וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרמרקט שלכם עובד עליכם! זו הסיבה הערמומית שהפירות והירקות נמצאים בחזית

3.4.2024 / 0:04

זה אולי ידוע שהשוקולדים ליד הקופות או המבצעים שמציע הקופאי נועדו לשכנע אתכם לקנות דברים מעבר למה שתכננתם, אך האם ידעתם שיש עוד הרבה דרכים שהסופרמרקט מנסה להערים עליכם כדי שתקנו עוד? הנה כל הסיבות להגיע עם רשימת קניות ולהיצמד אליה

בווידיאו: המדריך המלא לצמצום הוצאות/אולפן וואלה! NEWS

מי היה מאמין שהסופרמרקטים שאנחנו כל כך אוהבים לבלות בהם את זמננו בקניות למעשה מתוכננים בקפידה כדי לתמרן אותנו לקנות עוד? אלו לא רק המבצעים שממתינים בקופות - כל פינה בסופרמרקט תוכננה בקפידה כדי שנמלא את עגלת הקניות שלנו בעוד ועוד מצרכים.

ריבס קונלי, שלמד עיצוב אדריכלי במכון פראט, החליט לחשוף את הסודות הערמומיים של הסופרמרקטים: "כמות המחשבה המושקעת בעיצוב סופרמרקטים, מנקודת מבט פסיכולוגית ושיווקית, היא פרועה לחלוטין". לדברי ריבס, יש סיבה ספציפית לכך שהפירות והירקות ממוקמים לרוב בחזית הסופר. "סופרמרקטים ימקמו את אגף הפירות והירקות ממש בכניסה לסופר, כך שתוסיפו לעגלת הירקות שלכם מהפירות והירקות על ההתחלה - ואז תרגישו פחות אשמה על המצרכים הפחות בריאים שתאספו בהמשך". מלבד זאת, הצבעוניות של הפירות והירקות מושכת את העין ומשכנעת אנשים להיכנס פנימה.

חלב, לחם וביצים - מוצרי יסוד שבהם משתמשים משקי בית בתדירות גבוהה, נמצאים רק לעתים רחוקות בחזית הסופרמרקט. הוא הסביר: "ייתכן שגם שמתם לב שפריטים חיוניים כמו חלב וביצים ממוקמים בכוונה בחלק האחורי של הסופר, כך שאתם נאלצים לחלוף דרך מספר מעברים כדי להגיע אליהם. זה בכוונה כדי שתתפתו להוסיף לעגלת הקניות שלכם דברים שראיתם בדרך". הוא הוסיף: "הם גם דואגים למלא את קצוות המעברים בהרבה אפשרויות לא בריאות כמו חטיפים ומשקאות מוגזים כדי לוודא שתתקלו בהם בזמן שאתם בדרככם לפריטים החיוניים".

אישה במחלקת פירות וירקות בסופרמרקט. ShutterStock
יש סיבה שהפירות והירקות ממוקמים בחזית הסופרמרקט/ShutterStock

גם הילדים שלכם בסכנה

יתכן שאנחנו כאנשים מבוגרים חכמים מספיק כדי לא לעמוד בפיתויים שמציב בפנינו הסופר, אבל מה עם הילדים שלנו? מתברר שמעצבי הסופרמרקטים הערמומיים האלה שמו לעצמם על הכוונת גם את הילדים. מכירים את התקפי הזעם של ילדים בסופרמרקטים? אז הם לחלוטין מכוונים. מעצבי הסופרמרקטים מנסים להבטיח שגם הילדים שלכם ישכנעו אתכם לקנות יותר - מה שאולי ישכנע אתכם להשאיר אותם בבית בסבב הקניות הבא שלכם.

"דרך נוספת לגרום לכם להוציא יותר כסף היא על ידי סידור מעבר דגני הבוקר, כך שהדגנים הממותקים יהיו בגובה העיניים של הילד. כך הם נוטים יותר לתפוס אחד, בזמן שהאפשרויות הבריאות יותר נמצאות למעלה", הוא הוסיף.

ריבס ציין סיבה נוספת שהקופות בסופר משכנעות אתכם לקנות מצרכים, מלבד המבצעים והפיתויים שנמצאים שם. כנסו לסופר ונסו לצאת ממנו בלי לקנות דבר. האם יהיה לכם פשוט לצאת כפי שהיה לכם פשוט להיכנס? "הקופות חוסמות את היציאה מהסופרמרקט מסיבה מסוימת. זה כדי להרתיע אתכם מלצאת בלי לקנות דבר", הוסיף ריבס.

עוד בנושא:
הסופרמרקט הדיגיטלי: הבינה המלאכותית משנה את חווית הקנייה

מחקר מצא: קופות שירות עצמי בסופרמרקט מכוסות בחיידקי צואה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הנה כל הסיבות להיזהר מהסופרמרקט:

@reevcon

the amount of thought that goes into grocery store design, from a psychological and marketing standpoint, is absolutely wild

♬ original sound - Reeves Connelly

מבוך מתוכנן

מרגישים שהלכתם לאיבוד בסופר? זה כי הסופרמרקטים מסודרים כמו מבוך מסיבה מסוימת. המבוך נועד לגרום לכם לעבור דרך כל המעברים בחיפוש אחר המצרכים שאתם צריכים כדי שתקנו עוד. ריבס אמר: "המבוך נועד לבלבל אתכם, אך הם מאוד מודעים לכך שהטקטיקות האלה הופכות פחות אפקטיביות לאחר שאתם מבקרים בסופר כמה פעמים וכבר יודעים היכן נמצא כל דבר. מה הם עושים אז? הם מעבירים את המוצרים למעברים אחרים כדי לבלבל אתכם ולגרום לכם לחפש אחריהם שוב". אז כן, אם תהיתם למה העבירו פתאום את מדף החמוצים לחלק אחר בסופר, דעו שזה לא כי ניסו לעשות סדר - אלא כדי לתמרן אתכם לחפש אחריהם.

ריבס חשף את תרמית הסופרמרקטים בסרטון טיקטוק שצבר יותר מחצי מיליון לייקים. הסרטון הותיר רבים מופתעים. "הטריקים הקטנים שלהם תמיד עובדים עליי", כתב אחד בתגובות ואחר הוסיף: "תמיד. אני נכנס לקנות 3 מצרכים ובסופו של דבר מוציא 300 דולר". צופה נוספת כתבה: "זו הסיבה שאני שונאת לקנות בסופר. אני צריכה לעבור במבוך רק כדי להשיג ביצים וחלב". עובד בסופר הודה שגם הוא מרגיש לא נעים לעבור בקופה בסוף המשמרת שלו בלי לקנות משהו.

אחרים הציעו פתרונות - להגיע לסופרמרקט עם רשימת קניות מוכנה מראש ולהיצמד אליה, לא להגיע רעבים, להזמין מצרכים ברשת או להיכנס עם עגלת קניות קטנה כדי לא להיסחף. "אני תמיד לוקח רשימת קניות איתי", כתב אחד ואחר הוסיף: "אני מזמין את המצרכים שלי ברשת. זה פותר את הבעיה". אחר כתב: "אני בכלל לא לוקח עגלה. אם אני לא יכול לשאת את זה ביד, אני לא קונה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully