וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למערב אין ברירה: ארגון טרור בכפכפים עלול להביא למיתון עולמי

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 10:41

החות'ים אמנם מאיימים על נתיב הסחר, אך בנות הערובה האמיתיות שלהן הן האינפלציה והריבית; אחרי שבורסות העולם חגגו בנובמבר את רמיזות הפד לירידת ריבית, כלכלות המערב לא יאפשרו לציר האיראני לעצור את המגמה. דעה

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רק דבר אחד יכול לגרום למדינות המערב להוציא פי 1,000 כדי להיענות לאיום של הצד השני - חוסר ברירה. כך לפחות לפי הערכות הפנטגון כי עלות ייצור כטב"ם חות'י עומדת על כ-2,000 דולר, בעוד עלות טיל אמריקני להתמודדות עמו עומד על כ-2 מיליון דולר.

מבלי לזלזל בעלויות תוספת 21 יום להגעת סחורות כתוצאה מעקיפת נתיבי הסחר באזור הים האדום ועליית מחירי הסחורות כתוצאה ממנה - לא זו הסיבה בגינה מתגבשת קואליציה בינלאומית המוכנה להקריב עלות כה גבוהה להתמודדות עם האיום החות'י.

בת הערובה האמיתית של איראן, והפרוקסי החות'י שלה, היא הדחייה האפשרית לתאריך יציאת כלכלות המערב ממחנק האשראי שנוצר מאז החלה הריבית לטפס.

חמושים צופים על ספינת "גלקסי לידר" שעליה השתלטו החות'ים לחופי תימן, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
חמושים צופים על ספינת "גלקסי לידר" שעליה השתלטו החות'ים לחופי תימן, 5 בדצמבר 2023/רויטרס

זו האחרונה עלתה כדי להילחם באינפלציה הגואה בעידן הפוסט קורונה, וכאשר החלה עליית המחירים סוף סוף להתמתן - הגיחו הטרוריסטים התימנים לזירה הבינלאומית ומאיימים עתה להשאירה מעלה, ולפיכך גם את הריבית הגבוהה הנאבקת בה.

די להסתכל על המדדים המרכזיים בבורסות העולם בחודש האחרון, כדי להבין עד כמה השווקים צמאים לירידת הריבית. בחינת השווקים לאחר רמיזת הפד להורדת ריבית אף העלתה אותם לגבהים חדשים, שהקנו למשקיעים נובמבר שמשי וחלומי ביחס לירידות ואי הוודאות שחוו בחודשים האחרונים.

המדדים לא היו הדבר היחיד שעלה, ולצידם עלתה גם האופטימיות של בעלי העסקים שחווים בשנה האחרונה מחנק אשראי מתמשך לצד עלויות מימון גבוהות. אלו החלו להכביד על פעילותם, וכובד המשקל אף הכריע את חלקם, שנאלצו להכריז בחודשים האחרונים על פשיטת רגל לטובת קבלת גלגל הצלה לעצמם.

עוד בוואלה!

תשכחו מהמלחמה: נתניהו מכין לנו תקציב שכולו תחזוק הקואליציה

לכתבה המלאה
המשחתת האמריקנית "קרני" בתעלת סואץ. רויטרס
משחתת אמריקאית בתעלת סואץ. הטרוריסטים התימנים הגיחו בדיוק כשעליות המחירים החלו להתמתן/רויטרס

כך, בזמן שיחיא סריע, דובר ארגון הטרור החות'י התימני, הפך למוקד לעג בשל הגעתו לנאומיו רכוב על אופנוע מקרטע בבהונות חשופים מבעד לכפכפי אצבע מקומיים, הד הצהרותיו ממשיך לסובב את שבשבת כלכלות מדינות המערב ומשאיר את אי הוודאות על כיוונה.

גיבוש קואליציה בינלאומית להפסקת ה"מטרד" החות'י, לפיכך, הינה הכרח לא רק לביטחון נתיבי הסחר הימי ומניעת עלויות שיושתו על ידי יבואנים שינצלו המומנטום, אלא גם לביטחון אפשרות כלכלות העולם לחזור לשביל הצמיחה ולהימנע מנפילה של עסקים נוספים ואפשרות כניסת הכלכלות למיתון כבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully