וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים בספיר ובתל-חי ילמדו השנה בחינם

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 11:26

זאת במסגרת תוכנית תמיכה בגובה כחצי מיליארד שקל במוסדות להשכלה גבוהה. כן אושרו 6,000 מלגות בגובה 5,000 שקל לסטודנטים משרתי מילואים: "הבעת אמון בחשיבות האקדמיה דווקא בזמנים אלה"

סטודנטיות המחלקה לתרבות - יצירה והפקה, מכללת ספיר. יח"צ,
סטודנטיות במחלקה לתרבות - יצירה והפקה, מכללת ספיר/יח"צ

הסטודנטים במכללות ספיר ותל-חי שנמצאות בקו העימות יקבלו הטבה משמעותית - סבסוד של 100% משכר הלימוד השנה. הטבה זו תינתן במסגרת תוכנית תמיכה בהיקף של חצי מיליארד שקל שאושרה עבור מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל.

הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), גיבשה יחד עם המל"ג ובתמיכת שר החינוך והתאחדות הסטודנטים, תוכנית תמיכה באקדמיה בישראל בהיקף של כחצי מיליארד שקל. התכנית תביא לצמצום ככל שניתן של נשירה וגרירת תואר של הסטודנטים שגויסו למילואים, ולצד זאת תבטיח את יציבות ואיתנות המוסדות להשכלה גבוהה שנמצאים באזורי הלחימה והעימות.

התכנית שמה במרכז סיוע לסטודנטים הלומדים במוסדות הסמוכים לאזורי הלחימה והעימות הן בצפון והן בדרום, בדגש על המכללה האקדמית ספיר והמכללה האקדמית תל-חי, באמצעות מימון 100% משכר הלימוד לציבור הלומדים באותם מוסדות. המימון יעשה על ידי תמיכה מלאה למוסדות, לצורך הענקת מלגות בגובה שכר לימודי שנתי מלא לכלל הלומדים במוסד בשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ד.

פעילות אוגדת המילואים 252 ברצועת עזה, 8 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חיילי מילואים ברצועת עזה. תוכנית תצמצם נשירה ודחיית לימודים/דובר צה"ל

בנוסף, ועל מנת להבטיח את יציבות ואיתנות המוסדות הללו, התכנית שאושרה תעמיד רשת ביטחון תקציבית עבורם למשך שלוש שנות הלימודים הקרובות, אשר תבטיח השלמה לתקצוב המוסד כך שיותאם להיקף הלומדים בשנת הלימודים הקודמת תשפ"ג. במידה ותימצא ירידה משמעותית בהיקף הלומדים גם במוסדות נוספים המתוקצבים על ידי ות"ת, ות"ת תבחן את הרחבת רשת הביטחון גם עבור מוסדות אלה.

עוד כוללת התוכנית תמיכה במוסדות לטובת מתן מענה רחב למניעת נשירה וגרירת התואר לסטודנטים המשרתים במילואים ובני/בנות זוגם עם ילדים (עד גיל 13), לאור היקף גיוס המילואים הרחב מקרב הסטודנטים והסטודנטיות, וזאת על מנת לסייע למוסדות להעמיד מערך הוראה ראוי להשלמות עבור אותו ציבור.

כל מוסד יזכה לנתח תקציבי בהתאם להיקף הסטודנטים המשרתים במילואים באותו מוסד אשר יהיה זמין עבור מגוון שימושים, לרבות סיוע נפשי ופסיכולוגי, השלמות שיעורים, שיעורי עזר, פתיחת מועדי בחינות מיוחדים, הנגשה דיגיטלית לחומרים והרצאות, לימודים במקביל של מגוון קבוצות ועוד.

רכיב משמעותי נוסף בתכנית שבא להמשיך ולסייע לציבור הסטודנטים המשרת במילואים הוא הגדלת קרן הסיוע בשנים תשפ"ד ותשפ"ה למתן 6,000 מלגות נוספות בכל שנה, בגובה 5000 שקל, שיופנו למשרתי המילואים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ד"ר דפנה בן-צבי, ראשת המחלקה לתרבות - יצירה והפקה, המכללה האקדמית ספיר. ינאי יחיאל,
בן-צבי. "כל הקורסים המעשיים יעסקו בשיקום העוטף"/ינאי יחיאל

שר החינוך ויו"ר המל"ג יואב קיש: "משרתי המילואים הם חוד החנית של החברה הישראלית ומהווים את חומת המגן האנושית של אזרחי ישראל. מאז תחילת המלחמה גויסו סטודנטיות וסטודנטים רבים למערך המילואים של צה"ל. יש לעשות את כל המאמצים כדי שהסטודנטים שמשרתים במילואים לא ייפגעו בעקבות שירותם ולהיפך - שיתוגמלו בהתאם".

ד"ר דפנה בן-צבי, ראשת המחלקה לתרבות - יצירה והפקה, המכללה האקדמית ספיר, אומרת כי "אני מאמינה שההחלטה החשובה הזו תחזק אותנו כמוסד ותחזק את הפריפריה. במחלקה לתרבות שמנו לנו כמטרה השנה להיות כוח פעיל בשיקום העוטף - בכך יעסקו כל הקורסים המעשיים שלנו - והפטור משכר הלימוד ייתן אפשרות לרבים לחבור למחלקה ולקחת חלק מרכזי בשיקום קהילת העוטף, שבו נעסוק".

שר החינוך יואב קיש בהצהרה לתקשורת. 15 באוקטובר 2023. אורי סלע
קיש. "יש לעשות את כל המאמצים כדי שהסטודנטים שמשרתים במילואים לא ייפגעו בעקבות שירותם"/אורי סלע

יו"ר הות"ת, פרופ' יוסי מקורי: "התוכנית מבטיחה את יציבותה ועתידה של ההשכלה הגבוהה בישראל, ומהווה הבעת אמון בחשיבות האקדמיה דווקא בזמנים אלה. אני גאה במיוחד על היקף התמיכה שאושרה לסטודנטים המשרתים במילואים, המבטיחים בגופם הלכה למעשה את עתיד האקדמיה בישראל. מי ייתן וכולם יחזרו הביתה בשלום בקרוב ויפקדו את ספסלי הלימודים במוסדות להשכלה הגבוהה, ובכלל זה גם המוסדות הסמוכים לאזורי הלחימה".

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר: "במציאות המורכבת שפוקדת כל בית בישראל בימים אלו אנו מביאים בשורה חשובה שתחזק את הוודאות של הציבור הסטודנטיאלי בפרט ומערכת ההשכלה הגבוהה בכלל. התכנית היא בראש ובראשונה ביטוי במעשים להוקרה שלנו את הציבור הסטודנטיאלי, זה שנאבק מול האויב בחזית וזה שמסייע לחיזוק העורף. היא שתעניק וודאות, תמנע נשירה ותגדיל את הסיוע הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully