וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטקוין בשיא כל הזמנים: חצה את רף ה-69 אלף דולר!

עודכן לאחרונה: 30.3.2024 / 8:58

לראשונה מאז הושק לפני 15 שנה, חצה המטבע הדיגיטלי המוביל את רף ה-69 אלף דולר למטבע; שורה של מטבעות דיגיטליים נוספים לוקחים חלק בראלי בשוק הקריפטו

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

התרגשות רבה מציפה את שוק הקריפטו, לאחר שביטקוין (BTC), המטבע המוביל, נגע במחיר של 69,150 דולר לראשונה בהיסטוריה!

החזון של סאטושי נקמוטו, הממציא האלמוני של ביטקוין, עושה שמות קצת יותר מ-15 שנה לאחר היווצרותו.

היום (ג'), שער הביטקוין נסחר במחיר הגבוה ביותר בהיסטוריה שלו. נכון לכתיבת מילים אלו נסחר ביטקוין בשער של 68,200 לאחר שהספיק לבקר ב-69,150.

ביטקוין משלים עלייה שבועית של כ-20%, כאשר בחודש פברואר האחרון בלבד, הוסיף לערכו כ-55%. את'ריום (ETH), המטבע השני בגודלו בשוק הקריפטו, לא נשאר חייב, ונוסק גם הוא 17% רק בשבוע האחרון.

עליות השערים הקיצוניות והספקולטיביות יותר, מסתמנות דווקא בטוקנים ומטבעות "קטנים", דוג'קוין, החביב על אילון מאסק, ומימי-קוינס נוספים, משלימים עליות של מאות אחוזים בחודש האחרון.

ישנם גורמים רבים שתרמו לעלייה המטאורית הזו, המרכזית שבהן היא זרימה אדירה של הון מקרנות הסל בשבועות האחרונים.

ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. שיא היסטורי/ShutterStock

גופים מוסדיים רבים, שהבולטים והגדולים ביותר ביניהם הם מנהלות הנכסים בלקרוק (Blackrock) ופידליטי (Fidelity) השיקו קרנות סל על ביטקוין, מה שהקל על חשיפתו למשקיעים רבים מכל העולם.

גורם נוסף הוא אירוע החצייה (The Halving) המתרחש כל 4 שנים, וצפוי להתרחש באמצע אפריל השנה. באירוע החצייה, מופחתת בחצי כמות מטבעות הביטקוין המופקת בכל בלוק בשרשרת הבלוקים של רשת הביטקוין, מה שמפחית את קצב ההיצע המתחדש בשוק.

הביקוש לביטקוין נותר גבוה מצד משקיעים מוסדיים ופרטיים כאחד, חברות רבות, כמו MicroStrategy, רכשה כמויות גדולות של ביטקוין כחלק מאסטרטגיית ההשקעות שלה. בנוסף, אימוץ התחום בכלל וביטקוין בפרט על ידי חברות גדולות מעלה את המודעות לנכס ומעודד משקיעים נוספים להיכנס לשוק.

עם זאת, חשוב לציין שמדובר בשוק תנודתי מאוד, ויש להתייחס לנושא בזהירות. לפני השקעה במטבעות דיגיטליים, חשוב לבצע מחקר מעמיק ולהבין את הסיכונים הכרוכים בכך.

עוד בוואלה!

ביטקוין בשיא כל הזמנים, אבל ישראל לא תקח חלק בחגיגה

לכתבה המלאה

ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3, אמר כי "אנחנו בתחילתו של מחזור המטבעות הדיגיטליים הנוכחי. עליית השערים מביאה איתה משקיעים רבים הרוצים להשקיע בפיתוח חברות ובצוותים בקשים לבנות את טכנולוגיית העתיד של המטבעות הדיגיטליים. לישראל אסור להחמיץ את הרכבת הזאת, ועל הממשלה והרגולטור לפעול מיד כדי לשחרר את החסמים המונעים מהתעשייה הזאת להתפתח בישראל".

נעה משיח, מנכ"ל איגוד הביטקוין הישראלי, אמרה כי "חייבים לזכור שכמו שהשער עלה במהירות, כך הוא יכול לרדת. זה קרה בעבר ולכן קשה להגיד מה תהיה התחנה הבאה או מתי היא תגיע. כדאי ללמוד על הטכנולוגיה של ביטקוין, להבין מה המשמעות של המהפיכה הדיגיטלית שביטקוין מביא ורק אחרי שלומדים במה מדובר אפשר להחליט אם להיכנס לשוק הזה או לא.

"העלייה הנוכחית נובעת בעיקר מהבעת האמון מצד הגופים המוסדיים, שהשיקו 11 קרנות סל עוקבות ביטקוין. מהלך שהכניס לשוק מחזיקים רבים בעלי מאפיינים מסורתיים יותר.

"העליות הביאו לכך ששווי השוק של ביטקוין עלה מעל לטריליון דולר. אירוע פונדמנטלי נוסף שצפוי בקרוב הוא חציית הבלוק - האירוע מובנה בפרוטוקול של ביטקוין וחוזר על עצמו כל ארבע שנים בערך- החצייה תוריד את היצע המטבעות החדשים שייוצרו, ובעבר אירוע זה הביא לעליית מחיר הביטקוין וככל הנראה ישפיע גם הפעם על מחירו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully