וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרת חירום: שוק העבודה התאושש בינואר, אבל לא באילת

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 6:33

דו"ח שירות התעסוקה מראה כי נמשכת מגמת הירידה במספר דורשי העבודה, למעט בעיר הדרומית: "המצוקה באילת גוברת, מתבקשת התערבות מדינתית משמעותית יותר"

יירוטים מעל שמי אילת. 18 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דו"ח שירות התעסוקה שמתפרסם הבוקר לחודש ינואר מצביע כי נמשכת מגמת הירידה במספר דורשי העבודה, כשבמהלך החודש האחרון ירד מספרם ב-7.9% ועמד על 274.3 אלף. בנוסף, לראשונה מזה תקופה ממושכת - ירד מספרם של דורשי העבודה מענפי ההייטק, ובכמעט בכל המקצועות.

גם גיאוגרפית - שירות התעסוקה מדווח כי נמשכת העלייה במועסקים ברוב הערים בארץ, פרט לאילת בה נרשמה ירידה של 2.5% בהשוואה לחודש דצמבר. בחודשים האחרונים פורסם רבות אודות זעקת ראש העיר מפני קריסה כלכלית, וכעת - הנתונים מתחילים להוכיח כי בשונה מערים רבות הארץ - זו מתקשה להתאושש.

שתי הערים שבהן שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר הן רהט ואום אל פחם עם שיעור דורשי עבודה של 10.3% ו- 10.1%, בהתאמה. ערים אלה היו בראש הרשימה גם לאורך כל השנה החולפת.

כל 15 הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן בפריפריה, כאשר 4 מתוך 5 הראשונות הן ערים ערביות או מעורבות. מנגד, בבני ברק ואלעד החרדיות וביישובי השרון החזקים (כרעננה ורמת השרון) נרשמו שיעורי דורשי העבודה הנמוכים ביותר. בהשוואה לחודש שקדם, בכל הערים נרשמו ירידות במספר דורשי העבודה, כאשר בממוצע הייתה זו ירידה של 8.5%.

מלון אילת מלונות באילת. ShutterStock
מלונות באילת. העיר היחידה שבה שיעור דורשי העבודה עלה בינואר/ShutterStock

הירידה במספר דורשי העבודה מקורה בירידה משמעותית של למעלה מ-10% שנרשמה במספר תובעי האבטלה, מ-236.6 אלף בדצמבר ל-211.3 אלף בינואר. מולה, במספר תובעי הבטחת ההכנסה דווקא נרשמה עלייה של 4.2%, מ-54 אלף בדצמבר ל-56.4 אלף בינואר. על בסיס הנתונים הקיימים, בשירות מעריכים כי ככל ותימשך מגמת עלייה במספר תובעי הבטחת ההכנסה הרי שזו עשויה להיות זמנית ותחומה בתקופת המלחמה ונסיבותיה.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "נתוני שירות התעסוקה בחודשיים האחרונים מלמדים על חוסנו של שוק העבודה הישראלי ועל יכולתו להסתגל ל'שגרת-חירום' ולצאת מהר ממשברים תעסוקתיים, נוכחנו לכך בקורונה ואנחנו עדים לכך גם כעת בחרבות ברזל.

"עם זאת, יש לשים לב למצוקתה הגוברת של העיר אילת, שהייתה לעיר היחידה בה מספר דורשי העבודה עלה החודש, שעה שמספרם בכל אחת מהערים ירד בשיעור ממוצע של 8.5% פר עיר. שירות התעסוקה פועל ככל שביכולתו כדי לסייע לכלל דורשי העבודה ובכלל זאת לאלו שבאילת, אך נדמה כי מתבקשת התערבות מדינתית משמעותית יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully