וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: נדחה הצעד שנועד להילחם בהון השחור

13.2.2024 / 7:39

רשות המסים היתה אמורה להוציא לדרך באפריל את תוכנית "חשבוניות ישראל", במסגרתה יידרשו בעלי עסקים לאשר עם רשות המסים כל חשבונית שעולה על 25 אלף שקל כחלק מהמלחמה בהון השחור; בעלי העסקים ויועצי המס נושמים לרווחה, בינתיים

הכי אותנטי שיש - חקלאי הדרום מספרים על הסיוע שקיבלו./קבוצת עזריאלי.

בעלי העסקים בישראל נושמים לרווחה: רשות המיסים תדחה את יישום תכנית "חשבוניות ישראל", שאמורה היתה לצאת לדרך בתחילת אפריל 2024, לשנה הבאה. כחלק מהמלחמה בחשבוניות הפיקטיביות והמאבק בהון השחור, התוכנית חייבה את כל בעלי העסקים לאשר עם רשות המיסים כל חשבונית שהם מפיקים בגובה של מעל 25 אלף שקל, כתנאי לניכוי מס והחזרים.

התכנית היתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2024, אבל נדחתה בארבעה חודשים בגלל המלחמה. לפני כמה ימים פרסמה רשות המיסים את המדריך לקבלת ההקצאות, מסמך שהתקבל בזעם על ידי רואי החשבון ויועצי המס בגלל הסרבול והמורכבות שלו, מה שאמור היה להפוך עניין שגרתי של הגשת חשבונית, לאירוע שיגזול זמן וימרר את חייהם של העצמאים, שגם ככה נלחמים על שרידותם בימים האלה.

תיעוד: תפיסת כ-300 אלף שקלים במבצע של המשטרה נגד הפשיעה בדרום 
6.10.21. שי מכלוף
מאות אלפי שקלים בהון שחור שתפסה המשטרה בעבר. לפי הערכות מדובר בכ-20% מהתוצר/שי מכלוף

נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פניה למייצגים: "כולנו חווים את העומס הרב על המשרדים, במיוחד בתקופת מענקי חרבות ברזל. לאור עובדה זו, שוחחתי הבוקר עם עו"ד שי אהרונוביץ', מנהל רשות המיסים, על דחייה של יישום 'חשבוניות ישראל' והנחתי בפניו את האתגרים הניצבים בפנינו ואת העובדה שהיישום הנדרש מורכב ואינו מתאים לתשומות הזמן שידרשו מאיתנו בעת הזאת. סוכם שתהיה התחשבות במייצגים, שתתבטא בדחייה אפשרית של יישום המהלך".

בישיבת ועדת הכספים שהתקיימה לפני כחודש, וקיימה דיון מהיר בנושא "מאבק בהון השחור בישראל, לצורך הגדלת הכנסות המדינה", הוצגו בפני חברי הכנסת מחקרים של ה-OECD, המעריכים את סך ההון השחור בישראל ב-300 מיליארד שקל, שהם כ-20% מהתוצר. כסף זה משמש פעילות פלילית כמו פרוטקשן ומכירת סמים וכן ולמימון פעילות טרור.

חשבוניות פיקטיביות הן אחד הכלים המרכזיים להעלמות מס בישראל ולפי ההערכות הן גורעות מיליארדים מהכנסות המדינה, ולכן המלחמה בהן ובהון השחור, היא אחד היעדים המרכזיים של רשות המיסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ירון גינדי 4. ראובן קסטרו
גינדי. "כולנו חווים עומס בתקופת מענקי חרבות ברזל. היישום הנדרש יהיה מורכב ולא מתאים לעת הזאת"/ראובן קסטרו

החשבוניות הפיקטיביות לא משקפות עסקה אמיתית, ותכליתן להפחית את תשלומי המע"מ של העסק. על פי השיטה שנהוגה בארץ, העסק גובה את המע"מ עבור המדינה ומעביר אותו אליה, והסכום מקוזז מההכנסות שלו. כך שיכול להיווצר מצב שלעסק יש רק הוצאות, אפס הכנסות, ולכן הוא יכול לקבל כם החזרי מע"מ ממס הכנסה.

הכוונה היתה להעמיד על הכוונת את העסקאות הגדולות, בין עוסקים לעוסקים, ולא את העוסקים הפטורים שאינם נכללים בה. מי שאמור היה לטפל בהליך המורכב, היו רואי החשבון ויועצי המס, שמתמודדים עכשיו עם המערכה הממשלתית המיושנת והלא יעילה, שאמורה לתת מענה לבקשות בעלי העסקים העצמאים למענקים בעקבות המלחמה. נכטן לעכשיו, עשרות אלפים שהגישו בקשות למענקים ומקדמות, עדיין לא קיבלו אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully