וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה ההקלות של בנק ישראל יוארך ויורחב לנפגעי נובה ואחי חטופים

17.12.2023 / 10:40

המתווה כולל מפטור מעמלות וריבית על אוברדרפט לצד דחיית החזרי הלוואות ומשכנתאות ללא ריבית, והוא יוארך עד למרץ 2024; התווספו הקלות שמיועדות למגזר העסקי

חיילים עושים הפסקה בתחנת התרעננות סמוך לגבול רצועת עזה. חיים גולדברג, פלאש 90
חיילי מילואים. נכללים במעגל הראשון/פלאש 90, חיים גולדברג

בנק ישראל מודיע על הארכת מתווה ההקלות לציבור והרחבתו - המתווה יוארך בשלושה חודשים ויהיה בתוקף עד מרץ 2024.

לקוחות המעגל הראשון כוללים את מי שמתגורר או מחזיק עסק בטווח של עד 30 ק"מ מרצועת עזה, אוכלוסייה שמתגוררת ביישוב שפונה בהחלטת מדינה רשמית, משרתי מילואים ומגויסי צו 8, וכן אוכלוסייה בקרבה ראשונה להרוגי המלחמה, לחטופים או לנעדרים. קבוצה זו הורחבה וכעתנכללים בה גם אחים של חטופים ונעדרים וכן משתתפי מסיבת נובה.

ציבור זה זכאי לפטור מריבית על אוברדרפט עד לגובה של 10,000 שקל, לדחיית החזרי הלוואות ומשכנתאות ללא צבירת ריבית, כעת הוחלט להרחיב את הפטור גם לחשבונות עסקיים ללקוחות מעגל זה, עם מחזור מכירות של עד 5 מיליון שקל, כאשר הפטור יינתן לאוברדרפט של 30 אלף שקל ומטה.

נובה סרט דוקו. יס דוקו,
המתווה הורחבה וכעת נכללים בו גם נפגעי נובה ואחים של חטופים ונעדרים/יס דוקו

בנק ישראל מוסיף כי ללקוחות אלה יש גם זכות לקבל הלוואה שתקל עליהם: "מעבר לאפשרויות של פריסה לאורך יתרת תקופת המשכנתה או הארכת תקופת המשכנתה, תתווסף אפשרות של העמדת הלוואה, בסכום הדחייה, ללא ריבית, לתקופה של 4 שנים לפחות, שמועד פירעונה יחל בחלוף שנה מסוף תקופת הדחייה".

בנק ישראל מאריך את המתווה בשלושה חודשים גם עבור שאר הציבור אשר לא נכלל בלקוחות המעגל הראשון, ולקוחות אלה יוכלו לדחות, ללא עמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות למשך שלושה חודשים, אך הדבר יהיה כרוך בתשלום ריבית, אשר לא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה המקורי. בבנק מבהירים כי על הלקוחות לבחון את השלכות הדחייה ואת המחיר הכלכלי שלה.

בבנק ישראל מדווחים כי מאז תחילת המלחמה ועד לסוף חודש נובמבר נדחו כ-278 אלף הלוואות במערכת הבנקאית, מרביתן משכנתאות ואשראי צרכני. סך התשלומים שנדחו עומד על כ-4.8 מיליארד שקל, מרביתם במגזר העסקי.

הרחבת המתווה לתקופה של 3 חודשים תיכנס לתוקף בתאריך 1.1.24, כאשר ניתן יהיה להגיש בקשה להיכלל במתווה הנוסף יהיה בין התאריכים 1.1.24-31.3.24.

עוד בוואלה!

הבורסה זינקה בנובמבר ועמה קרנות ההשתלמות

לכתבה המלאה
נגיד הבנק המרכזי פרופסור אמיר ירון. רויטרס
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון. "המתווה הצליח לייצר גשר תזרימי למאות אלפי לקוחות ועסקים"/רויטרס

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "בנק ישראל רואה לנגד עיניו את הציבור שמתמודד כעת עם הקשיים הכלכליים שנגרמים בעקבות המלחמה ואנו מפרסמים היום הארכה ועדכון למתווה המקורי כדי לסייע ככל הניתן לאוכלוסיות שנפגעו, ובפרט להגדיל את הסיוע לעסקים הקטנים. מתווה דחיית ההלוואות היה מצעדי הסיוע הכלכליים הראשונים שננקטו עם פרוץ המלחמה והצליח לייצר גשר תזרימי למאות אלפי לקוחות ועסקים ולסייע להם לצלוח תקופה הקשה הזו".

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי: "המלחמה וגם השפעותיה עדיין איתנו, וכך גם הצורך להמשיך להקל על הלקוחות בתחום האשראי והעמלות. לאור זאת, אנו מאריכים את הסיוע הנרחב שניתן במסגרת המתווה, וכן מרחיבים את אוכלוסיית הזכאים, תוך מתן הטבה נוספת לעסקים הקטנים. בכוונתנו להמשיך ולעקוב אחר הנתונים והפניות המגיעות מהשטח ולפעול בהתאם ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully