וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה העברות של מיליארד שקל; 75 מיליון לרשויות ביו"ש

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 15:25

ח"כ טיבי התנגח עם חברי הכנסת מהציונות הדתית: "בגללכם המלחמה, בגללכם נרצחו 1,200 איש. כל פעם שאתה הולך לבית חולים תגיד תודה שערבי מטפל בך"

בווידאו: ועדת הכספים/ערוץ הכנסת

ועדת הכספים אישרה היום העברות תקציביות בסך של יותר מ-1.1 מיליארד שקל, כאשר ויכוח ניטש סביב העברתם של 75 מיליון שקל לרשויות ביהודה ושומרון.

חלק הארי של ההעברות הוא שני עודפי תקציב של משרד הבריאות, בהיקפםי של 947 מיליון שקל ו-176 מיליון שקל, אשר הועברו לשנת התקציב 2024.

ההעברה שחברי הכנסת התווכחו עליה היא בגובה 75 מיליון שקל, במסגרת "תוכנית מענקים אזוריים", שמיועדת לתגבר את תקציב הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון.

נציג משרד הפנים איתן כהן, אמר בדיון כי "לרשויות המקומיות ביהודה ושומרון יש הוצאות עודפות כי היא צריכה להתמודד עם סוגיות של איום. יש רשימה של מרכיבים בתחום ההסעות, רווחה, חינוך שהרשות המקומית באה ואומרת כי אם הם היו נמצאים במקום אחר בארץ ללא איום הם לא היו צריכים את הכסף".

ח"כ צבי סוכות הקים לשכה במאחז אביתר, 2 במרץ 2023. באדיבות המצולמים
ח"כ צבי סוכות. "סיבכתם את המדינה במלחמה"/באדיבות המצולמים

חברי הכנסת מהאופוזיציה נאבקו בהעברת הכספים אך ללא הצלחה. "לפני כמה ימים אישרנו למשרד למשימות לאומיות תוספת של מעל לחצי מיליארד שקלים, הוספנו 400 מיליון שקלים בכספים קואליציוניים שלא מעט ממנו הלך להתעצמות יהודה ושומרון", אמרה ח"כ אורית פרקש הכהן.

לדבריה, "למה החרפה הזו? אישרנו 5 מיליארד שקלים כספים קואליציוניים ל-2023 שלא לצורכי מלחמה. למה אין לנו חוות דעת משפטית נורמלית שכתובה על ידי משרד האוצר? הכסף שעובר עכשיו מסעיף רזרבה של משרד הפנים שיש שם 347.6 מיליון שקלים, אני יכולה לקבל הסבר לכל הרזרבות האלה? זה לא 'יחד ננצח', זו חרפה ופוליטיקה קטנה של שר האוצר וראש הממשלה כדי שהממשלה לא תתפרק".

ח"כ אחמד טיב אמר כי "בתחילת המלחמה דיברנו על המחסור במקלטים בבתי ספר ערביים בכל החברה הערבית לרבות בנגב. אין ביישובים הערביים מקלטים ציבוריים, לא בצפון ולא בדרום, ויש שר אוצר שחמד את ה-200 מיליון שקל שכבר הוסכמו. יש רושם שההתנחלויות והרשויות האלה מקיזות את דם הפלסטינים בשטחים ומוצצות את הכסף של הציבור הישראלי בתוך מדינת ישראל".

ח"כ יצחק קרויזר ענה לו כי קשה לי לשמוע את טיבי על אוכלוסיות שמוצצות את המדינה בתור מי שמייצג את האוכלוסייה שלא נפתח את התרומה שלה למדינה בזמנים אלו", וטיבי השיב כשהוא מתייחס אליו ולח"כ צבי סוכות: "סיבכתם את המדינה במלחמה, ואתה יושב ליד מי שנושא באחריות למלחמה, בגללכם המלחמה, בגללכם נרצחו 1,200 איש, הפקרתם את יישובי העוטף. כל פעם שאתה הולך לבית חולים תגיד תודה לאל שערבי מטפל בך".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully