וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין במילואים? קבלו את המדריך המלא לזכויות שלכם

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 6:36

עם פרוץ המלחמה גויסו מאות אלפי וחיילי וחיילות מילואים. חודשיים אחרי, ללא כל צפי לחזרה לשגרת חיים, רבים עדיין מצויים בחוסר ודאות בכל הנוגע לזכויות המגיעות להם

פעילות אוגדת המילואים 252 ברצועת עזה, 8 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חיילי מילואים. דחיית מכרזים והתחשבות בבחירות עובדים מצטיינים/דובר צה"ל

יותר מחודשיים עברו מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, ורבים עדיין מגויסים למילואים והשאירו מאחור משפחה ועבודה. מה הזכויות המגיעות לחיילי מילואים ואילו הגנות עומדות להם? צוות המומחים של 'זכות בקלות' מרכז את הנקודות החשובות.

פיטורין - אסור לפטר עובד בשל שירותו במילואים, בשל קריאתו לשירות מילואים או בשל שירותו הצפוי בשירות מילואים. כמו כן אסור לפטר אותו בשל אורך שירות המילואים או תדירות השירות. בנוסף אוסר החוק לפטר עובד, מכל סיבה שהיא, בתקופת היותו במילואים, אם מדובר בשירות מילואים העולה על יומיים רצופים. אסור לפטר את העובד, מכל סיבה שהיא, גם במשך 30 הימים לאחר תום שירות המילואים, אלא אם ניתן לכך היתר מוועדת התעסוקה במשרד הביטחון.

האם מגיע לי שכר מהמעסיק במהלך שירות המילואים? עובדים שכירים המשרתים במילואים זכאים לקבל מהמעסיקים את משכורתם במועד התשלום הרגיל. אין על מה לשבור את הראש, ההתחשבנות נעשית בין המעסיק למוסד לביטוח לאומי באופן ישיר ללא התערבותכם, חסכנו לכם בירוקרטיה - לכל הזכויות בנושא.

מה עם בני\בנות הזוג של אנשי ונשות המילואים? כל עובדות ועובדי המשק הישראלי המועסקים במשרה מלאה ויש להם ילד מתחת לגיל 13, זכאים להיעדר מהעבודה שעה אחת ביום בתקופה שבני/בנות הזוג שלהם יצאו למילואים, וזאת בתנאי ששירות המילואים נמשך לפחות 5 ימים רצופים.

עובדות ועובדי מדינה - עובדות ועובדי מדינה שבני זוגם נקראו לשירות מילואים בקריאת פתע זכאים להיעדרות של שעה ביום, עד תום שירות המילואים. המעסיק חייב לשלם שכר עבור שעת ההיעדרות ואסור להפחית אותה ממכסת ימי החופשה הצבורים של העובד. בנוסף לכך הם עשויים להיות זכאים ליום חופשה בתום שירות המילואים של בן או בת הזוג, מעבר למכסת ימי החופשה השנתית שלהם.

חיילי מילואים בשטח כינוס חוף עזה, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חיילי מילואים שעזבו חיים שלמים ויצאו למילואים, לא תמיד מודעים לזכויות שלהם/ראובן קסטרו

לא רק זכויות, גם הטבות

עובדים שנמנים על מערך המילואים של צה"ל, וששירתו 10 ימי מילואים לפחות בשנה הקלנדרית שקדמה לשנה בה מתבקשת ההטבה, יהיו זכאים להטבות הבאות:

א. יום חופשה, מעבר למכסה השנתית שהוא זכאי לה.

ב. גמישות בצבירת ימי החופשה.

ג. אפשרות ניצול מכסת שעות נוספות או כוננות שהעובד היה זכאי להם עקרונית בעת שירותו במילואים, בתום שחרורו משירות המילואים.

ד. התחשבות בעת בחירת עובדים מצטיינים.

ה. מתן עדיפות למשרתות ומשרתים במילואים בעת העלאה בדרגה, דרגה אישית או בעת קיצור פז"מ לדרגה.

ו. דחיית קיומם של מכרזים, אם אחד המועמדים שוהה בשירות מילואים בתאריך כינוס ועדת המכרזים. דחייה זו תתבצע גם כאשר מדובר באנשי מילואים שאינם עובדי המדינה, המתמודדים במכרז פומבי.

עוד בוואלה!

110 מיליון לסטרוק, 200 אלף לאולפן עבור נתניהו

לכתבה המלאה
לוחמי חטיבת המילואים "הראל" פשטו על מרחב אלקרמאן ברצועת עזה, השמידו אויב ותשתיות טרור. דובר צה"ל
לוחמי חטיבת המילואים "הראל" פשטו על מרחב אלקרמאן ברצועת עזה, השמידו אויב ותשתיות טרור/דובר צה"ל

גם בנק ישראל פרסם את מתווה הסיוע בהתמודדות עם השלכות המלחמה בדרום, כשהנקודה המרכזית בו: הקלות משמעותיות בתחום האשראי ודחייה ללא ריבית של התשלום.

המתווה חולק לשני קבוצות, בהתאם לאופן הפגיעה של הלקוחות שונים מהמלחמה, כאשר חיילי מילואים שגויסו בצו 8 נכללים במעגל הראשון, יחד עם האזרחים המפונים וכן משפחות ההרוגים והנעדרים.

מתווה בנק ישראל קובע כי חיילי מילואים שגויסו בצו 8 יכולים לדחות את תשלומי ההלוואות בשלושה מגזרי פעילות (משכנתאות, אשראי צרכני ואשראי עסקי) ללא כל חיוב בריבית וללא חיוב בעמלות. כמו כן, יינתן להם פטור לתקופה של 3 חודשים מגביית עמלות בגין פעולות שיבצעו במסגרת ניהול החשבון, למעט פעילות מט"ח, ניירות ערך, סחר חוץ ויהלומים.

אלי כהן מנכ"ל פתחון לב. יח"צ פתחון לב,
כהן. "מיצוי זכויות - נדבך משמעותי בשבירת מעגל העוני"/יח"צ פתחון לב

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב: "כארגון ששם לעצמו למטרה לשבור את מעגל העוני בישראל, נושא מיצוי הזכויות בחברה הישראלית מהווה נדבך משמעותי מאוד בתהליך. כך בימות שגרה וכך גם בשעת חירום".

'זכות בקלות' הינו שירות סיוע ללא עלות, למיצוי זכויות אזרחיות כלכליות וחברתיות לכלל תושבי מדינת ישראל ובפרט לאוכלוסיות החיות במעגל העוני. השירות מלווה באופן אישי את הפונים יד ביד בהליכי מיצוי זכויות אקטיבי.

ארז פרלמוטר מייסד ויו"ר אתר 'כל זכות': "הרחבנו את המוקד במאות אנשי מקצוע ומתנדבים, מתוך הבנה כי יותר אנשים יהיו זקוקים לסיוע במיצוי זכויות סביב מצב הלוחמה, הזכויות והשירותים הקשורים למצב הביטחוני, בהם עבודה ותעסוקה, זכויות אנשי מילואים, פגיעות פיזיות ונפשיות, פגיעות ברכוש ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully