וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות של עד 30% במחירי העוף, הבשר והדגים

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 13:18

עליות חדות בסופר בחודש האחרון, ונראה שהשיא עוד לפנינו: במרץ מתחיל הרמדאן, שבמהלכו העבודה במשחטות מצטמצמת וצריכת העוף והבשר בקרב המגזר המוסלמי עולה בחדות

הפיקוח על מחירי המזון/דוברות מבקר המדינה

מי שקנה עוף, בשר ודגים טריים בחודש האחרון, הרגיש היטב בארנק את ההתייקרות הזוחלת במחירים. בימים האחרונים היא הגיעה לשיא, עם זינוק של בין 20% ל-30% בהשוואה למחירים מלפני חודש.

ההתייקרות הזאת מתווספת לעליות המחירים עליהן הכריזו יבואניות ויצרניות המזון, ביניהן שסטוביץ', שטראוס, ויסוצקי, ויליפוד וסוגת, שיכנסו לתוקף בתחילת פברואר. גורמים בשוק טוענים שהשיא עוד לפנינו, לקראת חודש הרמדאן וחג פסח.

הפגיעה בלולים בצפון ובדרום, גרמה למחסור בעופות והקפיצה את המחירים. עוף שלם עלה עד לפני כחודש בממוצע 20 שקלים לק"ג לצרכן, והיום תשלמו עליו 24-25 לקילו. מחיר של כרעיים עמד על בין 24-27 שקלים לק"ג, ומחירו עכשיו כ-30 שקל לק"ג.

על חזה עוף שילמנו לפני שבועיים 34-35 שקלים לקילו והיום 40-42 שקלים לקילוגרם. מחירו של שניצל שעלה בין 40-45 שקלים לקילו, זינק לבין 55-50 שקלים לק"ג.

נורבגיה, מסע בעקבות מקורות דג הסלמון. Knut Aaserud,
סלמון. מגיע למחיר של 160 שקל לקילו/Knut Aaserud

גם מחירי הבשר הטרי והקפוא משתוללים. קילוגרם בשר מופשר לבישול ארוך, שעלה לצרכן בין 30 ל-35 שקלים, עולה היום 45-55 שקלים. בשר מופשר לטחינה, שמחירו עמד על כ-35-40 שקלים לקילו, עולה היום 55-60 שקל לק"ג, התייקרות של מעל 30%.

מי שיקנה המבורגר או קבבים מוכנים, יאלץ לשלם 75-85 שקלים לקילוגרם. גם בשר בקר טרי זינק ב-25%: על כתף לצלי תשלמו בין 85 ל-95 שקלים לקילו, במקום 75 שקלים לפני כחודש.

מחירי הדגים הטריים, ביניהם המלך הישראלי, הסלמון, שמגיע מחו"ל, קורעים את הכיס. לפני חודש שילמתם "רק" 120 שקלים לקילוגרם והיום המחיר יכול להגיע גם ל-160 שקלים לק"ג.

השיא, ככל הנראה, עוד לפנינו. ב-10 במרץ מתחיל חודש הרמדאן, שבמהלכו העבודה במשחטות מצטמצמת וצריכת העוף והבשר בקרב המגזר המוסלמי עולה בחדות, ומיד אחריו יחול חג הפסח, שגם בו יש ביקושים גדולים לבשר, עוף ודגים. ואם זה לא מספיק, חג הפסח מסתיים ב-29 באפריל ושבועיים אחר כך יום העצמאות, מה שלא מבשר טובות לצרכנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סופר של רשת אושר עד, גבעת שאול ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
סופרמרקט. הבשר הטרי והקפוא מזנק/פלאש 90, יונתן זינדל

אנו נמצאים בעיצומו של גל עליות מחירים משמעותי: בשבוע שעבר נודע כי ויסוצקי וד"ר פישר מצטרפות למגמת העלאות המחירים וחלק משמעותי ממוצריהן יתייקר.

לאחרונה דיווחה חברת שטראוס כי היא מעלה מחיריהם של 25% ממוצרי החברה החל בפברואר הקרוב, הכוללים בין היתר חלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ונוספים.

היבואניות הגדולות כבר נמצאות כיום בעיצומו של גל העלאות מחירים שנותר ללא מענה מהמדינה: בחודש שעבר הודיעה שסטוביץ, אחת משתי יבואניות המזון הגדולות, על העלאת מחירים של כ-15% בממוצע בפברואר, על פלמוליב, אג'קס, סלים דליס וקולגייט, גם יכין מייקרת את קופסאות השימורים שלה ביותר מ-.10%. בית השיטה מקפיצה את הזיתים ושמן הזית ב-11% בממוצע, וסוגת ב-40% את הסוכר והקטניות שלה.

בין הדברים המקוממים הנוספים שמחירם עלה ניתן למצוא את הירקות. מבדיקה שערך המכון לחקר הקמעונאות עולה, שבשנה האחרונה עלו מחירי סל הירקות הבסיסי, שמהווה 15% מהצריכה שלנו בסופרמרקט, ב-33.5%. בראש הרשימה תפוחי האדמה, שמחירם הממוצע עלה ב-57%, אחריהם הקישואים שהתייקרו ב-47%, חצילים וגזר ב-44%, כרוב לבן ב-41%, עגבניות רק ב-35%, בצל אדום ולבן התייקר ב-32%, סלק ב-24% ופלפלים ב-19%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully