וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרן הישראלית שמחפשת יזמים כחול-לבן

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 11:30

קרן 10D כבר השקיעה 110 מיליון דולר ב-20 חברות ישראליות, ותרה אחר יזמים-כוכבים מקומיים בלבד שמוכנים להיות החלוצים לפתיחת שווקים חדשים; פינת המשקיעים

סמוטריץ' קורא לרוה"מ להודיע כי צעדים חד צדדיים יובילו לביטול הסכמי אוסלו ופירוק הרש"פ/ערוץ הכנסת

ראיונות עם משקיעים גדולים תמיד נגמרים באותו המשפט - אנו משקיעים ביזמים ולא ברעיון. הקלישאה אמנם כבר שחוקה, אך ניכר כי היא עדיין מהווה מפתח להושטת ידי בעלי המאה לכיס.

הסיבות לכך מגוונות, החל מאי אמינות המלווה רעיון שעדיין נדרש להוכיח היתכנות, ועד מורכבות השווקים, שצרכיהם כיום משתנים באופן מהיר יותר. כל אלו דורשים יזמים שהם, בין היתר, בעלי אופי דינמי ונמרץ לצד חשיבה גמישה.

בתחומי החדשנות הדבר בא אף יותר לידי ביטוי בשל אופי התעשייה שמלכתחילה בנויה "למכור חלום", ולאחר שהורידה לטמיון השקעות של מיליארדי דולרים שהושקעו בחברות הזנק וחברות בוגרות יותר בתקופת הקורונה (עד סוף 2021).

אחת התופעות היא התחזקות פעילות הקרנות הרב-תחומיות, שבמאזניים שלהן משקל היזם גבוה ממשקל הרעיון, וזאת על חשבון פעילות הקרנות המתמחות, שרובן ממתינות בקוצר רוח לירידת הריבית שתעודד חזרת השקעות בחברות הזנק בתחומן.

השבוע בפינת "המשקיעים", וואלה! כסף מספק לכם הצצה לקרן 10D הישראלית, שתרה אחר יזמים-כוכבים כחול לבן בלבד, שמוכנים להיות החלוצים לפתיחת שווקים חדשים או לכבוש את הטרנספורמציה של כמה משווקי הענק, כשבידם ידע עסקי או טכנולוגי מוקדם.

צוות קרן 10D. עומר שטיין,
צוות קרן 10D/עומר שטיין

השותפה: עדי דנגוט זוקובסקי.

מתי החלה הקרן לפעול: 2019.

מיקום משרדי הקרן: תל אביב.

שווי נכסים מנוהל: כ-350 מיליון דולר ב-3 קרנות.

המשקיעים בקרן: מוסדיים, פמילי אופיס ומשקיעים פרטיים.

תחומי השקעה: שווקים חדשים או שווקי ענק שעוברים טרנספורמציה.

שלב החברות בהן משקיעה: SEED, פוסד-סיד, ו-A, בהובלת הקרן.

טווח הצ'ק הממוצע להשקעה: 3-6 מיליון דולר.

כמות ההשקעות שנעשו בישראל עד כה: כ-110 מיליון דולר בכ-20 חברות.

בין החברות בהן השקיעה: היוניקורנים DriveNets ו-Augury, לצד חברות דוגמתExodigo, Juno Journey, OneStep ו-Obligo.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עדי דנגוט זוקובסקי, שותפה בקרן 10D. עומר שטיין,
עדי דנגוט זוקובסקי, שותפה בקרן 10D/עומר שטיין

תחזית הקרן לשנת 2024: "מעריכים כי נראה חברות חדשות המסוגלות להציע אוטומציה מלאה או ייעול משמעותי בתחומים בהם הדבר היה בלתי אפשרי קודם, כדוגמת פיתוח תשתיות, ביטחון ובטיחות, כספים, ועוד.

"הקרקע לפיתוחים היא התמקדות הארגונים השונים בצמיחה בכל מחיר, שהביאה עמה גם בזבוז ועלויות מיותרות, והובילה את אותם ארגונים לאתר פתרונות ייעול כדוגמת עלויות הענן, גביה מהירה יותר, מניעת טעויות וחישובים לא נכונים של מלאים, וכו'.

"לצד זאת, אנו מעריכים שחדשנות טכנולוגית תתפתח הרבה מעבר לעולם של תוכנה תאגידית (enterprise software) וממשיכים להאמין בטרנספורמציה דיגיטלית בשווקים מסורתיים יותר דוגמת מערכות הבריאות, הלוגיסטיקה, והייצור, בהם, להערכתנו, יקומו חברות חדשות מאוד פעילות".

השותפה, באישי: הצטרפה ל-3 השותפים: יהל זילקה, רותם אלדר, ואיתי רנד לפני כשנה, לאחר כ-7 שנים בתפקידים שונים בקרן ההשקעות האמריקאית Battery Ventures, ולפני כן שימשה כבנקאית השקעות ב'גולדמן זאקס'.

בעלת תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב, ועם פינה חמה לחטיבת גולני, בה שירתה כקצינה. היא גם פעילה בעמותת 'הנמר המעופף' של החטיבה כחונכת, ובשילוב לוחמים בתעשיית ההייטק וההון סיכון.

דנגוט זוקובסקי היא גם אמא צעירה, המבלה את עיקר זמנה הפנוי עם בעלה ושני ילדיה (בני ה-3 ו-6), לצד האהבה השנייה בחייה - טיולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully