וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת: "העלאת המס על הגז והדלק תוביל לעליות מחירים קשות, קורא לשר האוצר לחזור בו"

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 19:02

שר הכלכלה מגיב לפרסום בוואלה לפיו המס על הגז והדלק יעלה בחדות: "טעות קשה שתקשה את החיים על אזרחי ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת נפגשו עם בעלי מפעלים ותעשיינים מהצפון במפעל ״תנובה גליל״/עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

שר הכלכלה ניר ברקת אמר לוואלה! כי "הצו להעלאת המס על הגז והדלק הוא טעות קשה שתוביל לעליות מחירים קשות".

ברקת התייחס לפרסום מוקדם יותר היום, לפיו שר האוצר מתכוון להעלות בחדות את מס הבלו, דבר אשר יוביל לעליה במחירי מוצרים ושינוע ויגדיל את יוקר המחיה.

לדברי ברקת, "אני קורא לשר האוצר לא לחתום על הצו שיקשה את החיים על אזרחי ישראל. דווקא במלחמה חובתנו לדאוג לרווחת האזרחים ולהקלה ביוקר המחייה - במקום להכביד עליהם".

הבוקר פורסמה טיוטת צו שנכללת בתקציב 2024, ואמורה להגיע לאישור ועדת הכספים בקרוב, שמעלה את המיסוי על הבלו הכולל את מחירי הפחם, הגז הטבעי והדלק בשיעורים מטורפים שמתקרבים ל-1,000% בחלק מהמוצרים, מה שיגרור אחריו התייקרות של למעלה מ-8% במחירי החשמל, וגל עליות מחירים מוצרי המזון בכלל ומוצרי המזון בפיקוח בפרט.

המס על הבלו. עמוס מרון, עיבוד תמונה
המס על הבלו/עיבוד תמונה, עמוס מרון

בדברי ההסבר של הצו מנסים במשרד האוצר לתלות את עליית המחיר בהחלטת ממשלה משנת 2021, לצמצום פליטת הגזים המזהמים וגזי החממה, למרות שהכותרת אומרת במפורש שמדובר במיסוי של הבלו על הדלק, זאת אומרת בהטלת מס נוסף על אזרחי ישראל. באוצר מרגיעים שהמיסוי יעשה בהדרגה, כדי לאפשר תקופת הסתגלות, ויתמרץ התייעלות אנרגטית.

המס על הפחם יזנק מ-147 שקל לטון ב-2025 ל-515 שקל לטון ב-2030. הגז הטבעי יעלה מ-33 שקלים לטון ב-2025, ל-192 שקלים לטון ב-2030. המזוט 0.5% יעלה מ-92 שקל לטון ל-951 שקלים ב-2030, והגפ"מ מ-176 שקלים לטון ל-658 שקלים לטון.

מיסוי דלקים גורר אחריו עליית מחיר רוחבית בכל המשק, שכן התעשיה, הקמעונאות, השירותים ומשקי הבית, מושתתים על אנרגיה וחשמל. עליית מחירי הפחם והגז, תביא אחריה עלייה במחיר החשמל, שנאמדת ב-8%. כשהחשמל מתייקר, הכל מתייקר. כולל מוצרי המזון בפיקוח, לחם, חלב, גבינה לבנה וביצים, מכיוון שהוא חלק מנוסחת החישוב של המחירים בפיקוח.

בנוסף, המדינה שמחייבת את המפעלים לעבור לגז טבעי, מתכוונת לייקר אותו בשיעורים עצומים, והתעשיינים יגלגלו את עליית מחירי האנרגיה היישר לכיסי הצרכנים,שיאלצו לשלם מחירים גבוהים יותר בסופר. זאת אומרת, שהממשלה שהבטיחה שלא תעלה מיסים ותילחם ביוקר המחייה, מתכוונת להטיל מיסים כבדים על האזרחים בדלת האחורית ולתדלק במו ידיה את יוקר המחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully