וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טונות של בגדים מוטמנים מדי שנה בעולם - אולי די?

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 14:28

על פי נתוני המכירות בענף, ניראה כי הצרכנים כבר מבינים את היתרונות בצריכת בגדים משומשים, הן לטובת כדור הארץ והן לטובת הכיס. היצע החנויות שמציעות אופנה יד 2 או וינטאג' גדלה ופריסתן נעשית רחבה יותר, אך האם הצרכן הישראלי כבר בשל לרכוש יד 2 גם לילדים?

שלושה ילדים קטנים אוכלים גלידה. ShutterStock
טונות של בגדים מוטמנים מדי שנה בעולם - אולי די?, ענף הבגדים יד 2 משגשג/ShutterStock

תעשיית האופנה היא התעשייה השנייה המזהמת ביותר בעולם. כימיקלים הנפלטים בתהליכי הייצור שפוגעים באוזון ובמי התהום, פסולת הטקסטיל שהתעשייה הזו מייצרת שנשרפת או מוטמנת ומזהמת את האוויר והאדמה, צריכת כמויות אדירות של מים (20% מצריכת המים העולמית) "כל אלה הופכים את הבגדים החדשים שאנחנו קונות בחנויות האופנה לחלק משרשרת הזיהום הסביבתית. לכל זה נוסיף את הבזבוז המטורף שקיים בתחום הטקסטיל בעולם... 100 טונות בגדים מוטמנים מדי שנה בעולם!

הצרכנים הישראלים כבר מכירים כי תעשיית האופנה מזהמת מאוד וכי צריך לצמצם ככל הניתן את ההשפעות השליליות על כדור הארץ. לצד זאת, גם הפן הכלכלי משחק תפקיד, משתלם יותר לרכוש יד 2 מן הסתם. אך מה דעתם בנוגע לבגדי יד 2 לילדים? האם הם מוכנים ובשלים להלביש את ילדיהם בבגדים משומשים?

לרגל שופינג IL של גוגל המתקיים בימים אלה במתכונתו המיוחדת בצל המצב, הפועל לקידום עסקים מקומיים באמצעות קידום המסחר המקוון בישראל, בלט בין אלפי העסקים המשתתפים, 'נונו ודין', עסק קטן המנסה לשנות את התפיסה אצלנו הישראלים לצרוך יד 2, גם לילדינו.

נונו - בגדי יד 2 לילדים. יח"צ,
טלי אלה, הקימו את נונו ודין במטרה לעורר את המודעות לצריכת אופנה יש 2 גם לילדים/יח"צ

100 טונות (!) של בגדים מוטמנים מדי שנה

רכישת בגדים לילדים עד גילאי העשרה יכולה להיות אינטנסיבית ותכופה. בזמן שהילדים שלנו גדלים ועולים בסולם המידות באופן עונתי, אנו מוצאים את עצמנו רוכשים עבורם מלתחה חדשה כל 6-12 חודשים, תלוי גיל. כשהתחלופה גבוהה כל-כך, אין צורך לרכוש בגד חדש בכל פעם, אם השימוש בבגד הוא לזמן כה קצר. נונו ודין - עסק און ליין למכירת בגדי יד שניה לילדים שהוקם על ידי טלי דברת מרעננה ואלה מילת מגבעת השלושה, מנסה להשריש את המגמה גם בקרב הורים לילדים צעירים.

"עבדנו יחד לפני מעל עשור כשעוד צילמנו חתונות. נשארנו חברות טובות, וכל אחת מאיתנו מחזיקה עסק צילום משל עצמה, כאשר אנחנו מצלמות גם ללקוחות פרטיים (משפחות, ילדים, הריונות) וגם ללקוחות עסקיים (תדמית, פקשוטים, צילומי אווירה וכו').

בתקופת הקורונה, הבנו שאנו צריכות עוד עסק על מנת להשלים הכנסה. רצינו שזה יהיה עסק עם ערך, והתחלנו לחשוב בכיוון של ילדים והלבשה ומתוך הבנה, וניסיון של מעל עשור כאמהות, שאין טעם לרכוש מלתחה חדשה לילדים בכל עונה - גם בפן הכלכלי וכמות הכסף שאנחנו מוציאים על בגדים, וגם (ובעיקר) בפן האקולוגי".

טלי, בת 45, אמא לנועם (10) ויובל (7.5) ואלה, בת 39, אמא לדין (10.5), אלכס (8) וארי (4.5), הקימו את העסק בשל הקושי למצוא בגדי יד שניה עבור הילדים הפרטיים שלהן. "כשפתחנו את העסק, לא היה באמת היצע קיים בשוק היד שניה לילדים. לפני שנתיים כשפתחנו היו אולי 3 חנויות אונליין וכמה חנויות בודדות פיזיות שמכרו בגדי ילדים יד 2.

את הבגדים אנחנו רוכשות מעמותות, מחנויות יד 2 בעולם ומקהילה שיצרנו בה אמהות (ואבות) תורמות לנו בגדים ובתמורה הן מקבלות קופונים של הנחות לרכישה בחנות ובכך אנחנו משמרות מעגליות של יד שניה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נונו - בגדי יד 2 לילדים. יח"צ,
כמו לאכול במסעדה: "אין הבדל בין רכישת יד 2 לבין ארוחה במסעדה עם כלים שאלפים אכלו מהם לפנינו"/יח"צ

"אין הבדל בין רכישת יד 2 לבין ארוחה במסעדה"

לגבי הענף כולו בישראל הן משתפות: "האתגר הגדול הוא בשינוי התפיסתי. מי שמתקשה לרכוש יד שניה, מתקשה לרוב מהמקום שזה היה בשימוש של מישהו זר, זה לא חדש ו-"טהור". בפועל אין הבדל בין רכישה של פריט יד שניה לאכילה במסעדה מכלים שאלפי (או מיליוני) אנשים אכלו מהם לפניכם, שינה על מיטה ומצעים במלון שאין סוף אנשים ישנו עליהם לפניכם...

זה נכון שכדי שיד שניה יהיה משהו שנוכל לקבל אותו, הפריטים צריכים להיות מונגשים בצורה נקייה וטובה. כמו הצלחת במסעדה שצריכה להיות שטופה היטב, או המצעים במלון שכובסו ומריחים מכביסה. כך גם הבגדים שנמכרים בחנויות יד שניה צריכים להיות נקיים, ללא חורים או כתמים".

כששאלנו מה מצבו של שוק הבגדים המשומשים לילדים בישראל, הן ענו כי שוק היד שניה מאוד מפותח בעולם, במיוחד באירופה (גרמניה, אוסטריה, אנגליה) ובקנדה, ובהרבה מדינות, ברירת המחדל היא קודם כל לחפש יד שניה ורק אח"כ לרכוש חדש, במיוחד עבור ילדים, אך בארץ זה עוד לא לגמרי שם.

"בזמן שיד שניה תופס תאוצה יותר ויותר בשוק הנשים ואולי גם גברים, עם קריצה לעולם הוינטאג' שמושך, בתחום הילדים אצל הרבה אנשים זה מרגיש מוזר, לא מתאים. אבל זו מגמה שמשתנה בשנים האחרונות, ואנחנו בהחלט יכולות לראות שינוי תפיסה מאז שפתחנו את נונו ודין לפני כמעט שנתיים. הקהל שלנו גדל, ונפתחים עוד עסקים של יד שניה בתחום הילדים".

נונו - בגדי יד 2 לילדים. יח"צ,
אחת הדרכים לשווק בגדי יד 2 לילדים היא באמצעות משפיעניות/יח"צ

קולקציית קפסולה של משפיעניות - אחת הדרכים לשווק

"מבחינת פרסום אנחנו מתמקדות קודם כל ברשתות החברתיות, בדגש על אינסטגרם וטיק-טוק. יש לנו קהל הולך וגדל באינסטגרם שמעורב בעשייה שלנו, והתוכן שאנחנו מעלות לשם הוא לא רק מכירתי, אלא גם נותן ערך נוסף בכל תחום המחזור ושמירה על הכדור.

בנוסף יצרנו קולקציות קפסולה באתר- קולקציות של משפיעניות שיש להן חיבור אלינו ולעסק או לאג'נדה שלנו, שהן אמהות, שהן מתעסקות גם כן באיכות הסביבה ומחזור, שהן נשים חזקות בעלות עסקים עצמאיים ממש כמונו. הן תורמות בגדים מארונות הבגדים של הילדים שלהן ואנחנו מעלות אותם כקולקציית קפסולה. כל כמה זמן מתווספת קפסולה חדשה לאתר (בדיוק אתמול עלתה קפסולה חדשה של יוצרת ובעלת עסק עצמאי ישראלי כחול לבן), ובקרוב תעלה גם קפסולה של שירן קידר מילר (שירנקה)".

טווח המחירים לפריטים משומשים לילדים נוטה להיות אטרקטיבי ונע בין 14 שקלים ועד 150 שקלים, הפריטים היקרים יותר, הם פריטים באמת מיוחדים או ממש חדשים, המחיר נקבע גם בהתאם למותג. יש לנו פריטים חדשים לחלוטין לצד פריטים משומשים במצב מצוין, אקססוריז, נעליים, וגם גלריה של עסק ישראלי שנסגר במהלך הקורונה ואלו הם פריטים אחרונים שנשארו להם שנמכרים אצלנו במקום שיזרקו.

נונו - בגדי יד 2 לילדים. יח"צ,
כיצד המלחמה משפיעה על פעילות העסק?/יח"צ

כיצד המלחמה משפיעה על פעילות העסק?

"מיום שבת ה-7.10 הכל נעצר, אצלנו וכמובן אצל כולם. לקח לנו יום-יומיים להתעשת ולהבין היכן אנחנו יכולות לסייע במצב, ודרך עמוד האינסטגרם שלנו פתחנו קריאה לכל מי שמכיר משפחות שפונו מהעוטף, לכתוב לנו היכן הן נמצאות ומה גילאי הילדים, והכנו חבילות בגדים מותאמות במיוחד עבורן.

התעסקנו כמעט לחלוטין בזה במשך שלושה שבועות. כשהפניות פסקו, והמשק כולו לאט לאט החל לחזור לאיזושהי שגרה, גם אנחנו עדכנו ברשתות החברתיות שהאתר חוזר לפעילות שותפת, שפריטים חדשים של חורף לאט לאט יעלו לאתר. מנסות לייצר שגרה והכנסה.

השנה מציין ShoppingIL by Google עשור של תמיכה בעסקים מקומיים באמצעות קידום המסחר המקוון בישראל. כחלק מהמאמצים הנרחבים לחיזוק הכלכלה בארץ, האירוע השנה אינו תחום בזמן ופתוח בפני כל עסק ישראלי שרוצה להצטרף. חפשו את לוגו ShoppingIL באתרים אהובים או גלו אתרים חדשים ועזרו להם לצמוח, במיוחד עכשיו. נונו ודין יציעו 10% באתר עד סוף החודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully