וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מתעלמים ממעשי האונס? הארגון הישראלי הזה מתכוון לשים לכך סוף

בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית בסיוע פיליפ מוריס בע"מ

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 11:33

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית פעל להקמה והתאמה של מענה למי שנפגעו במלחמה בארץ, ולשבירת השתיקה וההשתקה הבינלאומית.

הפעולות של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית. יח"צ,
הפעולות של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית/יח"צ

מאז השבעה באוקטובר, עוברת החברה הישראלית כולה טלטלה. לצד ההרוגים הרבים, החטופות והחטופים, היישובים שהוחרבו והתושבים שנעקרו מבתיהם, נאלצנו להתמודד גם עם העדויות על אלימות מינית מצד מחבלי חמאס כלפי נשים, גברים ונוער.

אך מן הרגע הראשון, לצד הקושי לעכל את העדויות, נאלצנו להתמודד גם עם הכחשה והשתקה מצד העולם, ובפרט ממי שחשבנו לבני ברית במאבק.

במצב זה, נכנס לתמונה איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. לצד הצורך הגובר במענה לנפגעות ונפגעים בעורף, פעל האיגוד להקמה והתאמה של מענים למי שנפגעו במלחמה בארץ, ולשבירת השתיקה וההשתקה הבינלאומית.

אורית סוליציאנו מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע: "כבר בשבוע הראשון למלחמה, החל להגיע לפתחנו מידע קונקרטי על מעשי האונס והאלימות המינית מיום הטבח. מתוך התדהמה והאבל הכלליים, הבנו ששעון החול עובד לרעתנו, והעברנו פניה בהולה לצלב האדום בדרישה להתייחס לנושא ולפעול ללא דיחוי לשחרורם המיידי של כל החטופות והחטופים. זו הייתה הפניה הרשמית הראשונה בנושא, שאפשרה לנו להתחיל להציב את הנושא על סדר היום".

אם גם אתם עמותה רשומה ומעוניינים להגיש בקשה לקבל תרומה הכנסו: המחויבות שלנו להתנדבות ועשייה למען הקהילה | PMI - Israel - HE

הפעולות של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית. יח"צ,
"ארגונים רבי השפעה בעולם בחרו דווקא לשתוק נוכח הזוועות"/יח"צ

פעילות הסברה בינלאומית

אורית סוליציאנו מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע: "לאכזבתנו, בזמן שמימדי האסון הנורא שפקד אותנו המשיכו להכות בנו במלוא עוצמתם, ארגונים רבי השפעה בעולם בחרו דווקא לשתוק נוכח הזוועות - מה שאילץ אותנו לפתוח במסע הסברה רחב היקף שכלל ראיונות לעשרות כלי תקשורת זרים, השתתפות בוועידות בינלאומיות מטעם אוניברסיטת הרווארד וה-CEDAW של האו"ם ופגישות עם גורמים בינלאומיים שונים, ביניהם; חברי הפרלמנט הצרפתי, חברי הפרלמנט האוסטרלי, שרת החוץ הצרפתיה ונציבת זכויות האדם בגרמניה".

במסגרת המשימה שלקח על עצמו האיגוד הוצג מידע עובדתי על מקרי האונס והאלימות המינית שהתרחשו בטבח בבמות מגוונות, כולל התחקיר המהדהד של הניו יורק טיימס.

מחאה נגד השתיקה הרועמת של נשות האו"ם

אחד מה"סמלים" של השתיקה הרועמת מול זוועות האלימות המינית הוא ארגון נשום האו"ם, UN WOMEN. האיגוד יזם הפגנה בשיתוף שדולת הנשים בישראל מול מטה האו"ם בירושלים, שזכתה לתהודה רבה בכלי התקשורת בארץ ובעולם. ימים ספורים לאחריה, ה-UN WOMEN פרסם לראשונה הודעה בה גינה, לאחר 8 שבועות של שתיקה, את התקיפות המיניות האכזריות שבוצעו בידי מחבלי חמאס.

יצירת והתאמת מענים לנפגעות ונפגעי המלחמה

מפרוץ המלחמה עסק האיגוד בעיצוב מענים נפשיים, בריאותיים, משפטיים וסוציאליים לנפגעות ולנפגעים מאלימות מינית, לעדים לאלימות מינית ולמשפחות. במסגרת זו, האיגוד יזם והשתתף בדיוני הכנסת בוועדות הבריאות, זכויות הילד, קידום מעמד האישה ועוד, הכין מסמכי עבודה למשרדי ממשלה, שיתף פעולה עם הגורמים המקצועיים, הגיש המלצות להקמה והרחבה של מענים טיפוליים ועוד.

במקביל, דאג האיגוד ליחס שיקבלו הנפגעות והנפגעים. במסגרת מאמצים אלו, פנינו למפכ"ל המשטרה ולמשרד הבריאות כדי למנוע העברת מידע מבתי החולים על נפגעות ונפגעי תקיפה מינית ללא הסכמתן.ם המפורשת.

הובלת צוות "תקומה" לטיפול בפגיעות מיניות

האיגוד נבחר לעמוד בראש הצוות לטיפול בפגיעות מיניות במנהלת תקומה, הממונה על שיקום העוטף. הצוות הגיש למדינה מסמך מסקנות והמלצות, בהן הכשרת צוותים טיפוליים וחינוכיים עבור מענה מותאם טראומה מינית, בניית מעגלי חוסן גילאיים ובהרחבת המענים הטיפוליים הקיימים ביישובי העוטף לנפגעות ולנפגעי אלימות מינית שנפגעו במתקפת ה-7 באוקטובר ולפניה.

איסוף ידע וכלים להתמודדות עם אלימות מינית בזמן מלחמה

עד היום, הידע והניסיון המקצועי בעיסוק בפשעי מלחמה של אלימות מינית היא מועט. כדי להתמודד עם התחום החדש ושובר הלב הזה, הפיק האיגוד סדרת מפגשים מקוונים בנושא אלימות מינית ומגדרית בזמן מלחמה. במסגרת זו, אירחנו מומחיות מהעולם שחלקו איתנו מהידע ומהניסיון שלהן בהתמודדות עם פגיעות מיניות במלחמות הבלקן, במלחמת אוקראינה ועוד. המפגשים הופקו בשיתוף האגודה הישראלית לויקטימולוגיה והקריה האקדמית אונו.

גם עם פרוץ המלחמה, עשרות אלפי תושבות ותושבים, ביניהם ילדות וילדים רבים, פונו מבתיהם ועברו להתגורר במרכזי קליטה ברחבי הארץ.

יעל טל פואה - ראש מטה חינוך באיגוד מרכזי הסיוע: "מניסיוננו, כשיש מחסור ביציבות ובמרחבים פרטיים - השמירה על המוגנות האישית של הילדות.ים מורכבת יותר. לכן, ובנוסף לפעילות שלנו בזירה הפרלמנטרית, הפקנו חומרי הסברה והגענו למתחמי הפינוי כדי לעלות את המודעות לשמירה על בטחונם של הילדים והנוער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

היא עבדה בזנות עד גיל 40. ואז הגיע השינוי הקיצוני

בשיתוף עמותת המכללהּ בסיוע פיליפ מוריס בע"מ
הפעולות של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית. יח"צ,
"אלפי נפגעות ונפגעי עבירה שנפגעו כתוצאה מהטבח והשלכותיו לא מודעים לזכויות המגיעות להם כחוק"/יח"צ

פרויקט לילך: סיוע לנפגעות ונפגעי עבירה שנפגעו כתוצאה מהטבח והשלכותיו

כרמית קלר חלמיש - ראש תחום מחקר איגוד מרכזי הסיוע: "אלפי נפגעות ונפגעי עבירה שנפגעו כתוצאה מהטבח והשלכותיו (משפחות של נרצחים, שבות ושבים מן השבי, נפגעות ונפגעי אלימות מינית) לא מודעים לזכויות המגיעות להם כחוק". לכן, הצטרפנו אל היוזמה של פרופ' דנה פוגץ' ומטה משפחות החטופים והנעדרים

להקמת "פרויקט לילך", שנועד לסייע לנפגעי העבירה למצות את הזכויות שלהם מול הרשויות. הוא נקרא על שם לילך קיפניס ז"ל, עובדת סוציאלית ומתנדבת מרכז הסיוע בנגב (מסל"ן) שנרצחה בשבעה באוקטובר."

הנגשת קווי הסיוע

הטראומה הלאומית עלולה להציף קושי גדול במיוחד לנפגעות ונפגעי אלימות מינית, שכבר מתמודדים עם טראומה קיימת. אך למרות התגברות המצוקה, רבות ורבים מרגישים שאינם "חשובים" כרגע, ומתביישים לפנות לעזרה. על רקע זה, האיגוד יצא בקמפיין "לכאב שלך יש מקום", להזכיר שגם בעת הזאת אפשר ורצוי לפנות לסיוע. הקמפיין רץ לאורך החודשים האחרונים בערוצים 12 ו-13 וברשתות החברתיות.

נמשיך לפעול כדי לסייע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בכל מקום ובכל זירה.

אנחנו כאן בשבילך לתמיכה, לסיוע, למידע ולליווי בהליכים משפטיים:

בקווי הסיוע הפועלים 24/7:

1202 - סיוע ע"י נשים

1203 - סיוע ע"י גברים

2511* - סיוע לחרדיות ולדתיות

בקולמילה - הסיוע ברשת שלנו באמצעות צ'אט אנונימי או ווטסאפ >>

לתרומה לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, לחצו כאן.

אם גם אתם עמותה רשומה ומעוניינים להגיש בקשה לקבל תרומה הכנסו: המחויבות שלנו להתנדבות ועשייה למען הקהילה | PMI - Israel - HE

בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית בסיוע פיליפ מוריס בע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully