וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוצה את הקווים: בכיר בתעשייה האווירית ימונה למנכ"ל רפאל

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 0:17

דירקטוריון יצרנית כיפת ברזל בחר ביואב תורג'מן, בכיר באחת המתחרות העיקריות שלה, כמחליפו של יואב הר אבן. תורג'מן הוביל מהפך עסקי בחברת הבת של תע"א, אלתא, ומינויו עוד מחייב את אישור אמסלם וגלנט

יואב תורג'מן. התעשייה האווירית,
יואב תורג'מן/התעשייה האווירית

מינוי מפתיע בתעשיות הביטחוניות: דירקטוריון רפאל בחר הערב ביואב תורג'מן כמנכ"ל הבא של החברה. מינויו מחייב עוד את אישור הוועדה לאישור הוועדה לבדיקת מינויי בכירים, אישור שר הביטחון יואב גלנט ואישור השר לשת"פ אזורי הממונה על רשות החברות הממשלתיות, דודי אמסלם.

תורג'מן (61) משמש בחמש השנים האחרונות מנכ"ל חברת הבת של התעשייה האווירית אלתא, המתמחה בייצור מכ"מים, מערכות מודיעין ולוחמה אלקטרונית. לפני כן שימש כראש תכנית החץ בתעשייה האווירית וכמנהל מפעל מל"מ, אחד המייצר את החץ וטילים מסווגים נוספים. הוא נשוי ואב לחמישה.

לעומת יואב הר אבן, המשמש כמנכ"ל רפאל בשמונה השנים האחרונות, וקודמו בתפקיד, ידידיה יערי, שסיימו את שירותם בצה"ל בדרגת אלוף, הר אבן כראש אגף המבצעים ויערי כמפקד חיל הים, תורג'מן השתחרר בדרגת אל"מ, גם לאחר שירות ארוך בחיל הים.

אבל בניגוד לשני קודמיו הוא מגיע לתפקיד עם ניסיון עסקי משמעותי בתחום הביטחוני, ולאחר שהוביל מהפך עסקי באלתא, שחיזק את העיסוק שלה בתחום הסייבר, רכבי הלחימה האוטונומיים וכניסתה לייצור רכבי סיור לצה"ל ולייצוא. הוא גם מכיר היטב את רפאל, כשותפה וכמתחרה. אלתא מייצרת את המכ"מים של כיפת ברזל, קלע דוד ומערכת מעיל רוח, אך מתחרה ברפאל בתחומי הלוחמה האלקטרונית, ובחלק מסוים מתחומי המכ"מים.

פצצת ספייס. רפאל,
פצצת ספייס/רפאל

תורג'מן הוא בעל בעל תואר ראשון ושני בהצטיינות בהנדסת חשמל מאוניברסיטת תל אביב ושני תארים שניים מאוניברסיטת חיפה ומבר אילן.

הר-אבן מונה לתפקידו ב-2015, והביא את רפאל לשיאי מכירות והזמנות, תוך הגדלת המכירות למשרד הביטחון ובחו"ל. הוא נענה לבקשת הדירקטוריון להישאר בתפקידו מעבר למתוכנן בשל מלחמת "חרבות הברזל" וצפוי להישאר בתפקיד עד לסיום הליך החפיפה עם המנכ"ל החדש.

רפאל פרסמה בשבוע שעבר את דו"ח הרבעון השלישי והציגה תוצאות שיא, עוד לפני ההכרה בהזמנות הענק הצפויות ממשרד הביטחון לחידוש מלאי מיירטי כיפת ברזל וקלע דוד בעקבות מלחמת חרבות ברזל. החברה רשמה ברבעון האחרון מכירות בסך 9.45 מיליארד שקל, גידול של 22%, והרווח הנקי שלה מתחילת השנה עומד על 119 מיליון שקל.

יו"ר דירקטוריון רפאל, ד"ר יובל שטייניץ, בירך על ההחלטה ואמר כי הוא וחברי הדירקטוריון משוכנעים שליואב תורג'מן יש את הניסיון, היכולת והכישורים הנדרשים להמשיך ולהוביל את רפאל להצלחה אל מול האתגרים הרבים והיעדים הניצבים בפניה. שטייניץ ביקש להודות להר-אבן על תרומתו רבת השנים לרפאל ולהצלחתה ועל העשייה הנוכחית במלחמת חרבות ברזל.

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully