וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכת לחימה: גוגל מקימה קרן תמיכה בסטארטאפים ישראלים

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 12:57

בשל השפעות המלחמה בישראל, Google מכריזה על קרן תמיכה של 4 מיליון דולר בסטארטאפים ישראלים נבחרים בתחום הבינה המלאכותית, הזקוקים למימון מיידי כדי להמשיך לפעול. הענקית תעניק תמיכה משלימה לקרן החירום של רשות החדשנות

משרדי גוגל. ShutterStock
תומכת לחימה: גוגל מקימה קרן תמיכה בסטארטאפים ישראלים/ShutterStock

שנת 2023 הייתה שנת משבר בהייטק הישראלי. המיתון העולמי וחוסר היציבות המקומית, ששיאה במלחמת "חרבות ברזל", הביאו לכך שהשקעות ההון-סיכון בישראל הסתכמו בשנה זו ב-7.3 מיליארד דולר, ירידה של כ-60% בהשוואה ל-2022. בחינת נתוני ההשקעות ברמה הרבעונית מצביעה על מגמת ירידה מתמשכת שהגיעה לשפל ברבעון האחרון של שנת 2023, בעקבות המלחמה. ברבעון זה גייסו סטארט-אפים ישראלים 1.3 מיליארד דולר - הנתון הרבעוני הנמוך מאז 2017 - ב-78 סבבי גיוס (מקור: SNPI).

במצב שנוצר, סטארטאפים לא מעטים בישראל מתקשים לגייס הון ממשקיעים וזקוקים בדחיפות לגישור מימוני, על מנת להמשיך לפעול. אנחנו מקווים שההשקעה תסייע לסטארטאפים לשמור על נזילות, לתמרץ מימון המשך, לחזק את האקוסיסטם ולבנות בסיס משמעותי ישראלי של חברות בתחום הבינה המלאכותית.

בדיוק מהסיבות הללו, Google מודיעה היום (24.1) על הקמת קרן תמיכה בסך 4 מיליון דולר בסטארטאפים בישראל. הסכום יוענק כתמיכה משלימה לקרן החירום של רשות החדשנות, שיצרה ערוץ מענקים מהיר כמענה לצרכים שעלו בעקבות המלחמה, לחברות עם Runway קצר (עד 6 חודשים).

קמפוס google for startups. יח"צ חו"ל,
קמפוס google for startups/יח"צ חו"ל

Doing Well By Doing Good

Google התגייסה לסייע להצלחה הפוטנציאלית של כ-20 סטארטאפים הזקוקים למימון מיידי כדי להמשיך לפעול. הסטארטאפים הנבחרים עוסקים בתחומי פתרונות ושירות בעולמות הבינה המלאכותית. Google גם תלווה ותתמוך באופן פרטני בסטארטאפים הנבחרים, ותעניק להם גישה למומחי החברה במגוון תחומים, כמו פיתוח, אסטרטגיה, שיווק ועוד.

המספר המדויק של הסטארטאפים והמענק לכל חברה יושפעו מהתקציבים המבוקשים ע"י החברות עצמן, שנדרשות להציג מימון תואם (Matching) למענק מרשות החדשנות. הסכום הכולל יעמוד, כאמור, על 4 מיליון דולר ויינתן כמענק הוני ללא דרישה לתמורה מצד Google.

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "המהלך של Google הוא ההגדרה המדויקת למשפט Doing Well By Doing Good! אנחנו מאוד שמחים וגאים לראות את ההירתמות של Google להשקיע בסטארטאפים האיכותיים שכבר אושרו בערוץ המהיר של רשות החדשנות. מדובר בצבר של סטארטאפים נהדרים בעלי פוטנציאל משמעותי להצלחה עסקית והבחירה של Google להעניק להם מימון משלים (Matching) מהווה בחירה להשקיע בעתיד שלנו".

המענק לסטארטאפים ישראליים הוא חלק ממחויבות ופעילות מתמשכת של Google לתמיכה ב"Startup Nation". מזה עשור, Google מפעילה את Google For Startups Campus בת"א עם שלל תכניות ליזמים בתחילת דרכם ואת התוכנית היוקרתית Startup Growth Lab לסטארטאפים מבטיחים בתחילת שלב הצמיחה שלהם.

בנוסף, ב-2022 הודיעה נשיאת החברה, רות פורת, בביקור בישראל, על תמיכה ארוכת-טווח בסך 25 מיליון דולר לענף ההייטק בישראל. ההכרזה הובילה להקמת מספר מיזמים, ביניהם "בית הספר להייטק" של Google ואונ' רייכמן, Hello Tech - מיזם חינוכי נרחב שנועד לקדם לימודי AI ושוויון הזדמנויות עבור בני נוער בפריפריה ובקרב אוכ' בתת-ייצוג בתעשיית ההייטק בישראל, והשותפות האסטרטגית עם Place IL, עמותה שמעצימה חברות טכנולוגיה ישראליות לגייס ביעילות כישרונות מאוכלוסיות בייצוג חסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי במהלך עדותו בקונגרס, ארצות הברית, 29 ביולי 2020. רויטרס
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל העולמי/רויטרס

תומכת לחימה

מאז מתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, Google הודיעה על מספר מענקים ומיזמים המיועדים לסייע למאמצי החירום בישראל. בין היתר, מנכ"ל Google, סונדר פיצ'אי, הכריז על תרומה של 3 מיליון דולר לעמותת נט"ל, המעניקה תמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע לאומי, ועוד מיליון דולר במודעות חיפוש (Search Ads) עבור עמותות בישראל כדי שיוכלו להגיע ליותר אנשים ולספק מידע. כמו כן, עובדי Google בישראל ובעולם השתתפו במבצע התרמה וגייסו מיליוני ש"ח לעמותות מגן דוד אדום, איחוד הצלה וער"ן.

המענק לסטארטאפים ישראליים הוא חלק מקרן חדשה של Google, בסך 8 מיליון דולר, שהוקמה בעקבות המלחמה ומיועדת לישראל ולרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully