וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חיכו לצו 8: בוגרי יחידות טכנולוגיה בצה"ל הקימו חמ"ל יוזמות סיוע

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 13:48

הגנת סייבר, חיבור בין מבקשי סיוע למתנדבים, הצעות לייעוץ רפואי מהיר ללא תשלום והצעות לשיעורים פרטיים לכל גיל, אלו רק חלק מהיוזמות שנולדו במסגרת חמ"ל שהקימו בוגרי יחידות הטכנולוגיה היוקרתיות של צה"ל במטרה לסייע לעורף בזמן מלחמה

טכנולוגיה מחשבים. ShutterStock
לא חיכו לצו 8: בוגרי יחידות טכנולוגיה בצה"ל הקימו חמ"ל יוזמות סיוע/ShutterStock

בוגרי ובוגרות יחידות היוקרה של צה"ל, בהן יחידת 8200, יחידת 81 ויחידות טכנולוגיה נוספות, הקימו את חמ"ל היוזמות האזרחי שמשלב רצון לעשייה ורוח התנדבות עם ידע טכנולוגי וניסיון בתעשייה של הבוגרים, לכדי מיזמים חברתיים אשר קמים בפרק זמן קצר ומספקים ערך ממשי.

קהילת המתנדבים במסגרת החמ"ל כוללת למעלה מ-5,000 איש ואישה, ביניהם אנשי היי-טק, רופאים, פסיכולוגים, מומחי תקשורת, יזמים, מורים ועוד, המספקים כל אחד תמיכה ושירותים חיוניים בתחומו לעורף הישראלי במהלך מלחמת "חרבות ברזל".

קבוצה הבוגרים שיצאו מיחידות טכנולוגיות העוסקים היום במגוון תחומים, לא חיכתה לצו 8 וכבר בצהרי יום "שבת השחורה" החלו בהקמת קהילת מתנדבים וסיירות התנדבות טכנולוגיות שהפכו למערך שנקרא "חמ"ל יוזמות" שפועל להקמת מגוון מיזמים טכנולוגיים ואחרים לבקשת מוסדות ממשלתיים וכן יוזמות פרטיות שעולות מתוך הקהילה. לאחר הגעת מיזם לבשלות, הקהילה מפיצה לציבור את המיזם.

מיזמים בשלים שנולדו במסגרת חמ"ל היוזמות וכבר פוגשים את הציבור הרחב: סדנאות סייבר למפקחי בתי ספר והדרכות סייבר לתלמידים, בוט המחבר בין מבקשי סיוע למתנדבים כולל בתחומי הרפואה, המשפט ובריאות הנפש, אתר שמתווך בין צרכים של חיילים ואזרחים לבין החמ"לים שמספקים את הציוד, מערך טלפנים שממפים צרכים של קשישים ומסייע במענה עליהם, תכנים המקנים כלים להתמודדות עם חרדה ברשתות החברתיות וכן מיזם המציע שיעורים פרטיים לכל הגילאים.

מסייבר ועד חינוך: מרכז אזרחי לתיאום פעולות סייבר הגנת. באדיבות חמ"ל יוזמות,
רצון לעשייה ורוח התנדבות עם ידע טכנולוגי וניסיון בתעשייה, בוגרי יחידות הטכנולוגיה של צה"ל מסייעים לעורף זמן מלחמה/באדיבות חמ"ל יוזמות

בין הפרויקטים הבולטים של חמ"ל היוזמות

המרכז האזרחי לתיאום פעילות בתחום הסייבר (ILC4) - מרכז אזרחי המתכלל מתקפות סייבר נגד חברות, ארגונים ואזרחים ישראליים, מסייע למדינת ישראל בדגש על החברה האזרחית בהתמודדות עם מתקפות סייבר ומודעות בתחום הסייבר.

המרכז הוקם ביוזמת אוהד זיידנברג וגדי עברון. תחת המרכז מגוון יוזמות אזרחיות בהובלת חברי המרכז. מביניהם, סיוע לארגונים בהתמודדות עם מתקפות סייבר, בדיקות חדירות והכנה לאירועים ליוזמות אזרחיות וקבוצה אשר התאגדה לסייע למפונים במלונות בכל נושא טכנולוגי ובנושאי אבטחת מידע.

המתנדבים במיזם הגיעו לכלל מלונות המפונים בישראל, תמכו במפונים, וסייעו לעשרות משפחות לשקם את הנכסים הוירטואליים שלהם, לאבטח אותם, במיוחד לאחר אירועי הביזה בעוטף עזה.

סדנאות סייבר למפקחים ולתלמידים - תכנית שהחלה כמענה לשיבושים בשיעורים מקוונים, ומציעה הדרכות סייבר לתלמידי בתי ספר תיכוניים בכדי להבטיח את בטיחותם במהלך הלמידה הוירטואלית. כמו כן ההדרכות מוכוונות להקניית תחושת שליטה וביטחון אישי בתקופה זו.

'בוט הברזל' - הקהילה חברה לעמותת 'סטארט-אח' כדי לתת מענה לצרכים לוגיסטיים, משפטיים ורפואיים. הבוט מחבר בין אלפי מתנדבים לאלפי מבקשי סיוע בכל יום. למשל, לאחר בקשה לעזרה רפואית, רופא של ארגון ארצ"י זמין לעלות על הקו תוך שעות ספורות למתן סיוע רפואי. כל פנייה מועברת לעמותה או למתנדב המתאימים.

ניתאי אשכנזי, מנהלת חמ"ל יוזמות: "התגייסנו לעזור לעורף הישראלי עם הכישורים שלנו כבוגרי יחידות טכנולוגיות, אבל לא רק - רוח ההתנדבות של אנשים מכל הרקעים והתחומים ממשיכה להדהים אותנו. אנחנו ממשיכים לסייע למשרדים ממשלתיים, בתי חולים, מוסדות חינוך ולמפונים במלונות. תמכנו במעל למאה מיזמים התנדבותיים מאז תחילת המלחמה ונמשיך להיות כאן עבור החברה הישראלית".

חן שמילו, מנכ"ל עמותת בוגרי 8200 וחן קמין, מנכ"לית עמותת בוגרי 81 התומכות בחמ"ל היוזמות: "מיד עם פרוץ המלחמה, העמותות העבירו את פעילותן למוד חירום ומעמידות את יכולותיהן ורשת הקשרים שלהן כדי לתמוך במיזמים חשובים כגון חמ"ל היוזמות. אנחנו פועלים שכם אל שכם עם מובילי ומובילות המיזמים, המשקפים פסיפס מגוון ורחב של כלל הקהילות בחברה הישראלית, וגאים לסייע לכל מי שמהווה חלק מפניה היפות של החברה הישראלית בכלל ובעת משבר בפרט".

את חמ"ל יוזמות מנהלת ניתאי אשכנזי בוגרת יחידת 8200 אשר הוקם על ידי 3 בוגרי יחידות מודיעין נוספים: יאיר ז'בוטינסקי - ממקימי החמ"ל, מיתר פלג - ממקימי החמ"ל, ואוהד זיידנברג - ממקימי החמ"ל ומנהל את המרכז האזרחי לתיאום פעילות בתחום הסייבר. החמ"ל פועל בתמיכת עמותות בוגרי 8200 ועמי"ט - עמותת בוגרי ובוגרות 81 וכן חברות רבות במשק הישראלי כולל מייקרוסופט, הראל, איירון סורס, מטא ועוד.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אבטחה. ShutterStock
גם תיאום פעולות סייבר הגנתי אבל לא רק, חמ"ל היוזמות האזרחי של בוגרי יחידות הטכנולוגיה של צה"ל/ShutterStock

עמותת בוגרי 8200, היא ארגון ללא מטרות רווח, שהוקם בשנת 1989, הפועל לשימור מורשת יחידה 8200 ולתמיכה בקהילת בוגרי ובוגרות 8200 במטרה לרתום את רשת הבוגרים לטובת החברה הישראלית והציבור הרחב, לשילוב קהילות מגוונות בהייטק ובאקו-סיסטם הישראלי. בעמותה חברים כ-18,000 בוגרות ובוגרים מכל רחבי הארץ.

עמותת בוגרי 81: עמותת בוגרי ובוגרות 81 מייצרת קהילה חזקה של עשייה עבור יוצאי היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין ועבור החברה הישראלית כולה. הבוגרים והבוגרות מחברים העצמה הדדית להשפעה על החברה הישראלית בעולמות הטכנולוגיה, היזמות והחינוך. העמותה מפעילה מערך מתנדבים ומתנדבות רחב ומקדמת מיזמי אימפקט חברתי בפריפריה החברתית - גיאוגרפית.

להיכרות עם המיזמים השונים הנכם מוזמנים להיכנס לאתר חמ"ל יוזמות | סיירות התנדבות טכנולוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully