וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הדין בהאג עצר את הכניסה של אלביט ליפן

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 21:25

פסק הדין בהאג מאיים על העסקים המשגשגים של התעשיות הביטחוניות: איטוצ'ו היפנית, שדרכה תיכננה אלביט לחדור לשוק הביטחוני הענק ביפן, הודיעה שתנתק את קשריה עם החברה הישראלית: "בהתחשב בצו בית הדין בהאג נסיים את הקשרים עד סוף פברואר"

בווידאו: דרום אפריקה מאשימה את ישראל באפרטהייד: "רצח עם מכוון"/רויטרס

מכה לאחת מהתעשיות הביטחוניות הגדולות בארץ, שעלולה להפוך לכדור שלג של ניתוק קשרים בשל פסק הדין של שופטי בית הדין הבין לאומי בהאג.

חברת הסחר היפנית איטוצ'ו הודיעה שתנתק את קשרה עם אלביט מערכות בגלל הפסיקה בהאג כבר בסוף החודש. אלביט, יצרנית כטב"מים, חימוש מדויק ומערכות מודיעין ולוחמה אלקטרונית, חתמה על הסכם הבנות עם החברה היפנית כדי לחדור דרכה לשוק הביטחוני הענק במדינה.

רק לפני חמש שנים נחתם בטוקיו הסכם בין משרד הביטחון מישראל ומשרד ההגנה היפני להסדרת הקשרים הביטחוניים בין שתי המדינות, וייצוא ביטחוני ביניהן. ההסכם נחתם אז בהמשך לשיחות שקיים ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת יפן דאז, שינזו אבה.

"אני מברך על ההסכם החשוב שחתמנו הבוקר עם משרד ההגנה של יפן. ההסכם יעמיק ויחזק את היחסים הביטחוניים בין המדינות. הבאנו את יחסי ישראל-יפן לשיא של כל הזמנים", אמר אז נתניהו.

מל"ט ווצ'קיפר, הגרסה הבריטית של הרמס 450 וזיק מתוצרת אלביט. אלביט,
מל"ט של אלביט. החרפת האיומים מסין ומצפון קוריאה הביאה את יפן להגדלה משמעותית של הוצאותיה הצבאיות/אלביט

בדומה לישראל יפן מחזיקה תעשיית ביטחונית מקומית גדולה יחסית כדי להבטיח את עצמאותה בתחום. למרות שהצבא שלה מבוסס בדרך כלל על מערכות נשק אמריקאיות, היפנים מייצרים את רובן בארצם, בגרסאות מקומיות. למרות שהיפנים עומדים בפני איומים דומים לאלה שנשקפים על ישראל, מסין ומצפון קוריאה, הם נמנעו במשך שנים מקשרים ביטחוניים עימה ומרכש ביטחוני מהארץ.

החרפת האיומים מסין ומצפון קוריאה הביאה את יפן להגדלה משמעותית של הוצאותיה הצבאיות, שכללו בין השאר בניית נושאת מטוסים ראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, רכש מטוסי אף-35, ועוד. על הרקע הזה היה נראה שיפן משנה מדיניות כלפי ישראל, וההסכם הביטחוני נועד לייצר עסקאות גדולות לעתיד.

כעת מבצע חרבות ברזל, שנחשב כגורם לשגשוג בהזמנות מהתעשיות הביטחוניות מישראל, הודות לביקוש מצה"ל והצלחת המערכות שפיתחו בלחימה בעזה, הופך לגורם מצנן.

עוד בוואלה!

לאחר שהורשע בשחיתות: סין גזרה עונש מוות על נשיא בנק

לכתבה המלאה

סמנכ"ל הכספים של איטוצ'ו, טסויושי האצ'ימורה, אמר כי החברה מתכננת לסיים את שיתוף הפעולה לאחר שבית הדין העולמי הורה לישראל בחודש שעבר למנוע מעשי רצח עם נגד פלסטינים ולעשות יותר כדי לסייע לאזרחים, לדבריו.

"השותפות מבוססת על בקשה של משרד ההגנה היפני לצורך ייבוא ציוד לכוחות ההגנה העצמית הנחוצים לביטחונה של יפן, ואינה קשורה בשום צורה לסכסוך הנוכחי בין ישראל לפלסטין", הוסיף. "בהתחשב בצו של בית הדין הבינלאומי לצדק ב-26 בינואר, ושממשלת יפן תומכת בתפקידו של בית הדין, כבר השעינו פעילויות חדשות הקשורות למזכר ההבנות, ואנחנו מתכננים לסיים את מזכר ההבנות עד סוף פברואר", סיכם.

מאלביט לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully