וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שתושבי הצפון מופגזים רשות המסים ביטלה להם את המסלול הירוק

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 15:02

בעלי עסקים בצפון שניסו להגיש בקשה לפיצוי במסלול הירוק נדהמו לגלות שהמסלול נסגר עבורם; רשות המסים: "רשימת היישובים מתעדכנת בהתאם להנחיות מערכת הביטחון, בנובמבר דצמבר הוספו יישובים ובינואר פברואר הוסרו. יכולים להגיש במסלול האדום"

בווידאו: הכווין ירי רקטות: כך סיכלו כוחות הביטחון תשתית טרור בצפון/דוברות משטרת ישראל

בעלי העסקים בצפון נמצאים בתקופה קשה ביותר - הצפון מופגז על ידי חיזבאללה, יישובים רבים פונו ואחרים לא פונו רשמית אך הפעילות בהם נפסקה. גם נתוני הוצאות האשראי מראים בעקביות כי הצפון לא מתאושש מהמכה הכלכלית שהונחתה עליו, כשחבל ארץ זה נשאר מאחור.

דווקא בזמן זה, שנחשב על ידי רבים כקשה ביותר אי פעם, החליטה רשות המסים להוציא חלק מהיישובים בצפון מהאפשרות לקבל בינואר ובפברואר פיצויים במסגרת המסלול הירוק, המאפשר הגשה מהירה ופשוטה יותר, ורק המסלול האדום שהוא מורכב ובירוקרטי יותר נותר פתוח עבורם.

מדובר ביישובים שלא פונו באופן רשמי על ידי מערכת הביטחון, אך חלק מהתושבים התפנו באופן עצמאי והעסקים בהם ספגו פגיעה חמורה.

חנויות סגורות, קריית שמונה, 2 בינואר 2024. ראובן קסטרו
עסקים סגורים בצפון. "צריכים להתחנן לתרומות"/ראובן קסטרו

אולגה יפרח, יו"ר ועד מקומי עבדון, נציגת קבוצת "מפונים מרצון" אמרה היום לרדיו צפון 104.5 כי "אתמול יצאה רשימת יישובים שזכאים להגיש מקדמה לפיצוי והיישובים שלנו לא זכאים, מה שהיה לחודשים נובמבר דצמבר, לחודש ינואר אנחנו לא זכאים.

"'אופק צפון' עשה מדידה מחדש והגדיר שעבדון זה יישוב שנמצא פחות מ-3.5 ק"מ מהגבול, ולא זכאים לא מקדמות ולא לפינוי. אם נתייחס לתושבת המדינה שאמרה באופן חד משמעי שעד 3.5 ק"מ יש סיכון בטחוני וצריך לפנות אז איפה זה מעמיד אותנו? אנחנו בסכנה כמו שאמרנו תמיד. לא פינוי ולא פיצוי ואנחנו צריכים להתמודד עם מה שיש ולהתחנן לתרומות.

"אנשים ניסו להגיש בקשה לפיצוי באתר רשות המיסים וגילו שהיישוב לא זכאי. מבחינת המדינה אנחנו יכולים להביא תיירים ולפתוח צימרים ולא משנה שיש פה בטונדות ואיומי נ"ט. אפילו חברות תקשורת ומשלוחים ודואר לא מגיעים לפה".

בניין רשות המסים. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
בניין רשות המסים. "באפשרות בעל העסק להגיש תביעה במסלול אדום ולשכנע, בצירוף אסמכתאות, שהוא עומד בתנאים״/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות וראש מועצת מטה אשר, אמר בתגובה כי "בזמן שעשרות ‏אלפי תושבים עקורים מבתיהם, עתידם לוט בערפל וההווה שלהם לא ברור, ממשלת ישראל, באמצעות רשות המיסים והאוצר, טורקת את הדלת בפניהם של עסקים, שגם כך נמצאים בהתמוטטות. חלקם סגורים מזה למעלה ממאה 20 ימים חלק אחר סובל מפגיעה קשה.

‏"במקום לאשר את התוכנית שאנחנו מייחלים לה בדמות, החלטת הממשלה, עליה הכריז ראש הממשלה ומבוששת לבוא, הממשלה מוסיפה חטא על פשע, ולא נותנת תמיכה ואופק לתושבים ולעסקים".

עוד בוואלה!

מי הבנקים שישלמו קנס של מיליונים?

לכתבה המלאה

מרשות המיסים נמסר בתגובה: "ממסלול מקדמות ליישובי ספר בדרום ובצפון נפתח במטרה להקל על בעלי העסקים אלו להתמודד עם המצוקה התזרימית עד להגשת תביעה, ולאחר שקרן הפיצויים השתכנעה כי התקיימה תקופת הפסקת הפעילות הנדרשת בתקנות העיקריות.

"רשימת היישובים מתעדכנת ע"י הקרן בהתאם להנחיות ההתגוננות של מערכת הביטחון, כך שלתקופת נובמבר דצמבר הוספו יישובים ולתקופת ינואר פברואר הוסרו.

"יחד עם זאת, כי שציינו אם עוסק, שעסקו ביישוב ספר, אינו כלול ברשימת היישובים הזכאים להגשת מקדמה, סבור שהוא עומד בתנאי הפסקת הפעילות הרלבנטיים לענף העיסוק שלו, באפשרותו להגיש תביעה במסלול אדום ולשכנע, בצירוף אסמכתאות, שהוא עומד בתנאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully