפקוד הלקוי של משרדי הממשלה בטיפול בהם, אמר "אני מצפה ששרי הממשלה יתחילו לעבוד", שהצפון על סדר היום והצבא ערוך לכל תרחיש.

"אני הצעיר בחבורה", אמר ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, "ואני לא חוזר הביתה אם החיזבאללה לא מורחק מהגדר" וגבי נעמן, ראש עיריית שלומי הוסיף, "אם לא נכה בהם בכוח, עוד עשר שנים נקבל טילים כימיים על תל אביב".

לדברי הנוכחים, נתניהו השיב שהוא פנה לנסראללה באופן ישיר ואמר לו, שאם יתקוף את ישראל, הפגיעה בלבנון תהיה אנושה. "ראש הממשלה לא אמר לנו, אני אכריע ואפעל בכל הכוח נגד חיזבאללה, ונרחיק אותו מעבר לליטני", אמר לוואלה אחד הנוכחים, "אלא הסביר שלא יפרוס את התוכניות המבצעיות של צה"ל. הוא התחייב שאנשים יוכלו לחזור בבטחה הביתה, איך? הוא לא אמר. בקיצור - לא קיבלנו תשובות על שום דבר".

ההודעה הנרגשת שהוציא משרד רוה"מ, נראתה כאילו נלקחה ממציאות אחרת לגמרי: "אני פה אחרי פגישה מצוינת, מעמיקה, רצינית ונוקבת עם ראשי הרשויות בצפון, כאן במושב רגבה. יש כאן עמידה איתנה שלהם ושל התושבים, שעוברים ימים קשים, אבל עוברים את זה יחד. אנחנו מחויבים להשיב את הבטחון לאזרחי ישראל - הן בדרום והן בצפון. כך גם נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully