וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקעות הטובות של 2023: מי הניבה תשואה של 970%?

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 14:25

מצעד המנצחות של 2023 כולל את מניות חברות הטכנולוגיה הגדולות ומטבעות קריפטו שהשאירו אבק למדדים המובילים

Voicebox של מטא/Meta

שנת 2023 הייתה שנה טובה למשקיעים, עם עליות מרשימות במדדים המובילים בארה"ב. מדד ה-S&P 500, מדד הדאו ג'ונס ומדד הנאסד"ק 100 כולם עלו בשיעורים של 25%, 14% ו-55% בהתאמה והגיעו לשיאי כל הזמנים.

מדדי ת"א 35 ות"א 125 עלו השנה ב-5.6% ו-5.9% בהתאמה, למרות מלחמת חרבות ברזל.

גם באירופה נגמרה השנה בירוק, הדאקס הגרמני (DAX) סוגר את השנה עם תשואה של 19%, הקאק הצרפתי (CAC 40) עם 14.4% ופוטסי האנגלי (FTSE) עם 3.8%.

גם ביפן, סיים מדד הנייקי (NIKKI 225) בחיוב לאחר 28% עלייה שנתית.

מעצמת המזרח, סין, נשארת כמעט לבד, לאחר שנה אדומה בכל המדדים, בעקבות משבר נדל"ן מתמשך והאטה כלכלית. מדד שנגחאי מסיים את השנה במינוס 3.8% והמדדים האחרים אף יותר כך.

בגזרת המתכות היקרות עלה הזהב בכ-13% בשנת 2023, בעוד הכסף צעד במקום.

ארנק ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. המטבע וירטואלי, הרווח אמיתי מאוד/ShutterStock

ואולם לצד התשואות המכובדות, היו גם מי ששברו את הגרפים ואת התקרה בנסיקתם.

בין המניות המובילות שהיה שווה לקנות בתחילת השנה נמצאת אנבידיה (Nvidia), עם עלייה של 246%. החברה, העוסקת בפיתוח מעבדים גרפיים, נהנתה מהביקוש הגובר בעקבות מהפכת ה-AI ועלייתו של chatGPT, שהביא עמו גל של פיתוחים והשקעות בתחום, שאת בסיסו, מייצרת אנבידיה בתצורת שבבי עיבוד ייעודיים.

מטא (Meta), החברה מאחורי פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, רשמה גם היא שנה מצוינת עם תשואה של 184%. החברה נהנתה מהתאוששות מרשימה לאחר ששנה לפני כן מחיר המניה התרסקה בעשרות אחוזים. מטא נהנתה גם היא מהביקוש הגובר למוצרים הדיגיטליים שלה. החברה דיווחה על צמיחה חזקה בהכנסות ובמשתמשים במהלך הרבעון האחרון של 2023.

המטבע הדיגיטלי המוביל ביטקוין רשם השנה תשואה של 155%. ביטקוין המשיך ליהנות מאימוץ, התקדמות והתפתחות תעשיית הקריפטו, תקדימים בתקנות רגולטוריות וביסוס מעמדו ברחבי העולם. בנוסף, אירוע החצייה הקרב, ואישור קרן הסל (ETF) הצפוי, תרמו לעליות שערים משמעותיות.

הביטקוין רושם היום ערכי שיא של כמעט שנתיים, עם שווי של 45 אלף דולר למטבע.

עוד בוואלה!

דווקא עכשיו: 130 עובדים בדרום יפוטרו

לכתבה המלאה
רובוטים במפעל של טסלה. Tesla, אתר רשמי
רובוטים במפעל של טסלה. המניה עלתה ב-130% ב-2023/אתר רשמי, Tesla

שבע המופלאות

ואם כבר קריפטו, מלבד ביטקוין היו מטבעות נוספים שעלו בצורה משמעותית בשנת 2023. לדוגמה, סולאנה (SOL), השלימה עלייה של 970% מתחילת השנה. גם AVAX, מטבע הקריפטו של רשת Avalanche, עלה בכ-270% מתחילת השנה.

מעבר למובילות, גם שאר שבעת החברות הגדולות שמחזיקות נתח נכבד משוק המניות האמריקאי, עלו בצורה משמעותית, ביניהן טסלה ב-130%, אמזון ב-77%, מיקרוסופט ב-57%, גוגל ב-57% ואפל ב-54%.

מניות אלה אחראיות במידה רבה לתשואות החיוביות שנרשמו במדדים המובילים - למרות שמניות רבות סיימו את השנה בצורה נייטרלית או שלילית, החברות הגדולות הצליחו לסחוף איתן את המדדים למעלה, בשל עלייתן המטאורית ולאפחות חשוב מכך - בשל משקלן הגדול במדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully