וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה במפעל "פרי הגליל": פיטורי 45 עובדים בוטלו, 15 מהם יוצאו לחל"ת

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 14:11

המפעל יחזור מחר לעבודה סדירה בעקבות ההסכמות שהושגו בשיתוף ההסתדרות

עובדי "פרי הגליל" שובתים: "אוי למדינה שנותנת למפעל בצפון להיסגר במלחמה"/אלי אשכנזי

פשרה במפעל הצפוני "פרי הגליל" - במסגרת סיכום שכלל את העובדים, ההסתדרות ורשת חצי חינם, בעלת המפעל, נעצרו בשלב זה פיטוריהם של 45 עובדים. 15 מהם יוצאו לחל"ת. בעקבות ההסכמות ישובו העובדים מחר למפעל והוא יחזור לעבודה סדירה.

בדיון שהתקיים היום בבית ההסתדרות, בהובלת מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב, יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל העליון יונה פרטוק, ובעלי המפעל מוטי קופרלי ואושיק אפרים - ההנהלה חזרה בה מכוונתה לפטר 45 מתוך 130 העובדים, וסוכם כי 15 עובדים יוצאו לחל"ת.

בחודשים האחרונים פוטרו כ-50 עובדי פרי הגליל, ויש חשש כי פיטורים נרחבים יביאו לקריסת המפעל ולסגירתו.

מוטי חזיזה, יושב ראש ועד העובדים פרי הגליל 11 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
יו"ר הוועד מוטי חזיזה. "בני אדם שרוצים לחיות בכבוד"/אלי אשכנזי

יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל העליון, יונה פרטוק, אמר כי "אנו שמחים שהגענו להסכמות לטובת העובדים. דווקא בימים קשים אלה, אני קורא למדינה לסייע ל"פרי הגליל", שמעסיק עובדים מסורים מהפריפריה בצפון".

יו"ר ועד עובדי פרי הגליל, מוטי חזיזה הוסיף כי "אני מודה לשותפים שלנו בהסתדרות, אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה ויונה פרטוק, יו"ר המרחב. נמשיך ונייצג עשרות בני אדם שרוצים לחיות בכבוד".

עוד בוואלה!

פרי גליל: 45 עובדים נוספים קיבלו היום מכתבי פיטורים

לכתבה המלאה

בשבוע שאמר אמר חזיזה כי "אני לא רוצה כסף, לא רוצה צדקה ותרומות, לא רוצים כלום, רוצים רק לעבוד, אנחנו לא כלי משחק של העסקנים. אנחנו בני אדם, מאחורינו יש משפחות, יש ילדים. החקלאים באים אליי ובוכים, כל החקלאות נגמרת, אין מי שיעבד אותה. התקשר אליי מנכ"ל משרד הכלכלה ואמר שהוא רוצה לשמוע, ועד היום אף אחד לא היה. זה מה שיש בפריפריה, להצהיר הצהרות שרוצים לתמוך כן, אבל לא עושים".

הוא טען לחוסר המענה ממשרדי הממשלה: "האם שר הכלכלה הואיל בטובו לבוא לשמוע את רחשי ליבם של עובדי הייצור? אנחנו לא עסקנים פוליטים, לא חברי מרכז ולא כלום, אנחנו עובדי ייצור ותו לא, אני כבר מנסה להשיג אותו כבר שלושה שבועות רק שידבר, אבל אנחנו עובדי ייצור - אז מה, אנחנו אנשים טובים רק ביום הבחירות כשאתם עוברים לידנו ועושים שלום? אבל היום, בואו תקשיבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully