וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולאראדג' מפטרת 550 עובדים בישראל

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 14:01

חברת האנרגיה הסולארית הישראלית מפטרת 900 עובדים ברחבי העולם, רובם בארץ: "החלטה קשה אך הכרחית"

פארק סולארי גדול בהודו/זווית

למרות החורף השמשי - חברות האנרגיה הסולארית הישראליות לא מצליחות להניע חזרתן לשווקים ומשילות משקל העלויות שיאפשר להן להיות קלות יותר להמשך הדרך.

אחת הדוגמאות היא זו של חברת טכנולוגיית האנרגיה הסולארית הישראלית סולאראדג', שהודיעה היום (א') על פיטורי כ-900 מעובדיה ברחבי העולם, מהם כ-550 עובדים ישראליים.

עיקר המפוטרים (55.5%) הם עובדי ייצור במתקני החברה ברחבי העולם, וכלל המפוטרים מהווים כ-16% מכוח העבודה הגלובאלי של סולאראדג'. מפוטרי החברה בישראל מגיעים הן ממטה החברה בהרצליה והן ממפעל החברה באזור התעשייה ציפורית שבנוף הגליל.

החברה מדווחת כי צמצום כוח האדם "מתבצע בהמשך לצעדים שכבר ננקטו על ידי החברה על מנת להיערך לתנאי השוק המשתנים, לרבות סגירת מפעל הייצור במקסיקו, צמצום הייצור בסין, וסגירת הפעילות בתחום הרכבים החשמליים המסחריים. פרטים נוספים יימסרו בדיווח הרבעוני של החברה".

מטרת הצמצום, על פי החברה, כי להוריד בעלויות התפעול ולהתאימם למגמות השוק הנוכחיות.

גג סולארי. FA energy,
גג סולארי. עלויות המימון הגבוהות בהקמת פרויקטים סולאריים הופכת את התחום ללא כדאי/FA energy

צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג': "ההחלטה שקיבלנו קשה, אך הכרחית, על מנת להתאים את מבנה העלויות שלנו למצב השוק שהשתנה במהירות. אנו עושים מאמצים רבים להתייחס בכבוד הראוי לעמיתינו העוזבים, בעיקר בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים.

"גם כעת, אנחנו בטוחים בהמשך הצמיחה של שוק האנרגיה המתחדשת בטווח הארוך ולגבי עמדת ההובלה שלנו בתחום זה. השינויים הנוכחיים לא ישפיעו על החזון והכיוון האסטרטגי של החברה".

הודעת סולאראדג', המייצרת ממירים סולאריים ונסחרת בבורסת נאסד"ק ארה"ב בשווי 3.9 מיליארד דולר, לא מגיעה בחלל ריק.

תחום האנרגיה הסולארית סובל בשנה וחצי האחרונות מהיעדר ביקושים בשל חוסר כדאיות להקים פרויקטים סולאריים לאור עלויות מימון גבוהות, שנוצרו בעקבות מגמת עליית הריבית.

סולאראדג', שהפכה לכוכבת הישראלית של נאסד"ק באוגוסט 2022, עת נסקה לשווי של כ-20 מיליארד דולר והפכה לישראלית הגדולה בוול סטריט, חוותה מהמשקיעים מכה קשה אף יותר מזו שחוו חברות האנרגיה הסולארית הרוכשות את מוצריה מאז, ומנייתה ירדה בכ-81% ממחיר השיא אליו הגיעה במהלך 2021.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רועי שביט, אנליסט טכנולוגיה ואנרגיה מתחדשת בבית ההשקעות IBI. אילן בשור,
רועי שביט, אנליסט טכנולוגיה ואנרגיה מתחדשת בבית ההשקעות IBI/אילן בשור

רועי שביט, אנליסט טכנולוגיה ואנרגיה מתחדשת בבית ההשקעות IBI, מסביר: "ספקי טכנולוגיית המרת האנרגיה הירוקה, ובהן גם סולאראדג', ממשיכות להימצא בבעיה גם עם תחילת שנת 2024, שכן חברות האנרגיה הסולארית אינן רוכשות את הממירים באותו הקצב כפי שרכשו אותו עד תחילת 2022 לערך, אז החלה מגמת עליית הריבית.

"אותן חברות אנרגיה סולארית הפועלות להקמת תשתית חשמל סולארי נתקעו בעצמן עם מלאי ממירים שאותם רכשו כאספקה מקדימה לפרוייקטים שעמדו להקים, ושבשל עליית הריבית הפכו ללא כדאיים להקמה לעת זו. הריבית אמנם נמצאת לעת זו במגמת ירידה, אך היא עדיין גבוהה וממשיכה להשפיע על כדאיות הפרוייקטים.

"כך נוצר מצב בו הביקוש קדימה לממירים ירד משמעותית, וגם הטכנולוגיה עצמה לא עברה שינוי משמעותי שיגרום ליזמים לרכוש בכל זאת ממירים חדשים על פני מה שנתקעו עימם.

"בנוסף, יש לזכור כי התחזית לשנת 2024 עדיין נמוכה לפעילות חברות האנרגיה הירוקה והסולארית בפרט, אך יש לזכור כי הריבית השנה היא בסימן ירידה, וברגע שהריבית תרד ברמה כזו שתוביל חזרה הביקושים, מצבן יכול מהר מאוד להתהפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully