וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשרד הכלכלה: "הממונה על התחרות נכשלה ויש להדיח אותה בהקדם"

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 12:48

גורמים במשרד הכלכלה הגיבו היום בחריפות לעליות המחירים במשק וקראו להדחת הממונה על התחרות מיכל כהן: "ממשיכה בשנת החורף, אפילו לא פותחת בבדיקה מינימלית אם היה תיאום מחירים. הציבור הופקר בידיה"

הפיקוח על מחירי המזון/דוברות מבקר המדינה

על רקע העלאות המחירים רחבות ההיקף בשוק הכוללות את שטראוס, שסטוביץ', סוגת וההודעה של דיפלומט על כוונתה לייקר מחירים ב-2024, ולצד זאת אוזלת ידה של הממונה על התחרות מיכל כהן, קוראים גורמים במשרד הכלכלה להדחתה מהתפקיד.

"הממונה על התחרות ממשיכה בשנת החורף בזמן שהמונופולים והקרטלים ממשיכים להעלות מחירים ולחגוג על הציבור הישראלי", אמרו הגורמים. "כל הכלים שעומדים לרשות הממונה על התחרות לא מנוצלים, היא אפילו לא פותחת בבדיקה מינימלית כדי להבין אם היה פה תיאום מחירים דרך התקשורת. זה בלתי נתפס איך הציבור הופקר בידיים של ממונה על התחרות שעסוקה בלשמור על המונופולים במקום על האינטרס הציבורי".

הגורמים קוראים לפיטוריה של כהן: "את הממונה על התחרות יש להדיח בהקדם, אחרת לא יהיה ניתן להילחם בעליות המחירים. הממשלה חסרת אונים מול עליות המחירים כי כל הסמכויות בידיים של הממונה על התחרות שלא עושה דבר".

מיכל כהן מנכלית רשות התחרות
ניר ברקת. יונתן זינדל, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
כהן וברקת. שנת חורף/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, חיים גולדברג/פלאש 90

כידוע בעיית יוקר המחיה בישראל ממשיכה להתעצם בחסות המלחמה, כאשר יצרנים ומשווקים מעלים מחירים באופן משמעותי, ורק לאחרונה דו"ח מבקר המדינה מצא כי מחירי המזון יקרים ב-51% בהשוואה למדינות האיחוד האירופי ובכ-37% בהשוואה למדינות ה-OECD.

יבואני המזון והטואלטיקה בישראל נהנים מ"רווחיות חריגה" בהיעדר תחרות מספקת, ובייחוד עשרת היבואנים הגדולים, אשר מחזיקים יחד בנתח השוק משותף שעולה על 50% מכלל ענף המזון ומוצרי הצריכה.

על אף כל זאת, ועדות המחירים לא בחנו הכנסת מוצרים חדשים לפיקוח בשנים 2018-2022 ולא המליצו להגדיל את הפיקוח על המוצרים, דבר שיכול היה להקל על יוקר המחיה.

עוד בוואלה!

מחיר הגז לבישול יעלה פי חמישה בשנים הקרובות

לכתבה המלאה
סופר של רשת אושר עד, גבעת שאול ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
סופרמרקט. המחירים בישראל יקרים ב-51% בהשוואה לאיחוד האירופי/פלאש 90, יונתן זינדל

כזכור, הבוקר דיווחה חברת שטראוס הבוקר כי היא מעלה מחיריהם של 25% ממוצרי החברה, הכוללים בין היתר חלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ונוספים. בנוסף תפטר החברה כ-150 עובדים.

בין המוצרים שעתידים להתייקר - שמן זית עם עלייה של 25%, טבלאות שוקולד (עד 14%), חטיפי שוקולד (עד 9%), דברי מאפה (עד 14%), ממתקים שונים (עד 14%), שוקולית וקקאו בשיעור של 10%, קפה בשיעור של 12%, חומוס, טחינה, קונפיטורות וקוואקר (עד 7%), ובוטנים, צ'יטוס ודוריטוס עם עלייה של עד 9%.

עדכון המחיר לקמעונאים ייכנס לתוקף בתחילת פברואר הקרוב כאשר הצרכנים ירגישו זאת בכיסם.

מעבר לעלייה זו, היבואניות הגדולות כבר נמצאות כיום בעיצומו של גל העלאות מחירים שנותר ללא מענה מהמדינה: בחודש שעבר הודיעה שסטוביץ, אחת משתי יבואניות המזון הגדולות, על העלאת מחירים של כ-15% בממוצע בפברואר, על פלמוליב, אג'קס, סלים דליס וקולגייט, גם יכין מייקרת את קופסאות השימורים שלה ביותר מ-.10%. בית השיטה מקפיצה את הזיתים ושמן הזית ב-11% בממוצע, וסוגת ב-40% את הסוכר והקטניות שלה.

בין הדברים המקוממים הנוספים שמחירם עלה ניתן למצוא את הירקות. מבדיקה שערך המכון לחקר הקמעונאות עולה, שבשנה האחרונה עלו מחירי סל הירקות הבסיסי, שמהווה 15% מהצריכה שלנו בסופרמרקט, ב-33.5%. בראש הרשימה תפוחי האדמה, שמחירם הממוצע עלה ב-57%, אחריהם הקישואים שהתייקרו ב-47%, חצילים וגזר ב-44%, כרוב לבן ב-41%, עגבניות רק ב-35%, בצל אדום ולבן התייקר ב-32%, סלק ב-24% ופלפלים ב-19%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully