וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים מתערב: יקל על חיילי המילואים לקבל הנחה בארנונה

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 16:42

בעקבות הפרסום בוואלה לפיו חישוב הכנסות הרבעון האחרון בלבד יפגע בזכויותיהם של חיילי המילואים לקבל הנחה בארנונה, שר הפנים יאפשר למילואימניקים להתבסס על חישוב הכנסות שנתי

בווידאו: קציני מילואים מיחידת האמש״ט/דובר צה"ל

שר הפנים משה ארבל מתערב בנושא ההקלות בארנונה לחיילי מילואים, זאת בעקבות הפרסום בוואלה הבוקר, לפיו חיילי מילואים שגויסו עלולים להיות לא זכאים להטבה בשל עלייה בשכרם הממוצע.

ארבל הנחה את גורמי המקצוע לאפשר למשרתי מילואים לבחור כיצד לחשב את ממוצע ההכנסות שלהם לקבלת ההנחה - על בסיס שלושת החודשים או על בסיס שנים עשר החודשים האחרונים. המשמעות היא שגם אם שכרם עלה בשלושת חודשים אלה, לא תיפגע זכאותם להנחה.

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה. יונתן זינדל, פלאש 90
חיילי מילואים. הנושא נתון להחלטת הרשות המקומית/פלאש 90, יונתן זינדל

מחר, ב-1 בינואר, יחושב מחדש רף הזכאות להנחות בארנונה. אלפי צעירים בהם סטודנטים רבים, מגישים בכל שנה את פירוט ההכנסות שלהם משלושת החודשים האחרונים של השנה (אוקטובר, נובמבר ודצמבר) ואם ממוצע הכנסותיהם ברבעון זה נמצא מתחת לרף ההכנסה שנקבע - הם זכאים לקבל הנחה בארנונה לכל השנה הקרובה בגובה של עד 80%.

אלא שבעקבות המלחמה, אלפי צעירים שעד היום הרוויחו מתחת לרף או סטודנטים ללא הכנסה - גויסו למילואים והשכר שלהם עלה באופן משמעותי (לפחות 9,018 שקל לחודש). בעקבות כך הם היו עלולים למצוא את עצמם לא זכאים להטבה.

בשונה מהנחות שונות בארנונה על רקעים שונים, ההנחה על סמך הכנסה נמוכה אינה חובה ונתונה להחלטת הרשות המקומית. עם זאת, מבדיקת וואלה בערים בהן יש ריכוז צעירים גבוה (בין השאר ירושלים, תל אביב וחיפה) ההנחה אכן אפשרית.

עוד בוואלה!

היכונו למתקפת ג'ובים: מי יעצור את דודי אמסלם?

לכתבה המלאה
אדיר שוורץ, יו"ר תנועת התעוררות, חבר מועצת העיר ירושלים. יח"צ,
אדיר שוורץ. "משרתי המילואים עזבו הכל כדי להגן עלינו בגופן, לא יתכן שהשירות והתרומה שלהם למען המדינה – יפגעו בהם"/יח"צ

הנושא עלה לראשונה ביוזמתו של חבר מועצת העיר ירושלים, אדיר שוורץ, יו"ר תנועת התעוררות שהגיש בישיבת מועצה הצעת החלטה המבקשת מהעירייה להתעלם מהכנסתם של משרתי המילואים בשלושת החודשים האחרונים, בעקבות המלחמה כדי שיהיו זכאים להנחה בארנונה לשנת 2024.

"משרתי המילואים הירושלמים ובכלל עזבו הכול לפני שלושה חודשים כדי לשרת את המדינה ולהגן עלינו בגופם. לא יתכן שהשירות והתרומה שלהם למען המדינה - יפגעו בהם", אמר שוורץ, "המינימום שאנחנו יכולים לעשות עבורם הוא להחריג את תבחיני ההכנסה של משרתי המילואים לשנת 2024 כדי שיהיו זכאים להנחה בארנונה".

בערים השונות מנסים להעלות לשיח מספר יוזמות נקודתית לטיפול בתושבי המילואים - כמו בעיריית יבנה בה ראש העיר הציע דיון מיוחד בנושא, וכאמור - גם בירושלים מנסים להגיע לפתרון נקודתי, אך עד להתערבותו של ארבל לא היתה אמירה חד משמעית מצד המדינה, ואלפים היו עלולים להישאר ללא ההנחה המשמעותית הזו בשש אחרי המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully