וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוי חיילי המילואים יעלה לממשלה בראשון: "הפסדתי 150 אלף שקל בחודש, חשוף לקנסות ועיקולים"

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 14:44

בדיון ועדת הכספים היום המשיכו להישמע סיפורי המילואימניקים שהעסקים הפרטיים שלהם קורסים; נציגי האוצר ורשות המסים: "מילואימניקים יקבלו את מלוא המחזור, אין הליכי גביה נגד אנשי מילואים"

דבריו של רב סרן במיל' אסף מור בועדת הכספים, ינואר 2024/ערוץ הכנסת

תוכנית הפיצוי לחיילי המילואים, בעלות 9 מיליארד שקל, צפויה להגיע לממשלה כבר ביום ראשון הקרוב, כך לפי נציג האוצר בדיון ועדת הכספים שנערך היום.

סגן הממונה על התקציבים באוצר, כפיר בטט אמר כי "אנחנו משנים פאזה, הולך להיות מסלול בדומה לצוק איתן, דומה מאוד למסלול המחזורים. מילואימניק יקבל החזר בגין מלוא המחזור בדומה מאוד למסלול של יישובי הדרום והצפון. ניתן יהיה להגיש בקשה גם כמה חודשים או חצי שנה אחרי התקופה. הכוונה לפצות באופן מלא. עד עכשיו הכוונה הייתה לגעת במי שנופל בין הכיסאות. אנחנו מתעדים להגיש עד 20 בינואר את הצעת התקציב החדש, בתוכה גם התוכנית הזו תהייה מתוקצבת, בסדר גודל של 9 מיליארד שקל".

סמוטריץ' וגלנט מציגים את תוכנית ההטבות לחיילי המילואים. לע"מ/עוז שכטר,
סמוטריץ' וגלנט בעת הצגת התוכנית לפיצוי חיילי המילואים/לע"מ/עוז שכטר

אנשי המילואים הציגו בדיון את זעקתם: "אני לא מקבל משכורת, אני מגיע מעזה אחרי 87 יום, סגן מפקד בצוות של אנשים מבוגרים עם הרבה ניסיון, אחרי שסיימנו משימה ב-4 בבוקר, אנחנו פותחים מחשבים ב-7 בבוקר ומנסים להציל את העסקים שלנו, ב-10 מקבלים משימה ועוזבים הכל", סיפר רב סרן במילואים אסף מור המשרת בנח"ל, נשוי ואב ל-4 מת"א, מטפל ברפואה סינית.

לדבריו, "אני עצמאי, כשאני לא בעסק הוא לא עובד ומפסיד כסף. כבעלים למרכז הגדול בארץ לרפואה משלימה שקיים 5 שנים, ספגתי משבר בקורונה פעמיים, ועכשיו אני במילואים. כשמשווים את העסק להכנסות לשנה שעברה אני כל הזמן במינוס כי עברנו ממשבר למשבר. שנה שעברה היו באוקטובר 7 ימי עבודה, העסק גדל אז לא קיבלתי מענק. אמנם ההכנסות שלנו לא פחתו ב-25 אחוז, אבל ההוצאות גדולות יותר, כי העסק גדל פי 2 וכך גם ההוצאות.

"אני הבורג הקטן במערכת, אנחנו מתחילים להישבר לאט לאט, אנחנו לוקחים הלוואה כדי לשלם מיסים, אני לא יכול להחזיק את העסק, והעסקים מתחילים להישבר. היינו צריכים שאתם תבואו אלי ותשאלו איך אתם יכולים לעזור. הפסדתי 150 אלף שקל באוקטובר, הייתם צריכים לומר לי 'קח, ובסוף השנה נתחשבן על הכסף'. נקודת המוצא היא שאני משקר ושאני לא אמין ושאני צריך להוכיח כל הזמן. כל היום אני חשוף לקנסות ועיקולים. אני לא חברה גדולה, אין לי סוללה של רואי חשבון".

עוד בוואלה!

הלולן שיחרר לחופשי אלפי תרנגולות: "לא מוכן לתת להן לגווע בייסורים"

לכתבה המלאה
שי אהרונוביץ' רשות המסים ועדת הכספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
אהרונוביץ' בדיון. "אם יש נגד איש מילואים צעדי גבייה שיפנה אלי אישית ונטפל בזה"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המיסים אמר כי יש הוראה שלא לנקוט בהליכים נגד אנשי מילואים: "באופן כללי עד היום הוגשו כ-230 אלף בקשות פיצוי בגין נזק עקיף וכ-30 אלף בגין נזק ישיר. צריך לזכור שמדובר בהיקפים שהמדינה לא ידעה אותם, אנחנו משתדלים לתת מענה ואנחנו מבינים שהיה עיכוב, אנחנו עושים את המאמץ.

"אין הליכי גביה נגד אנשי מילואים, איש מילואים שלא מגיש את הדו"ח שלו, לא תהיה נגדו גבייה. אם יש נגד איש מילואים חלילה צעדים שיפנה אלי אישית ונטפל בזה. לגבי התוכנית למילואימניקים, אנחנו עושים את כל המאמצים שכבר ביום ראשון התוכנית תגיע לממשלה ותתקדם במהירות האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully