וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכת מוות": חשבון החשמל זינק ב-350 אחוז. ושבעלי העסקים יסתדרו

21.11.2023 / 14:49

כשבעל עסק שילם 16 אלף שקל על חשבון חשמל, התברר לו בדיעבד שהמחיר לקוט"ש זינק בקיץ במאות אחוזים: "איך גובים סכומים כאלה בלי להודיע מראש?". חברת החשמל: "השינויים בחשבון החשמל נובעים מהשינוי שביצעה רשות החשמל במבנה תעריפי חשבונות החשמל העסקיים"

בווידאו: עמוד חשמל עלה באש ליד מושב מצליח/סעיף 27א'

החופש הגדול הוא "המאני טיים" של "פנינת הפיצה" בחולון. בשעות הערב, כשכבר פחות חם, מגיעות לשם במשפחות, בני נוער עוצרים לקחת סלייס והשליחויות עובדות חזק. רמי משטה, הבעלים, יודע שהוא חייב לנצל כל דקה, כדי למלא את הקופה לקראת החורף, אבל כשקיבל את חשבון החשמל שלו מסוף יולי ועד סוף אוקטובר, הוא כמעט קיבל דום לב.

"אני פותח את החשבון", הוא אומר, "ורואה שם כתוב 16,715 שקלים. חשבתי שאולי התבלבלו בכתובת וזה חשבון של מישהו אחר. כשהסתכלתי על כמה מחייבים לקילו וואט לשעה, התברר שחברת חשמל גבתה ממני 1.41 שקלים לקוט"ש, בין השעות 17:00 ל - 23:00 בלילה, במקום 40.3 אגורות בתחילת יולי.

"לעסק שעובד בבוקר, זה לא משנה. אבל לעסקים כמוני, שרוב העבודה שלהם בשעות הערב, מדובר במכת מוות. חברים שלי קיבלו חשבונות חשמל של 17,500 שקלים ו - 23,000 שקלים. אנחנו עסקים קטנים, שבקושי עובדים עכשיו, ואיך גובים סכומים מטורפים כאלה בלי להודיע לנו מראש?

"עצמאים קטנים עסוקים עכשיו בלשרוד ואין להם את האנרגיות להילחם נגד חברת חשמל על השערורייה הזאת. אני החלטתי לא לוותר, כי זה פשוט שוד. עוד יומיים אני צריך לשלם 16,700 שקלים שאין לי, על חנות של 34 מטרים. זאת השנה הראשונה שקורה דבר כזה ואנחנו בשוק. גם ככה קשה לנו עכשיו. רוצים להעלות תעריף? תעלו ב - 30%, 40%, אבל ב - 350%? השתגעתם?".

מונה חשמל. ShutterStock
"התברר שחברת חשמל גבתה ממני 1.41 שקלים לקוט"ש, בין השעות 17:00 ל – 23:00 בלילה, במקום 40.3 אגורות בתחילת יולי"/ShutterStock

כשפנינו לחברת החשמל, הם הפנו אותנו לרשות החשמל, שהפנתה אותנו שוב לחברת החשמל. מתברר שעל פי החלטת רשות החשמל מיולי 2022, תעריף חשבונות חשמל עסקיים המכונים "תע"וז", תעריך עומס וזמן, התייקר בחדות. היממה חולקה מחדש לשני מקבצי שעות, במקום שלוש ל"פסגה", הגבוהה ו"שפל" התעריף הנמוך, ונכנסה לתוקף באפריל 2023.

לפי מכתב ההסבר ששלחה חברת החשמל לצרכנים העסקיים, "פנינת הפיצה" ועסקים שעובדים בשעות הערב בעונת הקיץ משלמים 1.43 שקלים לקוט"ש, אף גבוה יותר מהתעריף שניתן למשטה. בעונת המעבר צונח התעריף ל - 40.3 אגורות בשעות השיא כמו קודם ובחורף הוא עומד על 99.88 אגורות.

מחברת חשמל נמסר בתגובה: "רשות החשמל היא הגורם היחיד שקובע את תעריף החשמל ואת מבנה התעריף. לחברת החשמל אין יד בדבר. מבדיקת חשבון החשמל של החנות בחולון, נמצא שהלקוח נכלל בתעריף תעו"ז. השינויים בחשבון החשמל נובעים מהשינוי שביצעה רשות החשמל במבנה התעו"ז, ומשינוי מחירי התעו"ז שנכנס לתוקף ב - 1.4.2023.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עו"ד רועי כהן. אבשלום שושני,
עו"ד רועי כהן/אבשלום שושני

עו"ד רועי כהן, נשיא להב, זועם. "חשבון חשמל שקופץ פי שלושה לבעלי עסקים קטנים בעת כזו של מצב מלחמה במדינה ומצב כלכלי קשה במשק", הוא אומר, "בלתי סביר ולא מתקבל על הדעת ויהיה ההסבר והסיבה שתהיה. אני דוחה כל ניסיון לזרוק את האשמה לגורם שבגללו התקבלה ההחלטה ולשלוח את בעלי העסקים לפינג פונג בין חברת החשמל לרשות החשמל והמאבק ביניהם.

"מה אשם בעל העסק הקטן שכעת נאלץ לעמוד בהוצאה מטורפת על שרות בסיסי שהוא חלק מייצור ההכנסה שלו? כחברה ממשלתית מצופה מחברת חשמל שתנסה למצוא פיתרון למסלול אחר ומוזל יותר לבעלי העסקים. מציאות כזו של תעריף מופקע שקופץ ב - 350% בין רגע, יקריס עסקים רבים במדינת ישראל. אני קורא למנכל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, הידוע ברגישותו לפעילות סקטור העסקים הקטנים. לדאוג במהרה לפתרון לסוגיה הכואבת של עשרות אלפי עסקים במדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • חשמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully