וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה בצל המלחמה: האם נחגוג השנה עם מתנות צנועות לוולנטיין?

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 14:43

יום האהבה, הולנטיינ'ס דיי הקרוב הוא לא כבכל שנה. אך דווקא בתקופות קשות, אנשים מחפשים סיבות לשמחה לצד העצב. עבור רבים יוםהאהבה הוא מקור לאנרגיה חיובית בתקופה מורכבת. בזמן שכל העולם יציין את הולנטיין, האם הישראלים יציינו אותו השנה ואיך?

וולנטיין 2024. יח"צ,
וולנטיין 2024/יח"צ

דו"ח שפורסם בשבוע האחרון על ידי איגוד הקמעונאים האמריקאי (NRFׂ) מציג מספר נתונים מעניינים על הרגלי הצריכה ביום האהבה הבינלאומי: בסך הכול ההוצאות על יום האהבה (כולל מתנות לחיות מחמד, משפחה מתנות עצמיות, בני\בנות זוג וכו') ממשיכות לעלות מדי שנה, כאשר ב-2024 הן צפויות להסתכם ב-25.9 מיליארד דולר, לעומת 23.9 מיליארד דולר ב-2023.

במה משקיעים האוהבים? המתנות הפופולאריות ביותר הן: ממתקים ושוקולד כרטיסי ברכה, פרחים, בילוי בחוץ, תכשיטים (וגם שעונים), בגדים ותווי קנייה (מה שנחשב לפתרון הקל שמאפשר לקנות בדיוק את מה שמתאים עבורו.

השוקולד ממשיך להיות מתנה פופולארית בקרב הצרכן, כזו שיכולה לבוא כמתנה בפני עצמה או להצטרף למתנה מרכזית. על פי הדוח ההוצאה על ממתקים צפויה לעמוד השנה על סך 2.7 מיליארד דולר, המהווים כ-10% מסך ההוצאות ליום האהבה, כאשר שוקולד מהווה כ-75% ממכירות הממתקים. גם התכשיטים שומרים על מקום של כבוד עם סך מכירות הנאמד בכ- 7 מיליארד דולר השנה.

פאנטזי קארדס_99 שח_ להשיג באתר ורשת ג'נטלמן. יח"צ,
פאנטזי קארדס, המחיר: 99 ש"ק, להשיג באתר ורשת ג'נטלמן/יח"צ

מתי קונים?

למעלה מ-40% מרכישות התכשיטים כמתנה מתבצעות במסגרת שלושת הימים המקדימים לחג האהבה.

לא רק לבני או בנות הזוג, גם חיות המחמד האהובות זוכות למתנות (מגיע להן): לפי הערכות, 19% מבעלי חיות המחמד קונים מתנות לחיות המחמד שלהם ליום האהבה, כאשר ההוצאה על חיות מחמד היא כמעט מיליארד דולר.

אם תהיתם לעצמכם כמה בכלל מתכננים לחגוג את היום הזה, ההערכות הן שכ-53% יציינו את יום האהבה (הגיוני אם לוקחים בחשבון שרווקים ורווקות פחות מתחברים לחג, ההוצאה הממוצעת לאדם צפויה להיות 186 דולר לאדם, כאשר בני דור המילניום 35-44 מתכוונים להשקיע הכי הרבה.

והיכן הצרכנים מעדיפים לקנות? באופן לא מפתיע האיקומרס ממשיך לשגשג כאשר הקניות המקוונות הן הבחירה הפופולרית ביותר לרכישת מתנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תליון יהלומים מעוצב מבצע 799 ₪ במקום 1598 שח, להשיג ברשת שאנטי. יח"צ,
תליון יהלומים מעוצב, מחיר מבצע: 799 שקל במקום 1598 שקל, להשיג ברשת שאנטי/יח"צ

וולנטיינ'ס דיי בישראל

על אף התקופה המורכבת "אנו מעריכים שגם השנה הצרכנים הישראלים כן יציינו את וולנטיין די" מסביר דורון לבנה מנכ"ל רשת התכשיטים שאנטי שמציגה השנה קולקציה רחבה של תכשיטים ומבצעים ייחודיים לאוהבים.

"בסופו של דבר, אנשים מחפשים עוגנים של שמחה ונחת, ויום האהבה הוא עוגן כזה" מסביר טל רז מבעלי רשת ג'נטלמן. "ברמת הצרכן, מניסיון העבר למדנו שבתקופות בהן היצע הבילויים קטן, התקציב מופנה למותרות צנועות יותר. בתקופות מורכבות, לצרכנים יש נטייה לבחור במתנות צנועות יותר כתחליף לחופשות או ארוחות במסעדות שף". מסכם רז.

"על פי נתוני הצריכה מהשנים האחרונות, נראה שהוולנטיין הפך לחלק אינטגרלי מלוח השנה הישראלי, ולכן על אף התקופה, אנו צופים שאוהבים רבים ימשיכו לציין אותו, כמובן בצורה צנועה יותר. לכן נערכנו עם מבצעים ומוצרים המתאימים לאופי הדרישות העדכני של הצרכן" מתאר רז.

לצד המורכבות שיצרה המציאות הקשה, ישנן מגמות צרכניות שאנו עתידים לשים לב אליהן גם השנה.

אמת או חובה_139 שח_ להשיג באתר ורשת ג'נטלמן. יח"צ,
אמת או חובה, המחיר: 139 שקל, להשיג באתר ורשת ג'נטלמן/יח"צ

זמן = כסף? לא בדיוק

נשים מתלבטות פי 2 יותר זמן מגברים לפני רכישת מתנה אך ברמת ההשקעה הכספית? על פי נתונים שמפרסם ה-NRF בדוח החדש הגבר הממוצע יוציא ביום האהבה פי 2.5 על מתנה, בהשוואה לאישה הממוצעת.

ומתי מוציאים יותר? נתון מעניין הוא שהגרסה הבינלאומית ליום האהבה, "הולנטייז" מנצח את ט"ו באב בקרב על תשומת הלב של הישראלים שמוציאים בט"ו באב בממוצע 397 ש"ח לעומת 433 ש"ח בולנטיין (על פי נתוני רשת ג'נטלמן לשנת 2023) .

ג׳נטלמן_סט יין יוקרתי 6 כוסות קריסטל_מחיר 229 שח. יח"צ,
ג׳נטלמן סט יין יוקרתי 6 כוסות קריסטל, המחיר: 229 שקל/יח"צ

פמיניזם? לא רק גברים קונים לנשים

שוקולד ופרחים הם כבר מזמן לא המתנה העיקרית, אלא מתנה שחלק מהרומנטיקנים נוהגים לצרף למתנה המרכזית. ומה לגבי תכשיטים? כאן מתגלה נתון מפתיע במיוחד: על פי נתונים של רשת ג'נטלמן הם לא נמצאים ברשימת 5 הקטגוריות הפופולאריות ביותר שגברים בוחרים לקנות לנשים ביום האהבה. מה כן? סמלי סטטוס כמו שעונים מכשירי עיסוי וקלפי ומשחקי אהבה ומעמדים משרדיים, לצד פרטי אומנות מעוצבים ואביזרי נוי.

דווקא בגזרת המתנות שנשים קונות לגברים אחת הקטגוריות המובילות הן לתכשיטים, לצד: תיקים, שעונים, עטים וארנקים.

צמיד יוניסקס brosway_379 שח_על הפריט השני בחצי מחיר, להשיג בג'נטלמן. יח"צ,
צמיד יוניסקס brosway, המחיר: 379 שקל על הפריט השני בחצי מחיר, להשיג בג'נטלמן/יח"צ

גאווה ביום האהבה

האם הרגלי הצריכה שונים בקרב זוגות גאים? על פי הנתונים שמפרסמת רשת ג'נטלמן, נראה שכן. הקטגוריות המובילות שנשים קונות עבור נשים: ג'אדג'טים וגימיקים, שעונים, מעמדים משרדיים, עטים ומיניאטורות לתכשיטים.

ומה לגבי המתנות שגברים קונים לגברים? כאן בולטות קטגוריות כדוגמת: אביזרי עישון, מצתים, משחקים (שש\פוקר), מוצרי גילוח, מוצרי קמפינג, שעונים ועטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully