וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות טענות עוצמה יהודית, רשות המסים פתחה בבדיקה של "אחים לנשק"

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 14:13

ח"כ אלמוג כהן: "'אחים לנשק' אמרו שהפעילות היחידה שלהם היא תמיכה במלחמה ואז השתמשו בשמות החללים כדי להתנגח בממשלה"; ח"כ לזימי: "אם בודקים אותם צריך לבדוק גם את 'אם תרצו'"

ועדת הכספים/ערוץ הכנסת

רשות המסים פתחה בבדיקה של פעילות ארגון "אחים לנשק", על מנת לבדוק האם הארגון עומד בתנאים של קבלת הקלת מס עבור התורמים, כך עלה מדיון שהתנהל היום בוועדת הכספים.

בדיון אישרה ועדת הכספים הקלות מס ל-96 עמותות במגוון תחומים, שעוסקות במטרות ציבוריות ולא מתוקצבות ישירות על ידי המדינה. ההקלות מאפשרות לתורמים להזדכות על 35% מגובה התרומה באמצעות ניכוי מס. על מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות לכשנתיים פעילות.

ח"כ נעמה לזימי אם תרצו דיון ועדת הכספים. יח"צ,
ח"כ לזימי עם כרזה של "אם תרצו", המקבלת את הטבת המס/יח"צ

אלמוג כהן מעוצמה יהודית אמר כי "לגבי עמותת אחים לנשק, בדיון הקודם אמר נציג רשות המסים כי זו עמותה ששינתה והפעילות שלה רק למאמץ המלחמתי, ואין להם פעילות אחרת חוץ מפעילות למאמץ המלחמתי, אני מברך על כך. לפני מספר ימים העמותה לקחה שמות של חללינו הקדושים, לצורך התנגחות בממשלה, במדיניות שלה ובראש הממשלה, אין לי בעיה שמתנגחים בראש הממשלה, יש לי בעיה שהפרו התחייבויות".

ארז אורעד, רשות המיסים אמר כי "הדברים הגיעו לאוזנינו, אנחנו יכולים לומר שקיבלנו נתונים ואנחנו בודקים אותם מול העמותה, הנושא בבדיקה מול העמותה. לנושא גם כך יש אישור מאוד קצר מועד, לחצי שנה. אני לא יכול לומר איזה נתונים מפאת חיסיון, נבדוק את זה מול העמותה, בסוף הבדיקה נעדכן אתכם".

כהן השיב כי "לזכות העמותה ייאמר שהם התנצלו והודו, אז הבירור אמור להיות מאוד קצר, יש לשלול להם את סעיף 46".

ח"כ נעמה לזימי דרשה לבדוק עמותות מהימין הקיצוני שזכו להטבת מס. לדבריה, "התחייבות לא לעסוק בעניינים פוליטיים צריכה להתקבל מצד כל העמותות". לזימי הציגה אמירות שונות של עמותת אם תרצו ואמרה כי, "אני דורשת לבדוק את כלל עמותות הימין הקיצוניות שמתבטאות באופן תדיר בצורה פוליטית, ולבדוק גם את הזכאות שלהן לסעיף הזה.

"לצערי גם בעת מלחמה ח"כ אלמוג כהן בוחר בהרעלת בארות והסתה. אמשיך להגן בוועדת הכספים על כלל העמותות שעושות עבודת קודש בעת הזאת, בין השאר עמותת 'אחים לנשק' החשובה שסייעה כלכך הרבה למפונים, לחיילים ולמשפחות הנפגעים בתקופת המלחמה".

עוד בוואלה!

הוקפאו משכורות ראש הממשלה, השרים, הנשיא והשופטים

לכתבה המלאה
חמ"ל אחים לנשק באקספו תל אביב, אוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חמ"ל אחים לנשק. "פעילות מטורפת לזיהוי נעדרים"/ראובן קסטרו

"אני חושב שאחים לנשק עשו טעות בעצם השימוש של שמות הנופלים, טוב שהתנצלו והורידו", אמר ח"כ ולדימיר בליאק והוסיף כי "להבנתי יש הבדל בין התנועה לעמותה, התנועה היא תנועה פוליטית שהוקמה בשנה האחרונה, העמותה קיבלה אישור לפי סעיף 46, שנחשפתי לפעילותה המבורכת למען המפונים, הילדים, העסקים הקטנים, הקימו חמ"ל מטורף לזיהוי הנעדרים, מערך הסעות, אין מספיק זמן כדי לתאר את זה, לכן אין מקום לשלול מהם את האישור הזה.

"אני מבין שיש ניסיון של גורמים מסוימים לפגוע פוליטית בתנועה. אני מכיר את נושא הסעיף, אחרי המלחמה אני מתכוון לגייס מספר מסוים של מתנדבים, נסרוק את כל תשומות הרבנים בנושאים הפוליטיים, נזהה את הקשר שלהם לעמותות שקיבלו סעיף 46, ונגיש בקשה מסודרת לשלילת האישורים שלהם".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "קבענו בעבר נוהל לגבי עמותות, בג"ץ קבע שאין לנו סמכות להתערב, אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מתנהלים בנושא הזה של עמותות ככלל. בנוגע למקרה הזה ספציפי, ברגע שארז אורעד והיועמ"ש ברשות אומרים לנו שהם בודקים זאת, אנחנו סומכים על בדיקתם. יש מגוון נושאים ועמותות שאנחנו מאשרים, גם כאלה שאני לא מסכים איתם, אבל מדובר בעמותות וגופים שפועלים במגוון נושאים שהמדינה לא פועלת בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully