וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הדואר מקפיץ את העמלות בעשרות אחוזים

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 14:01

בנק הדואר משרת יותר מחצי מיליון לקוחות ואמור להציע שירותים בסיסיים במחיר נמוך, לאוכלוסיה שאין לה ברירה אחרת; כעת קופצים תעריפי הפעולות הבסיסיות בכ-50%: "הירידה בשימוש בשירותי דואר מחייבת עדכוני תעריף"

סיור במרכז מיון דואר ישראל בנושא חידוש דרכונים/צילום: דוברות הכנסת

בנק הדואר מעלה את תעריפי השירותים הבסיסיים בכ-50%, ובכללם תשלומי חשבונות, הפקדת צ'קים ומזומן ואף ניהול חשבון.

מדובר בגזירה עבור האוכלוסיה שמשתמשת בשירותיו ונחשבת חלשה ופעמים רבות נטולת ברירות.

בדואר מסבירים את המהלך בחוסר ברירה ובשל ירידה בתנועת הלקוחות.

בנק הדואר אינו "בנק" רגיל. הוא נולד כבנק חברתי, שמאפשר שירותים בסיסיים בחינם או במחירים נמוכים מאוד, המותאמים לאוכלוסייה חלשה, לבעלי חובות שלא יכולים לפתוח חשבון בבנק מסחרי, לבעלי קושי בשימוש בפלטפורמות דיגיטליות, עובדים זרים ואלה שאין להם סניף בנק ליד הבית.

בניגוד לבנקים מסחריים, בהם יכול הלקוח להתמקח על גובה העמלות, התעריפים והשירות, או לבחור בבנק אחר שיתן לו תנאים טובים יותר, לחצי מיליון לקוחות בנק הדואר אין אלטרנטיבה אחרת והם שבויים בידיו.

לכל זה נוספה מכת סגירת סניפי הדואר, בשם צמצום ההוצאות וההפרטה, שפגעו בהנגשת השירות לאוכלוסיות שנזקקות לפקיד ועכשיו התעריפים, שאמורים היו להיות חינמיים או זולים מאוד, הופכים לנטל שציבור הצרכנים של בנק הדואר, יתקשה לעמוד בו.

דואר ישראל. יחצ,
דואר ישראל. משרת בעיקר אוכלוסיה חלשה וחסרת ברירות/יחצ

רק לפני שנה, בינואר 2023, ייקר בנק הדואר את התעריפים שלו. עמלת תשלומי חשבונות, כמו ארנונה וחשמל שהיתה בחינם, עלו ל-2 שקלים, וכך גם על הפקדת מזומן או שיק בדלפק שהיה חינמי, החלו לגבות 5.3 שקלים ועל דמי ניהול חשבון גבו 4.5 שקלים.

דמי הניהול החדשים שישלמו לקוחות בנק הדואר יהיו 6.90 שקלים, עלייה של 50% בתעריף, ועמלת תשלומי החשבונות, גם היא מזנקת ב-50% ותעמוד על 3 שקלים לתשלום חשבון.

גורם שמעורה בפרטים אמר לוואלה, שהנהלת הדואר בוחרת בפתרון הקל בשבילה, העלאת תעריפים, שפירושו גזירה קשה על הצרכנים: "במקום להכניס שירותים חדשים ורווחיים, ולחשוב מחוץ לקופסא, מעדיפים שם להעמיס עוד נטל קשה על בעלי החשבונות בבנק, שגם ככה מחזיקים בקושי את הראש מעל המים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דואר ישראל. ראובן קסטרו
"עוד נטל קשה על בעלי החשבונות בבנק, שגם ככה מחזיקים בקושי את הראש מעל המים"/ראובן קסטרו

עבור הדואר מדובר בשבוע קשה: זה התחיל עם דו"ח נוקב של מבקר המדינה על ליקויים בתכנון וניהול פרויקט "הקריה הדוארית" במודיעין, שכולל את מרכז הסחר המקוון שלה ומטה החברה במודיעין, שעה למדינה עשרות מיליוני שקלים, ועליה של 60% בעובדים הזכאים לרכב צמוד, וזאת בעת שהחברה נמצאת בעיצומו של תהליך הפרטה.

זה המשיך בהעלאת מחיר של משלוחי החבילות לחו"ל ב-25%, בלי ליידע את הציבור, ובקרוב כאמור תיפול על הציבור גזירה חדשה בדמות העלאת תעריפים חדה בבנק הדואר.

מדואר ישראל נמסר: "הפעלת רשת של 400 סניפים בכל הארץ עם שירותי קופה מלאים בכל סניף וסניף במקביל לירידה בשימוש בשירותי דואר ובתנועת לקוחות בסניפים, מחייבת עדכוני תעריף לחלק משירותי הדואר. בחודש הבא יעודכנו חלק מהתעריפים, אך המחירון החדש טרם נקבע סופית.

"בשנה האחרונה הרחבנו את השירותים וההנחות לביצוע פעולות בדיגיטל ורבים מהלקוחות עושים שימוש קבוע בשירותים מוזלים אלו, ובמקביל, נמשיך בסבסוד המשמעותי של יותר מ-50% מעלויות שירותי בנק הדואר לאוכלוסיות נתמכות קצבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully