וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ופייסבוק ירצו לשכוח את הדירוג השנתי של החברות שטוב לעבוד בהן

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 7:02

גוגל רשמה את הנפילה הגדולה ברשימה, ואילו פייסבוק בחרה כלל לא להיות מדורגת

בווידאו: גוגל Street View בישראל/ינון בן שושן

מוקדם יותר היום התפרסם דירוג דן אנד ברדסטריט של חברות ההייטק שטוב לעבוד בהן, כשאת המקום הראשון תפסה מיקרוסופט בפעם החמישית ברציפות.

ואולם שתי חברות ענק, מובילות שוק עולמיות, כנראה יעדיפו לשכוח או להצניע את הדירוג השנה.
הראשונה היא גוגל, שרשמה את הירידה הגדולה ביותר בדירוג - מהמקום ה-6 בשנה שעברה ועד למקום ה-19 בשנה זו.

החברה השנייה היא פייסבוק, אשר דורגה 19 והשנה כלל לא השתתפה בדירוג לאחר שבחרה שלא לקחת בו חלק. ההערכות גורסות כי החברה צפתה כי הדירוג לא ישתפר אלא יירד, והעדיפה שלא להשתתף בסקר כלל.

עשרות אלפי עובדי הייטק מכול העולם עוברים לעבוד בקפריסין (אילוסטרציה). Austin Distel בפורטל Unsplash,
עובדי הייטק. "משקיעים דרשו מהחברות להראות תוצאות עסקיות ולהתייעל"/Austin Distel בפורטל Unsplash

הדירוג מתפרסם במהלכה של המלחמה שהחלה בסופה של שנה קשה לחברות ההייטק: "רק בשלוש השנים האחרונות, הענף התמודד עם משבר הקורונה, עם המשבר הגלובלי בענף, עם הרפורמה המשפטית ועכשיו עם המלחמה", אומרת יעל בלגראי - כהן, מנהלת תחום ההייטק בדן אנד ברדסטריט.

לדבריה, "אנו עדים להעמקת המשבר בענף, שמשפיעה על צניחה בגיוסים ובאקזיטים וגוררת אחריה ירידה במספר הסטארט-אפים החדשים שקמים. השקעות בשוק ההון היו מועטות והשוק חווה האטה בגיוסי ההון של סטארט-אפים, ומשקיעים דרשו מהחברות להראות תוצאות עסקיות ולהתייעל.

"ההייטק הישראלי נכנס לתקופת המלחמה בשפל שלא נראה שנים. המשבר שקדם למלחמה בתעשיית ההייטק השפיע על רוב החברות, וכפועל יוצא ראינו חברות שפיטרו עובדים, צמצמו משרות, קיצצו בשכר ואף נאלצו לסגור מחלקות מסוימות. המלחמה החלה מיד לאחר החגים, תקופה שבה חלק ניכר מהחברות תכננו להמשיך ליישם את ההתייעלות ולצמצמם חלק מהעובדים, אך המלחמה דחתה את הפיטורים.

"החברות נאלצו להתמודד עם מציאות חדשה שבה עובדים רבים גויסו לצו 8, מסגרות חינוך צומצמו והורים נשארו בבית עם ילדיהם. בנוסף, עובדים רבים חוו פגיעה בחוסן הנפשי שהשפיע על התפקוד היום-יומי.

"ניתן לראות שמתעורר חשש לפגיעה בתדמית האיתנה של ההייטק הישראלי בעיני לקוחות ומשקיעים ברחבי העולם כתוצאה מהמלחמה, ומהחשש להסלמה בלחימה וגיוס מילואים נרחב לתקופה ארוכה והן כתוצאה מאנטישמיות שהולכת וגוברת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יעל בלגראי  כהן מנהלת תחום ההייטק בדן אנד ברדסטריט. ארבל ועקנין,
בלגראי – כהן. "חלק ניכר מהחברות תכננו להמשיך ליישם את ההתייעלות ולצמצמם חלק מהעובדים, אך המלחמה דחתה את הפיטורים./ארבל ועקנין

דירוג דן אנד ברדסטריט לחברות ההייטק שטוב לעבוד בהן התפרסם השנה בפעם התשיעית, כאשר השנה דורגו 50 חברות המעסיקות למעלה מ-37 אלף עובדים בישראל. במקום הראשון חברת מיקרוסופט אשר נמצאת בראשות הטבלה בפעם החמישית ברציפות. במקום השני נמצאת פאלו אלטו ובמקום השלישי חברת מאנדיי, עם זינוק גדול מדירוג 2022 שבו היתה שמינית. במקום הריביע חברת איירון סורס ואת החמישייה הראשונה סוגרת חברת סאפ.

עוד עולה מהסקר כי 20% מהעובדים בקרב גילאי 20-30 דיווחו כי קיצצו בתנאי השכר שלהם במהלך השנה, לעומת 18% מהעובדים בקרב גילאי 31-40 שהעידו על הקיצוץ, 15% מהעובדים בקרב גילאי 41-50 העידו שקיצצו בשכרם, לעומת גילאי 50+ שרק 11% דיווחו על כך.

הפרמטר החשוב ביותר לעובדים הוא פיתוח ואתגר מקצועי (18%), במקום השני שוויון בין שני פרמטרים: איזון בין בית לעבודה (16%) ותגמול כספי (16%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully