וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לרפורמת החשמל בישראל ויותר ממחצית הישראלים לא שמעו עליה

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 16:04

רפורמת החשמל בישראל יצאה לדרך בינואר 23 לאחר תהליך חקיקה ארוך בו הוחלט על יישום שינוי במדינה שפתח את שוק החשמל לתחרות. כיום, חברות פרטיות, מלבד חברת החשמל, יוכלו לספק לצרכנים חשמל בחיסכון כספי ואת כל הטוב הזה רק 48% מהציבור הישראלי מכיר

מונה חשמל. ShutterStock
שנה לרפורמת החשמל בישראל ויותר ממחצית הישראלים לא שמעו עליה/ShutterStock

52% מהישראלים לא שמעו על רפורמת החשמל בישראל ועל האפשרות לעבור לספק חשמל חדש שיוזיל את חשבונותיהם באופן משמעותי, המתחברים לספקים הפרטיים שאינן חברת החשמל בעצמה, יוכו ליהנות מחיסכון שיכול להגיע עד מאות שקלים בחודש למשק הבית.

חוסר הידיעה בקרב הציבור מביא לכך שרק 26% מהצרכנים בישראל שוקלים לעבור לספק חשמל אחר בעקבות הרפורמה, עוד על פי הסקר מסתמן כי החסם העיקרי הוא העדר מונה דיגיטלי חכם מה שמונע מהם את המעבר ואת האפשרות לחסכון כספי גדול (ל-34% אין מונה חכם).

קבוצת האנרגיה "אמישראגז" שנכנסה השנה לתחום אספקת החשמל יזמה סקר במלאות שנה לתחילת יישום רפורמת החשמל בישראל. הסקר שבוצע באמצעות חברת "פאנל המדגם" בקרב מדגם ארצי-מייצג של 504 נשאלים באילי 25-65, בדק את מודעות הצרכנים לנושא: האם הם יודעים שניתן להוזיל את חשבונות החשמל ואם כן כמה מהם אכן מיישמים את הרפורמה? ובנוסף, מהם הגורמים שמונעים מהם להצטרף לרפורמה ולעבור לספק חשמל אחר.

גילי ששון סמנכ"לית השיווק של "אמישראגז": "כחברת הגז הישראלית הראשונה שנוסדה לפני 75 שנה, הרחבנו השנה את סל השירותים שלנו ולצד אספקת גז אנחנו מספקים לצרכנים גם חשמל במחיר מוזל כולל בשעות השיא. תוצאות הסקר מצביעות על העובדה שהציבור בישראל רחוק מלהבין את משמעות הרפורמה ובעיקר את הפוטנציאל הגדול לחסכוEF לכל משק בית. ניתן לראות כי החסם העיקרי למעבר הוא נושא המונה הדיגיטלי שלמעשה לא מסורבל כלל ויכול להתבצע בקלות".

52% מהציבור לא שמע על רפורמת החשמל

למעלה ממחצית מהישראלים (52%) לא שמעו על הרפורמה במשק החשמל. מי שכן שמע על הרפורמה (48% מהציבור בישראל) מבין כי עיקרי הרפורמה הם: כניסת תחרות לשוק החשמל (58%), אפשרות להוזיל את חשבון החשמל (56%), אפשרות ניוד לחברה אחרת (34%), צורך במונה דיגיטלי /חכם (7%).

רק 26% מהצרכנים שוקלים לעבור לספק אחר בעקבות הרפורמה

כשנשאלה השאלה לגבי מעבר צרכנים פרטיים לספק אחר בעקבות הרפורמה 47% ענו שהם לא יעברו, 27% אולי יעברו ורק 26% ענו בחיוב.

מהן הסיבות לא לעבור לספק חשמל אחר? על השאלה הזו לנבדקים ניתנה האפשרות לענות יותר מתשובה אחת והם ציינו מגוון סיבות שבגללן הם לא עוברים לספק חשמל אחר במסגרת הרפורמה: 35% מהנשאלים ציינו שהם לא עוברים ספק כי הם לא מכירים עוד אנשים שעברו, 34% ציינו שהם לא עוברים ספק כי אין להם מונה חכם, 25% לא עוברים כי גרים בשכירות, 24% ציינו כי המעבר נראה להם מסובך מידי, 14% ציינו שהם סומכים רק על חברת החשמל, 13% בגלל העדר זמן, 6% ציינו שהם לא מבינים מספיק בנושא, 15% לא עוברים ללא סיבה מיוחדת ו- 4% אחר.

מהן שעות השיא של צריכת החשמל אצלכם בבית?

רוב הנשאלים (33%) ענו כי שעות השיא בצריכת החשמל הביתי הן 19:00-21:00. 21% לא יודעים מהן שעות השיא בצריכת החשמל הביתי שלהם. שאר התשובות: 20% בין 17:00-19:00 , 13% בין 21:00-23:00, 6% בין 15:00-17:00, 3% בין 08:00 -13:00 ו- 1% בין 06:00-08:00.

מהן הפעולות הנפוצות שישראלים עושים בכדיי לחסוך בחשמל? (בשאלה זו ניתן היה לציין יותר מתשובה אחת)

73% מכבים את האור כשיוצאים מהחדר
57% מפעילים את מכונת הכביסה רק כשהיא מלאה
53% מפעילים את דוד החשמל רק לזמן קצר
36% מפעילים מדיח רק כשהוא מלא
3% משתדלים לחמם את הבית רק כשחייבים

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מה מציעות החברות השונות?

אמישראגז - קבוצת האנרגיה "אמישראגז" מציעה במסגרת כניסתה לתחום אספקת החשמל הנחה קבועה של 6.5% על רכיב החשמל בכל שעה ובכל ימות השבוע, לרבות בשעות העומס. משמעות ההצעה היא חיסכון של מאות ואלפי שקלים לכל משק בית. ההנחה ניתנת מהשקל הראשון של צריכת החשמל, ללא התניות, כך שהצרכנים אינם צריכים לערוך חישובים מתי עליהם לצרוך חשמל כדי ליהנות מההנחה.

הניוד לשירותי החשמל של אמישראגז נעשה ללא צורך בביקור טכנאי והטיפול בתקלות ימשיך להיות ממוקד 103 של חברת החשמל. אמישראגז מציעה ללקוחות שירכשו ממנה גם חשמל חבילה הכוללת הטבה של חודש חינם בחשבון הגז בכל שנה או 10% הנחה על מכלי הגז. לאתר "אמישראגז"

פזגז - הנחה של 6% על כל חשבונית החשמל, 15% הנחה על שעות היום, 15% הנחה על שעות הלילה, 10% הנחה בסופ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully