וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריב על הטלפונים הכשרים: "כוח בלתי מוגבל לרבנים לחסום מנוי"

6.2.2024 / 16:40

ועדת הכלכלה קיימה דיון בנושא החוק השנוי במחלוקת של הטלפונים הכשרים הכולל חצי מיליון מנויים; ח"כ קריב אמר "מחר ירצו לחסום קווי סיוע לנשים מוכות או לקהילה הגאה", היו"ר ביטן השיב: "אי התאמה לקבוצה זה שיקול, אחרת בשביל מה עושים קבוצה?"

בווידאו: ביקור רבנים מהציונות הדתית בחמ"ל האזרחי של "אחים לנשק" 03.12.23/החמ"ל האזרחי אחים לנשק

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן המשיכה היום את ההכנות להצעת החוק השנוי במחלוקת של ח"כ ישראל אייכלר ואחרים, שנועד "לתקן את חוק התקשורת" על מנת לאפשר למנויים או קבוצת מנויים להגביל או לחסום חיוג וקבלת שיחות ממספרים מסוימים.

המצב כיום מעניק סמכות לוועדת רבנים לענייני תקשורת לחסום ולהגביל מספרי טלפון ללא פיקוח ויידוע של הנחסמים, ולמנוע מבעלי טלפונים כשרים לבצע שיחות לגורמים חיצוניים. בדיון עלה כי ביניהם - מסתתרים אולי אף טלפונים חיוניים של גופי ממשל ואחרים.

הצעת החוק מבקשת להגביל ניידות של מספר טלפון מתוך טווח מספרי טלפון ייעודיים המכונים גם "קומה כשרה", וכן הגבלת ניידות של מספרים בין "קומה כשרה" אחת ל"קומה כשרה" אחרת, אך מאפשרת לעבור בין ספקים באותה הקומה. משמעות "הקומה הכשרה" היא כי ישנם מספרים אשר נחשבים כשרים, והם חסומים לשורה ארוכה של טלפונים הנקבעים בלעדית על ידי הרבנים. למנוי הקצה אין אפשרות לבטל את החסימה באופן עצמאי וניידותו מוגבלת. בדיון הקודם אף הוצע, כי 10,000 איש יוכלו להקים קבוצת מספרים סגורה שממנה לא יתאפשר ניוד.

ח"כ דוד ביטן ועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
ביטן. הציע כי קרעי יהיה אחראי לקבוע איזה מספרים אסור לחסום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

יו"ר ביטן חזר על עמדתו מהישיבה הקודמת, לפיה הוא נגד כפייה דתית אבל גם נגד כפייה חילונית. ח"כ גלעד קריב התייחס להצעת החוק, ואמר כי החופש ליציאה מ"קומה כשרה" לא קיים. ח"כ קריב העביר שאלות למשרד התקשורת, וסמנכ"ל ההנדסה במשרד, מימון שמילה, השיב להן במהלך הדיון. שמילה הסביר, כי לוועדת הרבנים יש ממשק שהיא יכולה להעביר לחברות הסלולר מספרים שהיא רוצה לחסום. מי שעושה את החסימה בפועל זה חברות הסלולר. המחשב יודע לבדוק שהבקשה תקינה ואז מבצע".

ח"כ קריב שאל "האם ועדת הרבנים יכולה לחסום מישהו מפורשי גור כי זה לא בא לה טוב? מה הקריטריונים לחסימה?". שמילה הסביר כי "חברות התקשורת לא בוחנות כל סיבה, אלא מוודאות שיש סיבה כתובה ולאחר מכן חוסמת. הספקים לא חוסמים מספרים שאסור לחסום לפי הרגולציה, כמו מספרי מדינה ומוסדותיה ומוקדי סיוע המוגדרים בחוק".

ח"כ יוראי להב-הרצנו שאל אם לא מדובר בפגיעה בחופש העיסוק, ושר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, השיב: "בשם כל הנימוקים של פגיעה בחופש הזה ובחופש זה אתם מנסים לפגוע בחופש הקהילה". היו"ר ביטן ביקש להכניס את המנגנון הזה להצעת החוק.

ח"כ קריב הוסיף ושאל "האם אפשר לחסום מנוי שעיקר השימוש שלו הוא תקשורת פרטית? אם כן זה כוח בלתי מוגבל של ועדת הרבנים. מחר לא ירצו לתת קווי סיוע ויעוץ לנשים מוכות של הקהילה הגאה". היו"ר ביטן השיב כי "לא תהיה גם כפייה חילונית במישרין או בעקיפין. נכניס לחוק תהליך אם מישהו יתלונן לגוף המקצועי במשרד התקשורת והוא יבין שצריך נהלים יעשו נהלים. אי התאמה לקבוצה זה שיקול, אחרת בשביל מה עושים קבוצה? אחרי שיהיה נוסח נדון על זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ח"כ גלעד קריב, ח"כ יוראי להב ארצנו, ועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
קריב ולהב ארצנו. "זה לא צריך להיות נתון לשיקול דעתו של פוליטיקאי שכבר אמר שאם זה היה תלוי בו לא היה מצעד גאווה"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

ח"כ קריב התייחס להיעדרות נציגי חברות הסלולר ואמר: "חברות הסלולר מעדיפות לא להיות כאן כדי שלא נשאל אותן שאלות. מה הן מסתירות? בתור מנוי בחברת הסלולר אני מוציא פנייה לחברות לטרוח ולהגיע לדיון שנוגע לחצי מיליון מנויים". שמילה המשיך להשיב לשאלות וציין, כי ישנן כ-500 אלף מנויים בקומות כשרות, והשאלה כמה מנויים כאלה יש בכל חברה היא סוד מסחרי".

במהלך הדיון עלתה גם השאלה האם אפשר יהיה לחסום מספרים של מוקדי סיוע ועזרה ראשונה. היו"ר ביטן הציע לאפשר לשר התקשורת, בהתייעצות עם שרי הבריאות והרווחה, לקבוע את המספרים שלא ניתן יהיה לחסום. ח"כ יוראי להב הרצנו התנגד לכך, ואמר כי זה לא צריך להיות נתון לשיקול דעתו של פוליטיקאי שכבר אמר שאם זה היה תלוי בו לא היה מצעד גאווה. ביטן השיב כי החלטת השר תהיה נתונה לביקורת כמו כל החלטה של שר.

בתום הדיון ביקש ח"כ ביטן להכניס תיקונים לנוסח והוסיף כי הוועדה תמשיך את הדיון בקרוב. הוא אף ביקש התייחסות משרד המשפטים לטענות שעלו בדיון והתייחסות מרשות התחרות באשר להשפעת ההצעה על התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully