וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נגד מודי'ס: "מניפסט פוליטי, ללא שום טיעון כלכלי רציני"

עודכן לאחרונה: 10.2.2024 / 22:34

שר האוצר תקף בחריפות את חברת הדירוג: "תפיסת עולם פסימית ומופרכת, שמשקפת חוסר אמון בחוסנה של ישראל, וככל הנראה גם בצדקת דרכה. הם אפילו לא הגדירו את חמאס כארגון טרור"

סמוטריץ' נגד מינוי אהרן ברק: "נתניהו עשה זאת מבלי להתייעץ איתנו - זאת שגיאה"/ערוץ הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את מוד'יס בחריפות בעקבות הורדת דירוג האשראי של ישראל אמש, בפעם הראשונה אי פעם, וטען כי ההחלטה היא פוליטית ולא כוללת טיעונים מקצועיים.

לדבריו, "הודעת מודי'ס על הורדת הדירוג אינה כוללת טיעונים כלכליים רציניים והיא מהווה כל כולה מניפסט פוליטי מבוסס תפיסת עולם גיאופוליטית פסימית ומופרכת, שמשקפת חוסר אמון בחוסנה הביטחוני והלאומי של ישראל, וככל הנראה גם חוסר אמון בצדקת דרכה מול אויביה.

"מודי'ס לא מסוגלת אפילו להגדיר בהודעתה את חמאס וחיזבאללה כארגוני טרור, ורומזת כי היתה נמנעת מהורדת הדירוג לו רק ישראל היתה מקבלת את מתווה ההתאבדות שמוצע לה על ידי גורמים בקהילה הבינלאומית לעצור את המלחמה ולהקים מדינת טרור ערבית בעזה וביהודה ושומרון.

סמוטריץ' הוסיף כי "איננו יונקים את עוצמתנו הלאומית, הביטחונית, החברתית והכלכלית מאיך שופטים אותנו בעולם, אלא מאמונה עמוקה בצדקת הדרך, שנשענת על עבר מפואר של אלפי שנים ועל מחויבות לעתיד מפואר עוד יותר. גם הודעת מודי'ס לא תערער זאת ולא תחליש אותנו במלחמה על עצמאותנו וריבונותנו בארץ מולדתנו".

ח"כ ולדימיר בליאק, מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, תקף את סמוטריץ' על תגובתו: "תגובה של פוליטיקאי מגוחך, הזוי וציני להחריד. פוליטיקאי שגורם נזק עצום לאזרחי המדינה, ומתגאה בכך. איתו בקואליציה יושבים גם הערב 75 חברי הכנסת. כל מי שלא דורש הערב את סילוקו ממשרד האוצר, כל מי ששותק ומסתתר - שותף מלא להשמדת ערכה של כלכלת ישראל".

פורום העסקים, שמורכב מכמאתיים ראשי החברות מהגדולות במשק המעסיקות את מרבית העובדים במגזר הפרטי ושמורכב מאנשים מכל גווני הקשת הפוליטית, קורא לשנות את סדרדי העדיפויות באופן מיידי.

"הורדת הדירוג והצבת האופק השלילי הינה התפתחות שלילית ומסוכנת שלא היתה 36 שנים, גם במהלך מלחמות ואתגרים קודמים שהתמודדנו איתם.

"הודעת מוד'יס, הינה עוד הוכחה שהצעת התקציב לשנת 2024 אינה מאוזנת ואינה ממוקדת מספיק בצעדים תומכי צמיחה ותומכי שיקום והתאוששות של המשק ביום שאחרי.

"אנו מאמינים שעוד לא מאוחר מדי לקבל החלטות אמיצות, מקצועיות וענייניות כך שיוגש תקציב אחראי עם גירעון נמוך מזה שנקבע ועם סדר עדיפויות שמוטה לתמיכה בצמיחה המובלת על ידי המגזר העסקי, תוך עידוד החדשנות, היצירתיות והגידול בפריון הייצור. סביר שהצעה כזאת יכולה הייתה להביא לתוצאה אחרת, ואף למנוע את האופק השלילי שנקבע עבור המשק".

הפורום כולל בין היתר את הראל ויזל מנכ"ל קבוצת פוקס, חיים גבריאלי יו"ר תנובה, דנה עזריאלי יו"ר קבוצת עזריאלי, איציק אברכהן יו"ר שופרסל, ליאור רביב מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, חי גאליס מנכ"ל ביג מרכזי קניות, אייל חנקין מנכ"ל קבוצת עזריאלי, חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי, אלי כהן מנכ"ל הבנק הבינלאומי, דוד פתאל בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל ואבי לוי מנכ"ל דיסקונט ועוד רבים אחרים.

עוד בוואלה!

דירוג האשראי: כל השאלות והתשובות

לכתבה המלאה
מפגינים בכיכר הבימה. נבות צור,
מפגינים בכיכר הבימה, הערב/נבות צור

במטה מחאת ההייטק האשימו את סמוטריץ' ונתניהו ב"מדיניות פושעת". מהמטה נמסר כי "הממשלה נגד הישראלים. נתניהו וסמוטריץ', שר האוצר הכושל ביותר בתולדות המדינה, ממשיכים בשיטתיות וגאוותנות בהרס הכלכלה. כפי שהפקירו את הביטחון תוך התנערות מזלזלת מאזהרות המומחים, כך גם הפקירו את הכלכלה, עתיד המשק והסטארט-אפ ניישן.

"המדיניות הפושעת שלהם הובילה בשנה האחרונה את ההייטק לשפל, וכעת המצב צפוי להחמיר ולפגוע בכל תושבי ישראל אשר ייאלצו להתמודד לא רק עם השלכות המלחמה, אלא גם עם יותר אבטלה, יותר ריבית על הלוואות, העלאת מיסים והתייקרויות נוספות. בתקופה בה העם מתאחד ומתגייס, הממשלה שוב מפקירה ופוגעת בכיס של כולנו. ישראל חייבת לצאת לדרך חדשה- בחירות, עכשיו!".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד צייץ כי "הורדת דירוג האשראי של ישראל היא הוכחה נוספת שהממשלה הזו לא מתפקדת ופוגעת בציבור. כבר מעל שנה שהממשלה הזו מפקירה את הצמיחה במשק, מביאה תקציב מופקר וחסר אחריות וגם תוך כדי מלחמה אין שר אחד מבין 38 שרים שעובד בשביל הכלכלה הישראלית. כלכלת "בעזרת השם" ו"יש כסף להכל" נכשלה. מדינת ישראל צריכה ממשלה חדשה ומתפקדת".

הראשון להגיב היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמיד לאחר פרסום דו"ח מודי'ס אמר כי "כלכלת ישראל איתנה. הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה. הדירוג יעלה חזרה ברגע שננצח במלחמה - ואנחנו ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully