וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניק רואה את מפעל חייו קורס: "הקופה על אפס, חובות של מיליונים"

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 12:28

גל ענב נמצא כבר 100 יום במילואים, החנות שלו סגורה ובינתיים הוא משלם שכר דירה של 32 אלף שקל וארנונה של 12 אלף שקל; חבר נרתם לפתוח עבורו את החנות לכמה ימים: "עם ישראל התגייס אבל עוד לא הצלחנו לכסות את ההוצאות הקבועות"

שי ירון מתארח בוואלה! פתרנו, דצמבר 2023/מערכת וואלה!

גל ענב, מעצב ואוצר, פתח לפני שבע שנים חנות שהפכה למפעל חיים, בשוק הפשפשים ביפו וקרא לה, "אינדונזיה-יפו".

הכל התחיל בטיול לאינדונזיה. הוא נסע לטייל והתאהב בהיסטוריה ובטבע, צילם, תיעד, וחקר את המדינה לעומק והחליט לייבא לארץ את הריהוט המיוחד שמצא שם, "פריטים שעשויים מחומרי גלם טבעיים, במינימום התערבות ומקסימום ענווה", שיוצרו בשיטות מסורתיות של שיוף וסיתות.

העסק תפס. ענב, רווק בן 39, ניהל אותו לבד. הוא שכר מחסן גדול, הזמין סחורה והקים אופרציה מרשימה לייבוא ושינוע. ואז הגיע ה-7 באוקטובר והוא הוקפץ למילואים ביחידה המיוחדת שבה הוא משרת ונאלץ לסגור את הדלתות, כי לא היה אף אחד שיכול להחליף אותו.

איכשהו הצליח לסחוב שלושה חודשים עם הוצאות מטורפות של שכר דירה בסך 32 אלף שקל בחודש, וארנונה חודשית של 12 אלף שקל, ובלי להיות זכאי למענק מהמדינה

חנות אינדונזיה-ג'אפה, יפו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אינדונזיה-ג'אפה. "עסק שבניתי במשך 9 שנים קורס"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ואולם בסוף השבוע האחרון הוא נשבר ופנה לעזרה לחבר הילדות שלו אביב, איש שוק ההון וביקש עזרה. בתחילת השבוע פרסם פוסט בפייסבוק, שהפך לוויראלי.

"אני נבוך ומצטער על ההודעה הזאת. ימים קשים שבהם אנו מאבדים אנשים יקרים כל כך והחטופים שלנו עדיין בשבי, ואני נותן את כל כולי במילואים כבר קרוב ל-100 יום שבהם ביקרתי פעמים בודדות לשעות ספורות בבית.

"כשאני כאן בעזה אני מרוכז רק בדבר אחד וקל לי להתמודד עם המשימה. אבל כשאני חושב על הבית או פותח את הטלפון הקושי צף. העסק שלי. אינדונזיה ג'אפה, שנמצא ביפו. עסק למכירה ריהוט מיוחד מאינדונזיה עסק שבניתי במשך 9 שנים. העסק שלי שעד לפני שלושה חודשים היה כל עולמי וגאוותי קורס!!!! ‏ואני אישאר עם חובות של מיליונים.

"גויסתי ב-7/10 ומאז העסק סגול על מנעול. קופה כמעט אפס עד היום. חברים פתחו בשבילי לכמה ימים אבל זה לא הצליח (יפו גם לא חזרה לתפקוד מלא). לא יודע מה יהיה כשאסיים כאן את המשימה שאני קיבלתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חנות אינדונזיה-ג'אפה, יפו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החנות של ענב. לא מוכן לקבל תרומות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדברי ענב, "כל מה שהשקעתי אבד. מיליונים של שקלים ושנים רבות של עבודה. ‏אני לא יודע מה לעשות והאמת שאני כבר עייף מלחשוב על זה או לנסות. ביקשתי מחברים שלי שיפתחו את החנות שאני לא שם ויעשו מכירת חיסול. שתפו ועזרו לי לא להכנס לחובות כל כך גדולים איך שאצא מהמילואים".

עם ענב אי אפשר לדבר. אביב הצליח להחליף אתו כמה מילים לפני יומיים, והוא שאל אותו אם הכל בסדר והוא ערוך לכל המבצע הזה. מעבר לעובדה שאיננו זמין, דובר צה"ל לא מאפשר לו להתראיין, בגלל אופי היחידה שבה הוא משרת. אביב, שלקח על עצמו את מכירת החיסול בהתנדבות, נמצא בשוק הפשפשים מהבוקר עד שש בערב.

"גל שיתף אותי לפני שפרסם את הפוסט", מספר אביב, "וביקש עזרה כדי למזער את הנזקים העצומים. מרגע הפרסום, עם ישראל התגייס וזה כל כך מחמם את הלב כמה אנשים רוצים לעזור, באים לקנות, העבירו לי תרומות לפייבוקס שדחיתי, כי הוא לא מוכן לקבל תרומות. הוא מתעקש למכור את המלאי שיש במחסן והוא מאוד מאוד גדול. נכון לעכשיו עוד לא הצלחנו לכסות את ההוצאות הקבועות ואני חושש שתהיה התלהבות של כמה ימים ואחר כך הגל יחלוף".

מה אתה צריך?
"אני מבקש שקודם כל, גל יחזור בשלום למקום הבטוח שלו. זה הכי חשוב. ומעבר לזה, שאנשים יבואו לקנות. זה מאוד יעזור לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully