וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא נולדה בכפר לא מוכר בנגב. לא תאמינו מה היא עושה היום

בשיתוף עמותת יסמין בסיוע פיליפ מוריס בע"מ

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 11:31

חוסניה בן ברי הקימה בשתי ידיה עסק מצליח, שקיבל תנופה אדירה הודות לעמותת יסמין: "בזכות העמותה הצלחתי להביא שגשוג למקום שאני חיה בו"

חוסניה בן ברי. יח"צ,
"כשהקמתי את העסק ראיתי שיש היענות ושאנשים צמאים למפגשים כאלה"/יח"צ

עמותת יסמין הוקמה על ידי נשים ופועלת למען נשים יהודיות וערביות, כדי שיוכלו לממש את שאיפותיהן וכישוריהן. העמותה הוקמה על ידי עופרה שטראוס וכיראם בלעום וכבר סייעה לעשרות אלפי נשים יזמות ובעלות עסקים יהודיות וערביות מכל המגזרים.

"אנחנו שואפות לקדם את סטטוס הנשים בישראל, ליצור חיים משותפים בין יהודים לערבים ולחזק את הכלכלה והחברה הישראלית", ציינה כיראם. "אנחנו פועלות מתוך השאיפה לאפשר לבעלות עסקים לחזק ולהרחיב את עסקיהן, לצמצם את הפערים ביחס לעסקים בבעלות נשים מהפריפריה וממגזרים שונים בארץ, ולהפוך לכוח מוביל במשק הישראלי".

אם גם אתם עמותה רשומה ומעוניינים להגיש בקשה לקבל תרומה הכנסו: המחויבות שלנו להתנדבות ועשייה למען הקהילה | PMI - Israel - HE

חוסניה בן ברי. יח"צ,
פורצת דרך. חוסניה בן ברי/יח"צ
חוסניה בן ברי. יח"צ,
הקימה עסק מצליח בשתי ידיים. חוסניה בן ברי/יח"צ

הדרך הטובה ביותר לספר את הסיפור של עמותת יסמין היא באמצעות סיפורה של חוסניה, אישה בדואית פורצת דרך, שכתבה טקסט מעורר השראה שנותן כח ומעצים נשים, יהודיות וערביות, ששואפות גם הן לפרוץ ולצמוח.

זהו סיפורה.

שמי חוסניה בן ברי, אישה בדואית בת 54, נשואה ואמא לשמונה ילדים. נולדתי בכפר לא מוכר בנגב בדרום, ובגיל 11 עברתי לרהט.

בשנת 2000 אחרי שנולדו לי שישה ילדים ובגלל המצב הכלכלי, נאלצתי ללמוד הכשרה מקצועית ולקחת חלק בפרנסת המשפחה. באותו זמן זה לא היה מקובל על כולן (הנשים הבדואיות במיוחד) לצאת ולחפש הזדמנויות תעסוקתיות ולהיות חלק מפרנסת המשפחה. למדתי קורס סייעות ועבדתי כסייעת בגן ילדים במשך 13 שנים, ובמקביל גם תפרתי בבית ומכרתי את העבודות שלי.

לפני כשש שנים לקחתי חלק באירועים חברתיים שאורגנו במסגרת חודש רמדאן, את חלקם אירחתי בבית. ההזדמנות לארח אנשים גרמו לי להקים את העסק ולפתוח את הבית לאירוח אנשים מכל המגזרים, הדתות והצבעים.

כשהקמתי את העסק ראיתי שיש היענות ושאנשים צמאים למפגשים כאלה. המטרה שלי הייתה להיות חלק מפרנסת המשפחה ביחד עם בעלי וראיתי עסק שיש בו מפגש נטו עם האורחים, סביב אוכל, כשברקע מוסיקה וסיפורים מהעבר. משמח אותי לפתוח את הבית שלי ולארח בו אנשים קרובים ורחוקים, סביב אוכל בדואי והקהילה הבדואית.

אני אישה שאוהבת להיפגש עם אנשים וכזו שמאמינה בבני אדם. אני גם אוהבת לבשל. אבל אני חייבת לציין שלא קל להיות אישה בדואית פורצת דרך. עברתי את כל הקווים והגבולות ששמו לנו כנשים בדואיות, כי האמנתי בעצמי וביכולות שלי. לא רציתי להיות האישה המוגבלת, גם בזכות זה שבעלי תמך בי, הילדים שלי תמכו בי, ההורים וכל מי שהכיר אותי. את החוזקות שלי הבאתי מעצמי מתוכי וגם מהסביבה העוטפת אותי.

אני אישה יוזמת ומעזה. גיליתי עם השנים שאני אישה שאוהבת ליזום ולהתפתח. אני אוהבת ללמוד ולנסות והעסק שלי גדל כל הזמן. אני לא מפסיקה לקבל אורחים מרחוק, צוותים מחברות גדולות, אורחים זרים, מוסדות וארגונים חברתיים, תקשורת ואנשים פרטיים.

בזכותי ובזכות הארגונים אשר סייעו לי לאורך הדרך, כמו עמותת יסמין ובנק הפועלים, הצלחתי להביא שגשוג למקום שאני חיה בו. אני שותפה בכל הישיבות של הרשות העירונית בעיר שלי ואני מעודדת עוד נשים לבנות עסקים בדגש על תחום התיירות. חשוב לי לשלב את הנשים במעגל העבודה, ואני ממשיכה להעביר הרצאות על דרך החיים שלי בפני נשים צעירות ערביות ונשים מכל המגזרים וארגוני נשים ובכל מקום. העסק שלי מזמין שירותי חוץ מנשים נוספות, מתוך ומחוץ לעיר רהט. אני כל הזמן מעודדת אותן להקים עסקים: מורות דרך, מבשלות בסוגים שונים של אוכל בדואי, מספרות סיפורים, רוקמות בעבודות יד ועוד.

העסק שלי אמנם גדל כל שנה, אבל בתקופה משבר הקורונה בוטלו 80% מההזמנות שהיו לי, ולא הפסקתי לעבוד כדי לפצות על כל ההפסדים. ברוך השם העסק שלי גדל שוב ומתחיל לקבל הכרה מצד הלקוחות, הרשויות, הארגונים והשותפים שאני עובדת איתם.

אני נמצאת בשלב של הקמת מבנה חדש של אירוח קבוצות שעובר שיפוץ והשקעה. בינתיים אני ממשיכה לקדם את העסק ולארח קבוצות נוספות בבית שהקמתי אז - ליד הבית שלי באוהל הבדואי המושקע שהקמתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

בגיל 21 הוא מצא את עצמו לבד בעולם. ואז הוא החליט לעשות מעשה

בשיתוף עמותת דואליס בסיוע פיליפ מוריס בע"מ
חוסניה בן ברי. יח"צ,
"כתוצאה מהתמיכה בעסק שלי, גדלתי במעל 40% במחזור הכספי השנתי"/יח"צ

"עמותת יסמין מלווה אותי צעד אחר צעד"

עמותת יסמין ובנק הפועלים, במסגרת "תכנית יד ביד להצלחה בעסקים", בנו לי תכנית ייעודית לעסק שלי. קיבלתי יועצים מקצועיים שהיו לצידי בזמן שהעסק גדל. הם עזרו לי רבות במינוף העסק, במיוחד בתקופת הקורונה ואחריה. בזכות התמיכה שלהם הצלחתי לקדם את העסק מול לקוחות פוטנציאלים חדשים שלא חשבתי עליהם קודם. בזכותם בניתי תשתיות דיגיטליות מכירתיות והצלחתי להגיע לרוב הלקוחות הפוטנציאלים של העסק שלי אשר נמצאים בדיגיטל. בניתי תכנית אסטרטגית איתם ואני מצליחה לקדם אותה ולהגיע לתוצאות מניבות. מגיעים אליי אורחים מכל רחבי הארץ בזכות הסיוע של שני הארגונים.

אני גם מקבלת מהם את ההכוונה לבניית תכנים שיווקיים, חשיפה לתקשורת וגם תכנית לפיתוח העסק שלי לשנתיים הבאות, הכוונה להתמודדות עם הרשויות הרשמיות וקבלה של הרישיונות הרלוונטיים לעסק שלי. אני יודעת שאני לא לבד; שעמותת יסמין מבחינתי היא בית וממשיכה לעטוף אותי ולהוות עבורי סביבה תומכת ומקדמת.

כתוצאה מהתמיכה שלהם בעסק שלי, גדלתי במעל 40% במחזור הכספי השנתי, ויותר מ-70% מהלקוחות שפנו אליי הם לקוחות חדשים. כל זה בזכות זה שהשתתפתי בתכנית של עמותת יסמין ובנק הפועלים שנקראת "יד ביד להצלחה בעסקים" - וזה בדיוק זה: הם נותנים לי כל הזמן יד למינוף ולגדילה, ומחזקים אותי אישית ומקצועית. ללא תמיכות מהסוג זה, לא הייתי יודעת איך לשרוד את המשבר ואת כל האתגרים החיצוניים שאני עוברת.

אם גם אתם עמותה רשומה ומעוניינים להגיש בקשה לקבל תרומה הכנסו: המחויבות שלנו להתנדבות ועשייה למען הקהילה | PMI - Israel - HE

בשיתוף עמותת יסמין בסיוע פיליפ מוריס בע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully