וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר הישראלי הזה מצא את עצמו לבד בעולם. ואז זה קרה

בשיתוף עמותת דואליס בסיוע פיליפ מוריס בע"מ

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 11:30

בזמן שחבריו מתכננים את הטיול הגדול, בוריס היה סגור בבית, בלי עבודה ובלי אופק. עמותת דואליס שנכנסה לחייו סייעה לו להתגבר על הקשיים, ולהתחיל חיים חדשים

איש בחור מכור יושב לבד בחושך. ShutterStock
"המטרה שלנו הייתה למצוא מקום שבו בוריס יוכל להרגיש בטוח"/ShutterStock

בגיל שבו צעירים רבים מתכננים את הטיול הגדול ואת המשך החיים, מצא את עצמו בוריס בן ה-21 ממרכז הארץ, סגור בבית ובלי כל אופק. הוא סיים את לימודיו כמה שנים קודם לכן, לא גויס לצבא מסיבות אישיות ומאז סיום הלימודים לא מצא את מקומו בעולם. "היה לי קשה לחפש עבודה, משהו שיתאים לי. פחדתי כל הזמן שלא יהיה לי טוב", מספר בוריס.

הוא התחיל לעבוד במקומות עבודה שונים, אבל כל ניסיון כזה הסתיים בצורה רעה. כשהוא מרגיש לכוד במעגל העבודה-פיטורים, פנה אל העובדת הסוציאלית שמלווה אותו בעיר מגוריו והיא הפנתה אותו לתכניות התעסוקה לצעירים במצבי סיכון של עמותת דואליס.

דואליס פועלת מאז 2012 לשילוב צעירים במצבי סיכון בתעסוקה. הגישה שלה ייחודית: העמותה לא תומכת רק בצעירים בדרכם למצוא עבודה ולהתמיד בה, אלא פועלת גם לחיזוק היכולות של המעסיקים כדי להבטיח סביבת עבודה מכילה ומבינה, ולאפשר למעסיקים ולצעירים לחוות הצלחה. תכנית התעסוקה של דואליס מציעה חבל הצלה תעסוקתי לצעירים בגילאי 30-18, שרבים מהם - ממש כמו בוריס - מתקשים למצוא את מקומם בתעסוקה קבועה ואיכותית. התכנית מתחילה עוד בשלב חיפוש העבודה ומציאת המקום המתאים, עד לסיום חצי שנה של עבודה באותו מקום עבודה, ובכל שלב דואליס נמצאת שם עבור הצעיר ועבור המעסיק.

אם גם אתם עמותה רשומה ומעוניינים להגיש בקשה לקבל תרומה הכנסו: המחויבות שלנו להתנדבות ועשייה למען הקהילה | PMI - Israel - HE

דנה נאור, מנכ"לית עמותת דואליס. יח"צ,
דנה נאור, מנכ"לית עמותת דואליס/יח"צ
עמותת דואליס. יח"צ,
עמותת דואליס/יח"צ

את פנייתו של בוריס לדואליס קיבלה קרן, מנהלת איזור תל אביב, והיא זיהתה מיד את הצורך שלו בכניסה הדרגתית לשוק העבודה. מתוך הבנה ברורה של מצבו, היא חיפשה משרה חלקית כדי לחזק את ביטחונו ולהניח את הבסיס להצלחה עתידית. "המטרה שלנו הייתה למצוא מקום שבו בוריס יוכל להרגיש בטוח, אך עם זאת מאותגר - מקום שבו הוא לא ייזרק בסימן הראשון של קושי, מה שיאפשר לו להטמיע נורמות תעסוקתיו", אמרה קרן.

לא היה קל למצוא את ההתאמה הנכונה עבור בוריס. זה דרש סבלנות והתמדה ובדיקה קפדנית של מעסיקים רבים מבין 45 המעסיקים ברשת של דואליס. נקודת המפנה הגיעה עם רשת קמעונאית גדולה, חלק מרשת המעסיקים של דואליס, בסניף תל אביב שבו המנהל מוכר לדואליס כמצוין מצד אחד, ועם הרבה חמלה מצד שני. כאשר בוריס החל את תפקידו החדש, הייתה תחושה מורגשת של אופטימיות - תקופת "ירח דבש" שרבים בדואליס מכירים. אבל המבחן האמיתי עוד לא הגיע. כצפוי, לאחר זמן לא רב התעוררו אתגרים. הביצועים דעכו, והסימנים המעידים על כישלונות העבר החלו לצוץ. עם זאת, הפעם בוריס לא היה לבד. דואליס היתה שם לצידו, לתווך את המצב, להציע תמיכה ולעזור לבוריס לחזור לתפקוד טוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אישה, בדואית, יזמת: בגיל 54, חוסניה ממשיכה לפרוץ גבולות

בשיתוף עמותת יסמין בסיוע פיליפ מוריס בע"מ

לאחר תשעה חודשי ליווי אינטנסיבי, בוריס קודם לתפקיד מנהל משמרת ודואליס נפרדה ממנו והכתירה אותו כבוגר התכנית. "בהתחלה התביישתי ממש לפנות לאנשים, לשאול אם הם צריכים עזרה או להביא להם משהו. היום אני עושה את זה בלי בעיה", אומר בוריס כשנשאל איזה סוג שינוי הוא מרגיש על עצמו.

דנה נאור, מנכ"לית דואליס, גאה במיוחד בהצלחתו של בוריס, אחד מ-300 צעירים שדואליס מלווה מדי שנה. "תעסוקה היא לא רק המשכורת בסוף החודש - תעסוקה קשורה בכבוד, צמיחה ויציבות. עבור צעירים בסיכון, כמו בוריס, עבודה יכולה להיות הבסיס לתחושת שייכות ולהתחלה של שינוי מבורך בחיים. בדואליס, אנו פועלים ללא לאות כדי להפוך את האפשרות הזו למציאות עבור כל הצעירים שאנו מלוות".

דואליס פועלת בתמיכת משרד העבודה (מינהל אוכלוסיות) ובשיתוף פעולה עם עשרות ארגונים חברתיים וכן עם משרד הרווחה. ניתן להפנות לדואליס צעירים וצעירות בגילאי 30-18 המתמודדים עם אתגרים תעסוקתיים ואינם מצליחים להתקבל או להתמיד בשוק העבודה. דואליס מציעה ליווי הן בשלב הקבלה לעבודה (הכנה לראיונות עבודה, איתור משרות וכיו"ב) והן בשלב העבודה עצמה, אז דואליס מלווה גם את העובד וגם את המעביד, על מנת להבטיח הצלחה והתמדה. הליווי של דואליס למעסיק מתמקד בזיהוי הקשיים של העובד במקום העבודה, איכות התקשורת בין המעביד לעובד וכן מתבטא בתיווך בין העובד למעביד ביומיום. כמו במקרה של בוריס, לכל צעיר מוצמדת רכזת איזורית אשר מכירה הן את העובד והן את המעביד לעומק, מה שמאפשר למנוע אי הבנות וקצרים בתקשורת. מבין 300 הצעירים שדואליס מלווה בשנה, למעלה ממחצית משתלבים בעבודה ומתמידים לתקופה של 6-3 חודשים. חלקם ממשיכים באותם תפקידי כניסה לתקופה נוספת וחלקם בוחרים להתקדם לתפקידים אחרים ואף ללימודים.

סיפור ההצלחה של בוריס, שהוא 100% תוצר של עבודה קשה של בוריס והמנהל שלו, משקף את המשימה הרחבה יותר של דואליס: לאפשר לצעירים ולצעירות במצבי סיכון ליהנות מעבודה אצל מעסיקים שמבינים את הערך של שוויון הזדמנויות ומתן הזדמנות שווה לכולם.

אם גם אתם עמותה רשומה ומעוניינים להגיש בקשה לקבל תרומה הכנסו: המחויבות שלנו להתנדבות ועשייה למען הקהילה | PMI - Israel - HE

בשיתוף עמותת דואליס בסיוע פיליפ מוריס בע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully