וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים יותר מפעם: הוצאות האשראי חזרו להיקפים שלפני המלחמה

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 17:42

חברת שבא מפרסמת את נתוני ההוצאות בערים מרכזיות בדרום, בצפון, במרכז ובשפלה בישראל במהלך מלחמת "חרבות ברזל". בשבועיים הראשונים של ינואר נרשמו הוצאות בהיקף שמעיד על חזרה לשגרה ואף עליה בפעילות העסקית הממוצעות שידענו טרום המלחמה

מיטל ברמי מתארח בוואלה! פתרנו עפ ליאת רון, דצמבר 2023/מערכת וואלה!

על פי הנתונים שפרסמה הבוקר חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, ניכרת התאוששות בפעילות העסקית בערים מרכזיות בישראל, ואף עליה מהממוצע שהכרנו לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל.

בשבועיים הראשונים של ינואר שמרו הערים בשפלה, במרכז ובשרון, על נתוני הוצאות המעידים על חזרה לשגרה והפעילות העסקית בהן אף הייתה מעל הממוצע טרום המלחמה.

הירידה בפעילות העסקית בקריית שמונה גבוהה מאשר בעיר שדרות, אילת ממשיכה לסבול מירידה בהוצאות של יותר מ-30% וגם ת"א עדיין מתקשה לחזור לשגרה בשבוע ה-14 של המלחמה.

מנעול על דלת חנות סגורה, קריית שמונה, 2 בינואר 2024. ראובן קסטרו
מנעול על דלת חנות סגורה, קריית שמונה, 2 בינואר 2024/ראובן קסטרו

הנתונים הגיאוגרפיים של הפעילות העסקית מצביעים על כך שהעיר קרית שמונה היא הישוב העירוני עם הפגיעה הקשה ביותר בפעילות העסקית עם 75% ירידה בהוצאות בשבוע ה-14 של המלחמה (7 עד 13 בינואר), לעומת זאת העיר שדרות רושמת התאוששות קלה ובשבועיים הראשונים של ינואר היקף הירידה בהוצאות בה עומד על כ-60% לעומת שבוע ממוצע לפני המלחמה.

אילת ספגה גם היא פגיעה כלכלית משמעותית וגם בשבוע ה-14 היא עומדת על ירידה של 32% בהוצאות בכרטיסי אשראי בעיר לעומת הנתון הממוצע טרום המלחמה. עיר תיירות נוספת שסובלת מהוצאות נמוכות היא טבריה עם ירידה של כ-20%.

ת"א ממשיכה להיות העיר היחידה באזור המרכז, השרון והשפלה עם הוצאות נמוכות מהממוצע והיא רשמה בשבועיים הראשונים של ינואר ירידה בפעילות של כ-7%.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גבר ואישה מחזיקים שקיות שופינג וכוס קפה טייק אווי. ShutterStock
קונים יותר מפעם: הפעילות העסקית חוזרת להיקפים שלפני המלחמה/ShutterStock

טלי הולנברג, סמנכ"לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא: "ניתוח ההוצאות על בסיס גיאוגרפי מאפשר להבין כי החזרה לשגרה פיננסית עדיין איטית והיא תלויה במרכיבים רבים כמו חזרת תושבים, פתיחת עסקים, שחרור כוחות המילואים מהלחימה, פתיחת מוסדות החינוך ושנת הלימודים האקדמית, הפגיעה בתיירות חוץ ופנים, וחזרת עובדים לעבודה מהמשרדים.

"הפעילות העסקית שחזרה לממוצעים טרום המלחמה מתמקדת בעיקר באזור המרכז, השרון והשפלה. בערי התיירות, ובישובים בצפון ובדרום עדיין קיימת ירידה בהוצאות בהיקף משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully