וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המילואימניקים מחרפים נפשם ואז רואים את האוצר מחלק כספים והם במקום האחרון"

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 12:51

האלוף במיל' יצחק בריק אמר הבוקר כי "המילואימניק חוזר ולא רואה מאחוריו ממשלה. איך הוא יתגייס בפעם הבאה? הוא יגיד שבגדו בו"; על התקרית הקשה בעזה אמר כי "אני קורא לביבי וגלנט, האם אתם מסוגלים לפתור את הבעיה? תגידו איך. ואם אין לכם איך תקדמו שחרור חטופים"

דניאל אגרי/דניאל אגרי

"הממשלה לא עוסקת ביום שאחרי ומה יהיה פה מבחינת כלכלה וחברה וביטחון, אין שום דיון מעבר למה שרואים מטר קדימה. איש המילואים חוזר הביתה אחרי שחלק מחבריו נהרגו ומרגיש שאין ממשלה שתומכת בו", כך אמר האלוף (מיל') יצחק בריק, לשעבר מפקד גיס דרומי ומפקד המכללות הצבאיות, בראיון לרדיו 104.5.

בריק אמר כי "איש המילואים חוזר הביתה ומגלה שלא תומכים בו, לא בפרנסה, לא בעסקים. הוא יגיד - 'אחרי כל מה שעשית, והקרבתי נלחמתי, אני בא הביתה וכאילו לא קיים. איש המילואים יגיד - "'לא סופרים אותי, לא יכול להתפרנס, איבדתי את המקום עבודה'. הוא לא רואה ממשלה שעומדת מאחוריו. הוא יגיד - 'בגדו בי'. אז איך הוא יתגייס בפעם הרביעית?"

לדברי בריק, "הדבר הטוב שקרה לנו זו רוח הלחימה. הם מתגייסים, עוזבים בתים, ארץ ישראל היפה, אין לי מילים, הם מוכנים לחרף את נפשם. ואז הם רואים את האוצר עם חלוקת הכספים ובמקום האחרון זה הדברים של המילואימניקים, יש להם את האינטרסים שלהם. אין בכלל חשיבה של איך מצמיחים עם בריא, זאת הבעיה המרכזית שיש לנו עם הממשלה הזאת".

על האירוע הקשה שבו נהרגו חיילי המילואים אמר בריק כי "חמאס לא רוצה להילחם איתנו פנים אל פנים - הם ממלכדים, וחוזרים בחזרה. אני לא מבין למה הדברים קורים פעם אחר פעם. כל גישה למקום חשוד חייבת להיות עם פיצוץ הבית, עם מטוס, או טנק. אלו דברים שצריך ללמד יום-יום, שעה-שעה, ולהעביר את זה הלאה. לעשות תחקירים תוך כדי לחימה. לגבי מה שקרה אתמול - יש הרבה מאוד שאלות על מה באמת קרה שם, ולמה זה קרה. איך אנחנו מגיעים למצבים שהנהלים לא מיושמים אחד אחד וקורים אסונות כאלה".

בהמשך התייחס לשלב הבא בלחימה, וטען: "הבעיה המרכזית שיש לנו היום הם המורסה שנקראת מחנות רפיח. מי שרואה תמונה אווירית רואה שהאוהלים נוגעים אחד בשני, ובתוכם יש אלפים של אנשי חמאס שמחופשים לאזרחים. הם השתלטו על המקום, הם השתלטו על הדלק, הם השתלטו על המנהרות. הם יוצאים וחוזרים משום שהם חופשיים מתחת".

עוד בוואלה!

משפחות החטופים פרצו לדיון: "על חמץ פירקתם ממשלה ועל זה לא"

לכתבה המלאה
יצחק בריק, בכיר לשעבר בצה"ל. יונתן זינדל, פלאש 90
בריק. אני קורא לביבי, אני קורא לגלנט. האם אתם מסוגלים לפתור את הבעיה?"/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריו, למרות שישראל הצליחה לפגוע בשורה ארוכה של פירי מנהרות באזור, זה עדיין לא מספיק. "אנחנו בבעיה אם לא נצליח למגר את חמאס - אנחנו לא יודעים מי חמאסניק ומי אזרח. המצרים מאיימים שנפעל קרוב אליהם הם איימו שהשלום איתם יכול להיגמר.

"אם לא נצליח למגר את חמאס מרפיח, אם צה"ל ימשיך באותה שיטה יהיו לנו חטופים מתים, והרוגים, ולא נצליח לעמוד במשימה הזו. נסתכל לאחור עוד חצי שנה ונראה שלא פתרנו את הבעיה - לא מוטטנו את החמאס ולא שחררנו את החטופים. אנחנו נהיה במצב טרגי הרבה יותר מאשר היום. אין טרגדיה יותר גדולה מזו.

"אני קורא לביבי, אני קורא לגלנט. האם אתם מסוגלים לפתור את הבעיה? אם אין לכם פתרון - תשנו תפיסה, תשנו קונספציה. לא יכולים ללכת עוד עם הראש בקיר ולהגיד - 'אנחנו נצליח, אנחנו נחסל'. תגידו איך. ואם אין לכם איך תשנו תפיסה. תעבדו מבחוץ, ותתחילו לבצע תהליך הסכם לשחרור החטופים. אפשר להציל אותם היום, אבל בעוד חצי שנה זה יהיה מאוחר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully