וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לא טרחה לשלם למלון, והמפונים ייאלצו לעזוב אותו

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 15:38

מלון "ניאה" בשבי ציון נפתח על מנת לקלוט תושבים מהצפון שנמצאים בו כבר חודשיים, אלא שמשרד התיירות לא משלם ולא העביר אפילו מקדמה: "רמת החרדה והעצבים בלתי נסבלת. בחודש שעבר דחיתי תשלומים לספקים, החודש כבר לא אוכל לשלם משכורות"

בי"ס לילדי מפונים שהוקם ליד תחנת משנה של חברת חשמל בטבריה/אלי אשכנזי

אחרי שרשת מלונות ישרוטל באילת, ומלון יערות הכרמל בצפון, הודיעו למפונים שבסוף החודש יאלצו לעזוב אותם, גם מלון "ניאה" בשבי ציון, הודיע לתושבי המועצה האזורית מטה אשר, שהם מארחים, שלא יוכלו להמשיך להתאכסן שם.

בעוד שבישרוטל ביקשו לחזור לשגרת העבודה לקראת פסח, כשלא יכלו להרשות לעצמם לחכות שהממשלה תואיל להצביע על הארכת השהייה של המפונים בבתי המלון, ב"ניאה" הסיבה אחרת לגמרי: המדינה עדיין לא שילמה כלום על האירוח עד עצם הרגע הזה.

כמו רוב עסקי התיירות הארץ, גם מלון "ניאה" נסגר בתחילת המלחמה. לאחר פניה של משה דוידוביץ', ראש מועצת מטה אשר, חתמה הנהלת המלון הסכם עם משרד התיירות ובתחילת ינואר התחיל לקלוט מפונים מהמועצה ששוכנו ב-68 חדרים.

מלון ניאה, רוזן-ליננברג אדריכלים. עודד סמדר,
מלון הבוטיק ניאה. 68 חדרים ובהם מפונים/עודד סמדר

"ניאה" שממוקם במושב "שבי ציון", אינו שייך לרשת, כך שעמידותו הפיננסית נמוכה יותר. הוא נחשב למלון ספא יוקרתי, עם חדרים מעוצבים, חדרי בוטיק וגם וילות עם בריכה.

"לפי ההסכם עם המדינה, היינו אמורים לקבל מקדמות ולא קיבלנו כלום", אומר שחר פוקס, מנכ"ל "ניאה". "אנחנו אמורים להגיש חשבוניות פעמיים בחודש, בראשון וב-15 לחודש. אף אחד לא אמר לנו איך עושים את זה טכנית, אבל הסתדרנו. מבחינת מחיר, מגיע לנו יותר, כי אין לי תזרים מזומנים, אבל התיישרנו מול התעריף שהמדינה קבעה, 470 שקל פלוס מע"מ לאדם ליום.

"הגשנו את החשבונית של ה-1 בפברואר, ומאז דממת אלחוט. לא נכנס כסף ואף אחד לא מדבר איתנו. הגיע ה-15 ואי אפשר להגיש חשבונית, כי הקודמת לא שולמה, ואני לא יכול להכיל את האירוע בלי כסף. הם התחייבו לשלם תוך כמה ימים מהוצאת החשבונית, אז לא קיבלנו מקדמה ולא תשלום. רוב החדרים שלנו מלאים ובשאר אמורים להיכנס המפונים שיצאו מ'יערות הכרמל', ויש לי 40 עובדים.

"מה שמוציא מהדעת, שיד ימין שם לא מכירה את שמאל. מישהו בכיר במשרד התיירות, הפנה אותי לרואת החשבון שעובדת איתם, והיא טענה היא לא מטפלת בנו. מאז אנחנו בהתכתבות מיילים. לפני כמה ימים סוף סוף הצלחתי לתפוס אותה והיא הסבירה שביקשו ממנה לעשות לנו טובה וללמד אותנו על אקסל. אני לא צריך שילמדו אותי, אקסל, אלא שישלמו לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מלון ניאה, רוזן -ליננברג אדריכלים. עודד סמדר,
מלון ניאה. "אי אפשר להכיל את האירוע בלי כסף. הם התחייבו לשלם תוך כמה ימים מהוצאת החשבונית"/עודד סמדר

אם כל זה לא מספיק לפוקס, הוא נמצא גם במילואים, ומנהל את המלון בהפוגות הקצרות שיש לו. "רמת החרדה והעצבים שלי בלתי נסבלת. על החודש שעבר שילמתי משכורות לעובדים, ודחיתי תשלומים לספקים והחודש כבר לא אוכל לשלם גם משכורות, כי אין לי כסף. אין לי ברירה אלא לסגור את המלון. אני חושב על המפונים שיצטרכו לעזוב וכואב לי הלב".

ממשרד התיירות נמסר בתגובה: "למלון הובהר הצורך בתיקון החישוב שהוגש למשרד. לכשיתקבל התיקון, התשלום יועבר מיידית".

במלון ניאה מבהירים כי לא נאמר להם על שום טעות בחשבונית ולא התבקשו להפיק חשבונית חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully