וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה סטרוק תקבל תוספת תקציב של 410 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 14:59

חברי הכנסת מהאופוזיציה תקפו את הצעת התקציב: "חלוקת שלל, מעודד השתמטות המונית בשעת מלחמה"

ועדת הכספים/ערוץ הכנסת

410 מיליון שקל נוספים יועברו למשרדה של השרה אורית סטרוק, משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות. בהצעת התקציב שאושרה בקריאה ראשונה בשבוע שעבר נכללו כ-208 מיליון שקל נוספים לסטרוק, וכעת קיבלו חברי ועדת הכספים את "דפי ההחלפה" הכוללים את העדכונים בתקציב, וגילו סכום נוסף של כ-200 מיליון שקל שיועבר לתקציב משרדה. בשורה התחתונה תקציב משרדה של סטרוק צמח מ-133 מיליון שקל ל-543 מיליון שקל, בתקופה זו שבה כל כסף נוסף אמור להיות מועבר לצרכי ביטחון ומפונים.

התוספת התקבלה לאחר שבימים האחרונים ניסה שר האוצר סמוטריץ' להעביר כספים קואליציוניים לבסיס התקציב, כך שלא ייחשבו תוספות פוליטיות, ולא הצליח בכך.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק. דוברות הציונות הדתית, אתר רשמי
סטרוק. מ-133 מיליון ל-543 מיליון/אתר רשמי, דוברות הציונות הדתית

חברי הכנסת מהאופוזיציה תקפו את הצעת התקציב בישיבת ועדת הכספים שנערכה היום, לאחר שהכנסת אישרה בשבוע שעבר את הצעת התקציב בקריאה ראשונה והדיונים בוועדת הכספים נמשכים על מנת להכינו לקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי "זה לא תקציב של ביחד ננצח ולא תקציב של אחדות ולא של מדינה במלחמה. מה שקורה פה לא דומה לשום דבר, אני לא זוכר קונצנזוס של כלל גורמי המקצוע, שכולם אומרים שזה לא תקציב, זה חלוקת שלל, תקציב פוליטי ומושחת שמוביל אותנו לתהום, באמצע המלחמה, אחרי האסון הגדול ביותר בתולדות המדינה, עומד שר האוצר ואומר שיש כסף להכל.

"אם כך למה יחידות שלמות בצבא מתרימות לאפודים קרמיים וברכיות, וכל חייל מילואים שומע שצלצלו מהבנק ואומר שצריך לכסות את המינוס. כסף לא גדל על עצים, המדינה לוקחת כסף שאין לה, משלמת ריבית רצחנית ואז מבזבזת על פוליטיקה, על כל מי שיכול לסייע לרה"מ להישאר עוד קצת בשלטון".

"בנק ישראל אומר שאנחנו כבר עמוק בתוך משבר כלכלי, והממשלה הייתה צריכה לבטל את כל הכספים הקואליציוניים עד הגרוש האחרון, אין לי בעיה בכסף לזק"א ואיחוד הצלה, יש לי בעיה עם כספים שנועדו למנוע מצעירים להתגייס, ושמשלשים את הכספים לאורית סטרוק ושצובעים את זה במילים יפות כמו זהות יהודית. זהות יהודית זה להזדהות עם החטופים והיישובים בעוטף עזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ נעמה לזימי (העבודה) בדיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט בנוגע לאישור חוק ביטול עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ לזימי. "התקציב בשביל סטרוק, ביזה על ביזה"/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ ולדימיר בליאק אמר כי לא ניתן לח"כים מספיק זמן לעבור על ההצעה. לדבריו, "ביום רביעי עלה שר האוצר על שולחן הכנסת ואמר שאם נעכב ביום אחד את התקציב נפגע בצבא וביישובים המפונים, והוא עשה הכל כדי לעכב, אני רואה שחוק יסוד משק המדינה עדיין לא על סדר היום של הוועדה, ואנחנו ממשיכים בהפרה של חוק יסוד. קיבלנו את דפי ההחלפה בשעה 11:18 דקות, אני רוצה את חוות הדעת מתי אפשר להצביע עליהם. בדפי ההחלפה של משרד הרווחה הורידו 15 מיליון שקל לאנשים עם מוגבלויות".

ח"כ נעמה לזימי: "שר האוצר, שרק לפני שבוע עמד במליאה והתנגח באופוזיציה והפציר בנו להעביר את התקציב, על עיוותיו וחולייו כמה שיותר מהר, כעת מעכב את התקציב כבר כמה ימים בשביל תוספת של 410 מיליון לתקציב משרד ההתיישבות. בשביל מיליונים סקטוריאליים מעכבים תקציב מלחמה. לא בשביל חיילי מילואים, לא בשביל מפונים, לא בשביל עצמאים או עסקים קטנים. זה מחדל נוסף ועצום של הקואליציה, זו ביזה על ביזה"
.

יאיר לפיד אמיר ירון נגדי בנק ישראל. דוברות בנק ישראל,
לפיד בפגישתו היום עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון. "בנק ישראל אומר שאנחנו כבר עמוק בתוך משבר כלכלי"/דוברות בנק ישראל

ח"כ חמד עמאר אמר כי "התקציב הזה הוא התקציב הכי גרוע שהגיע לשולחן הכנסת, ועוד לא ראינו את תקציב 24 עם כל הדברים הקשים בו, והמיסים הקשים, והצעדים שיביאו אותנו לקריסה כלכלית והניהול הכושל הזה שממשיך להיות. כל התוכניות של המגזר הערבי והדרוזי עוכבו, שקל לא עבר לתוכניות האלו. יש קרוב ל-13% אבטלה במגזר הערבי".

ח"כ יוראי להב-הרצנו: "543 מיליון שקל למשרד של סטרוק, למעלה מ-100 מיליון שקל למשרד המורשת, 27 מיליון למניעת נשירה מישיבות, זה תקציב שמעודד השתמטות המונית בשעת מלחמה, בשעה שטובי לוחמינו מחרפים את נפשם, שר האוצר מתעסק בפוליטיקה קטנה ומבחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully