וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים בצו 8: בכירים במשק מספרים על מילואים וניהול מרחוק

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 11:02

המלחמה שנכפתה על ישראל אילצה גיוס מילואים רחב היקף עם כ-300 אלף לוחמים שנקראו לדגל ומוצבים בימים אלה באזורים רבים ברחבי הארץ. לא מעט מהמגויסים בצו 8, מתפקדים בימים של שגרה, כמנהלים בכירים במשק הישראלי. דיברנו עם כמה מהם מהשטח, על איך מיישמים ניהול מרחוק

פעילות אוגדת המילואים 252 ברצועת עזה, 8 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
מנהלים בצו 8: בכירים במשק מספרים על מילואים וניהול מרחוק/דובר צה"ל

במהלך מלחמת "חרבות ברזל" גויסו בצו 8 מאות אלפי ישראלים שעזבו משפחות, עסקים ותפקידים מכל הסוגים וכבר 6 שבועות נמצאים בחזית הלחימה, בתמיכה או בעורף כדי לסייע לצה"ל להגן על כולנו.

לא מעט מהמגויסים למילואים, הם מנהלים בכירים בחברות מובילות במשק הישראלי שמנסים לשלב בין השניים, לנהל מערכי לחימה בשטח ולנהל את העסק והעובדים מרחוק.

ביקשנו מכמה מנהלים כאלו לספר על החוויות שלהם מהמילואים ולגלות איך מצליחים לשלב בין הדאגה לשמירה על שגרה בעבודה בזמן שהם בשירות מילואים, איך שומרים על קשר עם העובדים מהחזית ועד כמה חשובה התמיכה של מקום העבודה מרחוק.

סא"ל (במיל) גיא שנקמן סמנכ"ל חטיבת לקוחות עסקיים ב-yes ובפלאפון. פרטי,
סא"ל (במיל) גיא שנקמן סמנכ"ל חטיבת לקוחות עסקיים ב-yes ובפלאפון/פרטי

מסר מצולם לעובדים בכל יום

סא"ל (במיל') גיא שנקמן, סמנכ"ל חטיבת לקוחות עסקיים ב-yes ובפלאפון. תפקיד במילואים: מנהל לחימה באלמ"ר (אגד לוגיסטי מרחבי) בפיקוד הצפון

במסגרת תפקידי אני אחראי על החמ"ל המרכזי של היחידה. האלמ"ר כולל יחידות רבות , ביניהן יחידות רפואה, לוגיסטיקה, תקשוב, משטרה צבאית , יחידת הסריקה ( זק"א צבאי ) ועוד שנמצאות בשטח ואנחנו דואגים לספק להן את כל מה שהם צריכות לשהייה ולניהול הקרב ולנהל אירועים במידה ויש. אני נמצא יחד עם היחידה באזור הצפון מיומה השני של המלחמה ומדי פעם מצליח להגיע לאזור למשרד.

על אף שהמערכה כבר נמשכת כ-6 שבועות, באגד הלוגיסטי של פיקוד הצפון שומרים על מורל גבוה. אנחנו רואים אנשים מכל הארץ שהתגייסו בשיעור של 100%, בנוסף ללא מעט שרוצים להגיע ולהתנדב למרות שכבר שוחררו משירות מילואים, צריך לזכור שזה לא פשוט לעזוב משפחה ועבודה, לשרת מעל חודש ולשמור על שגרה ודריכות לאורך זמן כשאנחנו מבינים שבכל רגע יכול להתפתח משהו.

אנחנו כאנשי מילואים, וכמנהלים בשגרה מביאים מעבר לניסיון הרב, גם ידע כיצד לרתום חיילים למשימה לא רק מכורח הפקודה ואת היכולת הניהולית לנהל אירוע מורכב במימדים גדולים כמו זה, על אף הדריכות הגבוהה.

מדי יום אני בקשר עם המנהלים שלי בחטיבה ועם הלקוחות הגדולים שפונים אלי. גם אני וגם העובדים שלי, ש-15 מהם נמצאים גם הם בשירות מילואים, שמחים לעזור ולסייע לכל מי שפונה וממשיכים להעניק שירות מעולה בכל זמן ומכל מקום.

השילוב בין עסקים למילואים בא לידי ביטוי גם בסיוע ללוחמים בשטח. דאגנו להם לתרומה של ממירים וציוד חורף מ-yes וניידת השירות והתיקונים חינמיים של פלאפון הגיעה לבסיס וסייעה בתיקונים חינמיים לחיילים. אנחנו מבינים שהטלוויזיה והסלולר הם חשובים מאוד בתקופה זו כדי לשמור על קשר עם המשפחות ולהישאר מעודכנים כל הזמן.

אני מקפיד להעביר לעובדים שלי מסר מצולם מדי שבועיים. אני מאוד גאה בהם על זה שגם שאני לא נמצא פיזית השגרה ממשיכה וכולנו עובדים כל העת עבוד הלקוחות. אני גם רואה את רוח ההתנדבות וההירתמות של כלל העובדים בחטיבה שלי ובכלל ב-yes ובפלאפון וזה משמח ומרגש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נחום שור היועץ המשפטי של בזק בינלאומי tech רס"ל במילואים. פרטי,
נחום שור היועץ המשפטי של בזק בינלאומי tech רס"ל במילואים/פרטי

תעדוף משימות והאצלת סמכויות

נחום שור, היועץ המשפטי של בזק בינלאומי TECH. תפקיד במילואים: רס"ל במילואים, נהג טנק, כרגע בשטח כינוס בדרום

המורל אצלנו מאוד גבוה. כולם מבינים את החשיבות, מגויסים באופן מלא ומוחלט ומצפים להצטרף ללחימה. אני מתרגש לראות את התמיכה והאהבה העצומה של האזרחים לחיילים ולתושבי העוטף.

אצלנו בבזק בינלאומי, לדוגמה, העובדים התגייסו לסייע בהכנת ארוחות ואיסוף ביגוד למפונים, תרומת צעצועים לילדים מאושפזים, וציוד ליחידות בצה"ל. גם במילואים, אני לא מנותק לגמרי מהעבודה. יש דברים שאני מצליח לבצע תוך כדי המשימות הצבאיות, ובחלק מהתחומים אני נעזר בכוח אדם חיצוני ומפקח מרחוק. במקרים מסוימים אני מדריך גורמים שונים בחברה ומאציל סמכויות. כמובן שהכל לא מתנהל כרגיל. מה שלא חשוב וקריטי נדחה או מתעכב, ונאלצים לתעדף לפי דחיפות וחשיבות הנושאים. אנחנו עושים את המיטב על מנת לאפשר לחברה להמשיך לפעול.

יש עוד עובד בצוות שלי שגויס, ואני נמצא איתו בקשר אחת לכמה ימים כדי לבדוק מה שלומו, ואיך הוא ומשפחתו מסתדרים בתקופה הזאת.

בחצי השנה האחרונה המחלוקות קרעו את החברה שלנו. אבל ברגע שהיינו צריכים להתמודד מול אויב אכזר וצמא דם, כולם השאירו את המחלוקות מאחור והתגייסו. אני רואה אנשים מכל סוגי האוכלוסייה שהשאירו מאחור משפחות ותעסוקה, התגייסו ונלחמים כתף אל כתף. מה שאומר שגם כשיש מחלוקות וויכוחים, ביסודנו אנו עם אחד חזק ומאוחד ואין ספק שננחל ניצחון מכריע על אויבנו.

אל'מ במיל' עופר כהן סמנכ'ל בנתיבי איילון. פרטי,
אל'מ במיל' עופר כהן סמנכ"ל בנתיבי איילון/פרטי

"עברנו למצב חירום שתוכנן מראש"

עופר כהן קלף, סמנכ"ל חטיבת תפעול, אחזקה וניהול תנועה בחברת נתיבי איילון. תפקיד במילואים: אל"מ במיל', מפקד מרכז הטילים והתחמושת במילואים

אני מפקד מרכז הטילים והתחמושת במילואים. פרשתי לפני כארבע שנים משירות כקצין בקבע. בתפקידי האחרון שימשתי כראש מחלקת תוא"ם (תורה, ארגון ומשאבים) של חיל הטכנולוגיה והאחזקה. גויסתי כבר בשביעי באוקטובר, בצהריים של השבת השחורה. כשהתחלנו להבין את גודל האירוע פשוט לא חיכיתי לגיוס. ידעתי שזה יגיע. עליתי על מדים ונסעתי ליחידה.

בגלל הניסיון שצברתי לאורך השנים והעובדה שמילאתי את התפקיד בעבר, ביקשו ממני להיות בתפקיד הזה במילואים, לשמש כמנטור ועוזר בכיר לסגל הסדיר וכמובן שהסכמתי, כי חיפשתי גם במילואים תפקיד משמעותי ותורם. המרכז מספק לכל הכוחות הלוחמים בצה"ל טילים ותחמושת. עם פרוץ המלחמה, כל יחידות צה"ל המגויסות בסדיר ובמילואים היו צריכות להתחמש במהירות.

כל המפקדים והמפקדות, החיילים והחיילות והאזרחים עובדי צה"ל של המרכז עושים עבודה מצוינת ותפקידם להגיע לכל לוחם ולוחמת ולספק להם תחמושת מכל סוג ולסייע להם לעשות את התפקיד המוטל עליהם בצורה הטובה ביותר. כמו כן, תפקיד המרכז לדאוג ל"אורך הנשימה" של צה"ל בחימוש, שלא יחסר למשימות המבצעיות.

בנימה אישית, שני הבנים הגדולים שלי גם לוחמים ומגויסים למילואים. חשוב להגיד שלגייס כל כך הרבה יחידות בזמן קצר, ולדאוג לכולם לכל דבר שצריכים זה אתגר משמעותי ויש לנו לקח מאוד חיובי ממלחמות קודמות. וגם לבנים שלי אני אומר - "כשתצטרך, יהיה לך". חשוב לסמוך על המערכת שיודעת לחלק נכון את הציוד ולהביא עוד מלאי ולספק אותו. אני רואה את המאמצים שעושים והמטרה היא באמת שננצח ושיהיה לכל החיילים את מה שהם צריכים במקום ובזמן הנכון וזה האתגר שלנו.

בשבועות הראשונים של המלחמה היה מאתגר עד בלתי אפשרי לחלק את הקשב בין המילואים לבין נתיבי איילון שהיא חברה חיונית בחירום והזרוע הביצועית של משרד התחבורה. בשעת חירום החברה אחראית על רציפות תפקודית מלאה בצירי התנועה וברשויות התמרור שבאחריות החברה, לשמור על תקינות ובטיחות הכבישים לצד מתן סיוע לכל משתמשי הדרך, כולל כוחות הביטחון והחירום.

הפעילות בשגרה ובחירום מנוהלת ממרכזי הבקרה וניהול התנועה במטרופולין דן ומטרופולין חיפה. בחברה עברו ישר למצב חירום שתוכנן מראש וכל אחד, מנהלים ועובדים כאחד, ידע מה תפקידו. היה חשוב לי מאוד להיות בקשר עם העובדים שלי, גם אם זה אומר לעלות איתם לשיחת זום מרחוק מדי פעם, כשאני על מדים. המנהלים והעובדים בחברה ממשיכים לעבוד כל הזמן, 24/7 ועושים עבודה מצוינת!

הרגשתי גאווה גדולה שהתקשרו אלי מנהלים שונים ופרגנו לפעילות החטיבה, לעובדים שהקרינו חוסן ותפקדו בצורה מעולה גם כשאני לא איתם. הרגשתי היטב את הגיבוי והפירגון שקיבלתי מאורלי שטרן המנכ"לית ויו"ר הדירקטוריון מקסין פסברג, זה אפשר לי להיות ב"ראש שקט". אני יכול להיות רגוע ולהמשיך בתפקיד במילואים, כשבחברה יש כתובת ומענה לכל בקשה והחטיבה עושה את תפקידה לא פחות טוב בלעדיי.

שמעון אמר נמל חיפה. פרטי,
שמעון אמר, ראש מחלקת תפעול בנמל חיפה/פרטי

"היום שלי התארך והמנהלים תחתיי מתפקדים מצוין"

שמעון אמר, ראש מחלקת תפעול בנמל חיפה. תפקיד במילואים: סגן אלוף במיל' - פיקוד העורף

ביום שבת 07/10 הגיעו הידיעות הראשונות על המתרחש בצפון. הייתי בבית הכנסת בתפילת שמחת תורה. הגעתי הביתה אחרי התפילה והתחלתי להבין את התמונה. מייד קיבלתי צו 8. התבקשתי להגיע למועצה האזורית משגב שם אני אחראי על כיתות הכוננות והקשר לפיקוד העורף. יש חיילי מילואים תחתיי ואנחנו עובדים לפי נוהל גיוס חרום.

כבר 40 יום שאנחנו מתהלים בשגרת חירום ועוזרים להמשיך את הרציפות התפקודית של תושבי האזור והחוסן בעורף. מי שמגבים אותי בתפקידי בנמל חיפה הוא סמנכ"ל התפעול דוד כהן, יחד ראש ענף אחסנה וראש ענף מכולות. המערכת הארגונית שלנו בנמל בנויה בצורה משולבת. יש תחתיי מנהלים שיודעים את עבודתם ועובדים מעולים וכך אפשר להמשיך ולהתנהל בצורה מקצועית בתחום התפעול בנמל חיפה.

מהשבוע הראשון של המלחמה אני בקשר יומיומי רצוף גם עם העובדים בנמל ומתפעל מרחוק את עבודת השטח, כולל שיח עם לקוחות ובעלי מטענים במידה ונדרשת התערבות מצידי. אני מגיע לפחות פעמיים או שלוש בשבוע מוקדם בבוקר לנמל ואז ממשיך למועצה האזורית משגב. אנחנו ביום ה- 40 למלחמה ואני מתפקד גם במילואים וגם מול העבודה ומשלב בין הדברים. היום שלי התארך והוא מתחיל ב- 05:00 ומסתיים אחרי 22:00.

משפחתי ואני גרים במושב לימן שנמצא בקו יישובי העימות בגבול הצפון. בשבוע השני של המלחמה התפנינו מהבית ועברנו לנהריה ומאז אנחנו גרים יחד המשפחה המורחבת שלנו. מה שמאוד מאתגר בפני עצמו. הבן הגדול שלי משרת בסדיר בפיקוד העורף, הבת שלי חיילת בפיקוד העורף ובת נוספת השתחררה לפני חודש מחיל הים.

כמה מילים על המצב במדינה: טרגדיה ענקית קרתה לעם שלנו בתאריך 07/10 ויחד עם זאת אני רואה גם נס גדול. הצבא התעשת מאוד מהר והחזיר את הביטחון לתושבים. עבר מהגנה להתקפה. הצבא חזק והעם שלנו מלוכד מתמיד. זאת המדינה היחידה שיש לנו ואנחנו עכשיו במלחמה להגנה על הבית לדורי דורות.

ד"ר שחר רובינזון פסיכיאטר ומנהל תחום בריאות הנפש במחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות. פרטי,
ד"ר שחר רובינזון פסיכיאטר ומנהל תחום בריאות הנפש במחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות/פרטי

שומר על קשר עם ממלאת מקומו

ד"ר שחר רובינזון, פסיכיאטר ומנהל תחום בריאות הנפש במחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות, גויס עם פרוץ המלחמה בצו 8. תפקיד במילואים: מפקד צוות בפלה"ק

הדבר שהכי מחזק זו תחושת האחדות שמאפיינת את התקופה הזו, וההתגייסות של כולם בצבא ובעורף. דוגמה בולטת לכך - באחד המקומות שהיינו צריכים לתפוס כוננות התקשינו למצוא מבנה פנוי. שיחת טלפון אחת והמחוז פתח את מרפאת מכבי בישוב לשם כך ולאחר מכן גם הגיע לבקר עם פיצות ושתיה.

אנחנו פה למען עם ישראל ומדינת ישראל, נחושים וחזקים יחד אתכם. מצדיע לכל הלוחמים בשטח וכמובן לצוותי הרפואה שפועלים לילות כימים - בחזית ובעורף". במהלך שירותו הפעיל בשטח, משתדל ד"ר רובינזון לשמור על קשר עם ממלאת מקומו ד"ר נורית אל-בר וככל שניתן גם להשיב לפניות מטופליו תושבי הדרום בימים הקשים שעוברים עליהם.

אלעד שפר מנכל פייר. פרטי,
אלעד שפר, מנכ"ל Fair, פלטפורמה דיגיטלית להשקעה דרך קרן נאמנות/פרטי

"בנינו מתווה עבודה חלופי"

אלעד שפר, מנכ"ל Fair, פלטפורמה דיגיטלית להשקעה דרך קרן נאמנות. תפקיד במילואים: מפקד יחידה בצפון ביחידה קטנה של לוחמים (15 אנשים) ששייכת לחטיבת מילואים, חטיבה 679.

גויסתי למלחמה בצו 8 מיד לאחר אירועי הזוועות ב-7 לאוקטובר. באותה שבת נוראית הייתי בחופשה משפחתית ברמת הגולן כאשר הגיעה ההודעה על התייצבות מיידית ביחידה. החופשה כמובן נקטעה באבחה. את המשפחה הקפצתי הביתה, אספתי את התיק שתמיד מוכן בארון והגעתי כבר אחה"צ לנקודת המפגש בצפון.

בתור אחד המפקדים ביחידה הנמצאת באזור הצפון, יש חשיבות מכרעת לתפקוד מהיר ומהרגע שהגענו לבסיס העשייה היא מסביב לשעון. אנחנו צוות שרץ יחד כבר שנים. כל אחד ידע מה נדרש לבצע ובימים הראשונים ביצענו פעילות מבצעית רבה ומעט מאוד שעות שינה. באותו הזמן, אנחנו בפייר עמדנו מול מציאות חדשה ובהתאם הגבנו בצורה מהירה: עוד באותו שבוע בנינו מתווה עבודה חלופי שמבוסס על הנהלת החברה והעובדים שלא גויסו כדי לעמוד ביעדי ההמשכיות העסקית שלנו. ואכן, העבודה בחברה היא כרגיל תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים.

החברה היא מוסד פיננסי שמפוקח על ידי הבורסה לניירות ערך ורשות ניירות ערך, ולכן אפילו שמדובר בחברה קטנה - הסטנדרט שאנחנו עומדים בו, מבחינת זמינות ללקוחות ויעדי שרות, הוא ממש כמו בנק או בית השקעות. מי שלא גויס, או יותר נכון גויסה למילואים- מנהלת הכספים, סמנכ"לית הרגולציה, מנהלת הפרויקטים, מנהלת המכירות ונשות הפרודקט והפיתוח, נכנסו ישר מתחת לאלונקה, ומהיום הראשון מנהלות את השגרה החדשה מרחוק- עם הילדים, מהממ"ד, עם כל מה שקשור בכך. אני מקפיד על תקשורת שוטפת עם כולם, ככל שניתן - לפחות ברמה היומית, וגם פועל לחזק את הקשר בין הזהות האישית - ישראלית, לזהות הארגונית.

אני מאמין, שיש חשיבות גבוהה בעבודה סדירה כרגע - זו דרך יעילה עבור כל אחד מאיתנו לנסות ולהיצמד לשגרה כלשהי ויתרה מזו לחזק את המשק והכלכלה, והתרומה הזו למשק היא חלק מהתקומה שנדרש לה, הלוואי שבהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully