וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפון הופקר: "טובחים בנו, אנחנו נהרגים פה ותגובת המדינה רופסת"

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 12:01

איתן דוידי, יו"ר מושב מרגליות אשר העובד שלו נהרג אמש מפגיעת טיל חיזבאללה, זועק: "אחנו ברווזים במטווח. משאירים אותנו פה כדי לשלם פחות פיצויים. אני לא מפחד מהחיזבאללה, אני מפחד מממשלת ישראל"

הלול שנפגע במושב מרגליות, 16 בפברואר 2024/לפי סעיף 27א

תקיפת חיזבאללה אמש בצפון הובילה להרוג ו-7 פצועים. זהו מספר הנפגעים הגדול ביותר מירי חיזבאללה מתחילת המלחמה באירוע בודד - וכולם קורבנות של מלחמה שבה הם אינם מעורבים: פועל זר כבן 30 מהודו נהרג ושבעה אחרים כבני 30 נפצעו, בהם שניים שמצבם קשה, מירי טיל נ"ט שפגע במטע באזור מרגליות שבאצבע הגליל. צה"ל השיב אש ללבנון בעקבות הירי הקטלני, בין היתר דווח על תקיפות בא-נאקורה. הפצועים - בהם ארבעה שמצבם בינוני ואחד במצבם קל - פונו במסוק מד"א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים בילינסון, רמב"ם וזיו. כל הפצועים, פועלים זרים מהודו, סובלים מפצעי רסיסים.

איתן דוידי, יו"ר מושב מרגליות סיפר לרדיו צפון 104.5FM על העובדים שנפגעו: "חלקם עובדים שהגיעו לאחר פרוץ המלחמה וחלק עזבו כשנפל אצלנו טיל נ"ט וחלקם חזרו. מקרה עצוב מאוד ומצער. באנו למושב עם מצב רוח קשה. ההרוג היה מנהיג הקבוצה, אחד מהעובדים שבאו לפה. אינטיליגנט, מוכשר וחרוץ. כל העובדים שהגיעו לפה הם אנשי עבודה, היה חיבור נהדר בין העובדים התאילנדים וההודים, הייתה לנו תקופה נהדרת איתם עד אתמול. מדינת ישראל רוצה לנהל סוג של שגרה בצפון ומהמרת על חיי חקלאים ולא לוקחת את חישוב הסיכונים נכון, וגם אם יש סיכונים היא לוקחת אותם על גבם של החקלאים ושל העובדים הזרים".

לדברי דוידי, "דיברנו כבר בעבר על נושא הלולים, כמה ביקשנו שיפנו את הלולים ויתנו פיצוי מלא?! דבר כזה לא קרה. ברגע שיהיה צו אלוף גורף שיגיד לחקלאים 'לא יוצאים ולא נכנסים' גם למס רכוש לא תהיה ברירה אלא לשלם לחקלאים. ברגע שיש צו אלוף גורף ואומרים לך לא להיכנס הפיצוי הופך להיות פיצוי אוטומטי. ברגע שאתה מחליט בעצמך, שנותנים את האפשרות להיכנס אז זה על אחריותך, אם אתה המתת את העופות אז בוא נשב ונדבר ואז זה מכניס את החקלאי לצינור ארוך ומפותל שאולי תקבל את הכסף בסוף ואולי לא".

דוידי זועם על הפקרת המדינה ואומר כי "מדינת ישראל מתנהגת בחוסר הגינות וגם פיקוד צפון. אם מדינת ישראל הייתה עושה את המתבקש ומטהרת את הרכס מעל היישובים שלנו זה לא היה קורה, אם היו קיים ביטחון לצפון כל זה לא היה קורה, נכון שהממשלה נכשלה גם פה, כשזה קורה אנחנו באים ושואלים למה זה קרה? בגלל הרפיסות של מדינת ישראל, שר הביטחון וראש הממשלה.

"נגרם לך נזק אוטומטי שאתה משמיד את העופות והולך, זה נזק עקיף שלא היית מחויב לבצע אותו אז שואלים למה עשית, היו צריכים לתת לנו פיצוי גורף. ממשלת ישראל ואלוף פיקוד היו צריכים להגיד לנו שאנחנו נמצאים באזור מסוכן, אין אפשרות להיות שם, אבל הם בוחרים לאפשר לנו להיות שם ולשלם כנראה פחות פיצויים.

"מדינת ישראל לא סופרת אותנו ואני ציפיתי יותר מאלוף פיקוד צפון שיהיה ממלכתי יותר ויגיד שלא מעניין אותו העניינים הכלכליים והוא סוגר את האזור, ואז שר האוצר ומס רכוש היו יושבים ומשלמים, והנזקים הישירים היו מקבלים תשלום יותר קל, כי יש נזק ושמאי שרואה את הנזק, אבל ברגע שאתה עוזב את הלול שלך ואתה צריך להוכיח את הנזק אתה עובר שבעה מדורי גיהנום במס רכוש, החקלאים לא רוצים להיכנס לזה וזה מטה לחמם ואין להם פרנסה אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
3 טילי נ"ט נורו עכשיו ליד מושב מרגליות. אלי אשכנזי
פגיעה ליד מושב מרגליות, בחודש שעבר. "ממשלת ישראל ואלוף פיקוד היו צריכים להגיד לנו שאנחנו נמצאים באזור מסוכן, אין אפשרות להיות שם, אבל הם בוחרים לאפשר לנו להיות שם ולשלם פחות פיצויים"/אלי אשכנזי

לדבריו, "שר הביטחון וראש הממשלה אני פונה אליכם, אתם מסוגלים לספק ביטחון? תנו לנו להגיע. אתם לא מסוגלים לספק את הביטחון? תגידו שאין כניסה ויציאה. האירוע הזה גדול עליכם? שימו את המפתחות, לכו הביתה. כיו"ר מושב מרגליות אני פונה אליכם, אנחנו נהרגים פה, טובחים בנו. אם אתם לא מסוגלים אז תנו למישהו אחר לנהל את האירוע, אי אפשר להפקיר אותנו, מושב מרגליות הוא המושב שמופסד הכי הרבה במדינת ישראל, אנחנו במקום לא בטוח, אתמול היה ההודי שנהרג לנו, וזה יכל להיות כל אחד אחר.

"חיזבאללה לא כיוון להרוג הודי, הוא כיוון להרוג יהודי ישראלי וכמובן אלו שנפגעו זה מצער מאוד, זה לא היה צריך להיות הם, זה מכוון אלינו. מדינת ישראל ברוב רפיסותה משלבת ידיים, ראינו אתמול תגובה רופסת בדרום לבנון, לא הייתה שום פגיעה ושאף אחד לא יספר לי שהחזבאללה הוכה אתמול שוק על ירך, לא פגעו אפילו במקור הירי וזה מחזיר אותנו שנים אחורה".

"אנחנו כמו תושבי העוטף לא נשאלנו לפני 70 שנה איפה אתם רוצים לגור, שמו אותם פה ואמרו שננהל משק עופות ומזה יתפרנסו, שמו אותם ככלבי שמירה של הצפון, ושום דבר לא השתנה ביחס של מדינת ישראל לתושבים פה, זה הפך להיות יחס של הכלה והפנמה. העסק שלי נחרב לגמרי, הייתי מספק ביצים לרשתות היום אין לי ביצה אחת לספק לאף אחד. הפכו אותנו לברווזים במטווח ולשפני נסיונות אם פגעו בנו או לא. אני לא מפחד מהחיזבאללה, אני מפחד מממשלת ישראל של עושה את העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully