וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אלי כהן: "סמוטריץ' טעה כשתקף את מוד'יס, חייבים לדאוג שדירוג האשראי יעלה"

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 7:12

לדברי שר האנרגיה והתשתיות, "כלכלת ישראל איתנה אבל שר האוצר חייב ליישם את ההמלצות של מודי'ס כדי להחזיר את המשק לפסי צמיחה. צריך למנוע העלאת מחירים של מחוללי אינפלציה כמו חשמל, מים, דלק ובנזין למכוניות"

שר החוץ אלי כהן בסיור בצפון/יואב איתיאל

"ישראל עומדת בעקבות מלחמה עזה בפני אתגרים ביטחוניים עצומים שיחייבו את צה"ל לגדול. בשעה זה כשעומס השירות נופל רק על חלק מהאוכלוסייה, החרדים וגם אוכלוסיות המיעוטים חייבים להיכנס מתחת לאלונקה ולהשתתף בנטל באמצעות מתווה הגיוס", כך אומר שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן.

הוא מוסיף כי "מי שאינו מסוגל להשתלב במסגרת צבאית כמו הערבים או חלק מהחרדים, וזה ייבדק לעומק, חייב להשתלב בשירות לאומי. מלחמה עזה הוכיח שכל אזרח בישראל חייב לעשות שירות צבאי מסוים או שירות לאומי".

שר האנרגיה שולל את הקריאות להקדמת הבחירות: "בימים אלה חייבים להיות עסוקים בלנצח. אני נפגש עם לוחמים בשטח ושומע מכולם שהם רוצים אחדות. אני לא בטוח שבחירות כעת יקדמו את זה.

"חייבים לשאוף לאחר המלחמה להרחיב את קואליציה מעבר ל-64 ח"כים ולכלול את גנץ, וליברמן וסער כחלק מהממשלה. האתגרים של המדינה כוללים גם את הנושא הביטחוני וגם את הכלכלי. מבחינתי עדיף שהבחירות יתקיימו במועדן".

שר החוץ אלי כהן סייר בצפון: "נסראללה צריך להבין שהוא הבא בתור"
27.12.23. דוברות משרד החוץ, אתר רשמי
כהן. "החרדים והמיעוטים חייבים להיכנס מתחת לאלונקה ולהשתתף בנטל באמצעות מתווה הגיוס"/אתר רשמי, דוברות משרד החוץ

כהן שימש קודם להצטרפות לפוליטיקה כמשנה למנכ"ל הכשרת היישוב וכראש תחום תאגידים בחברת דירוג האשראי S&P.

על התגובות להורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי מוד'יס הוא אומר כי "שר האוצר טעה כשתקף את מוד'יס. הוא חייב ליישם את ההמלצות כדי להחזיר את המשק לפסי צמיחה ולדאוג שהדירוג יעלה חזרה. לישראל יש יתרונות טכנולוגיים רבים ואחד הדברים החשובים לצד ההייטק זה להגדיל משמעותית את הבנייה למגורים ולשחרר קרקעות במהירות האפשרית".

כהן מוסיף כי "כלכלת ישראל היא איתנה. הדירוג של המדינה נמצא ברמות הגבוהות ביותר אבל צריך להבין שלמלחמה יש מחירים גבוהים לרבות מחיר כלכלי".

על מאבקי האגו בחברות בענף האנרגיה ומינוי דירקטורים לחברת החשמל הוא מספר כי "קיימתי עם כל הצדדים הנוגעים בדבר מספר ישיבות והגדרנו את המטרות. אמרתי שכולם חייבים להירתם למען הגדלת התחרות והורדת המחירים ולוותר על מאבק האגו. אחרי שנתיים שלא היה יו"ר בחברת החשמל ימונה לתפקיד דורון ארבלי מנהל רשות המיסים לשעבר לתפקיד.

"בנוסף יצורפו שני חברי דירקטוריון כדי להשלים את הקוורום. אחת מהן תהיה מיכל פרנקו קדמי וזאת כדי להגדיל את הייצוג הנשי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בני גנץ וגדעון סער. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
גדעון סער ובני גנץ. "חייבים להרחיב את הקואליציה ולכלול את גנץ ליברמן וסער בממשלה"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

שר האנרגיה מתכוון להילחם ביוקר המחייה באמצעות הורדת תעריפי החשמל וממליץ על הפחתת הבנזין למכוניות. "בשנה האחרונה שר האוצר אכן הוריד את הבלו על הבנזין והמחיר כמעט ולא עלה. אני לא יכול להתערב בנושא המס כי העניין מצוי בסמכות שר האוצר. ועדיין עמדתי היא שצריך למנוע העלאת מחירים של מחוללי אינפלציה כמו חשמל, מים, דלק ובנזין למכוניות.

"צריך למנוע את עליית המחירים כולל הפחתת הבלו על בנזין כי זה ישמור על אינפלציה נמוכה ובהמשך יאפשר את הורדת הריבית".

על סגירת תחנת הכוח רידינג בת"א הוסיף כי "התחנה המתינה זמן רב מדי והחלטתי לחתוך. המשך ההשקעה בתחנה אינו כדאי. סגירתה תאפשר להקטין את זיהום האוויר בגוש דן, להחזיר חלק מהחוף הימי לאזרחים וחלק מהקרקע למדינה.

"את התקבולים ממכירת הקרקע ננצל לטובת השקעות בפריפריה ולמימון תכנית להטמנת קווי מתח בהיקף 20 מיליארד שקל מתחת לקרקע. בשאר השטח יוקמו מתקני אגירה בשיתוף השוק הפרטי. בנוסף נאיץ תכנית להקמת מתקני אנרגית חשמל בכל הארץ כדי לאזן בין שעות הביקוש לחשמל לשפל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully