וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלבים נובחים והשיירה בוזזת

16.3.2024 / 7:49

תקציב 2024 שאושר השבוע הינו במקרה הטוב תקציב ישראבלוף ובמקרה הגרוע תקציב קומבינות המורכב מאוסף של צעדים אקלקטיים. המדינה זה עני

בווידאו: תקציב המדינה המעודכן לשנת 2024 עבר במליאת הכנסת 13.03.24/ערות הכנסת

תקציב 2024 אושר סוף סוף בכנסת ויוצא לדרך למרות כל המהמורות האמיתיות או המדומות שבדרך. בסופו של דבר התקציב אושר כצפוי ברוב אוטומטי של 62 קולות. איך נהוג לומר? הכלבים נובחים והשיירה בוזזת.

שום נביחה לא תרתיע את שיירת נתניהו: לא הנזיפות הלא מנומסות מהנשיא ביידן שהמתיחות אתו המריאה השבוע לשיא חדש, לא הקמת נמל בעזה, לא אסון הכרמל לא דו"ח החקירה של אסון מירון ולא כל אסון אחר שייקבר בששון.

וכן, גם לא הפגנה נוספת של משפחות החטופים, לא הורדת דירוג האשראי של ישראל ולא גל עליות המחירים הפוקד אותנו. הגיעה העת שכולנו נפנים שיותר מעשור בתפקיד ראש הממשלה לא מספיקה לו, ושנתניהו חותר לקדנציה נוספת. הוא פועל 24/7 כדי שבועת נתניהו לא תתפוצץ.

השבוע הסביר בראיון לפוקס ניוז שהמחלוקת עם ארה"ב אינה אתו אלא עם תושבי ישראל. סוף סוף מודה קינג ביבי דברי ממלך צרפת לואי ה-14 שהמדינה זה עני (הגרסה הישראלית). אז בוא נראה אותו מעז לצאת לבחירות כדי לקטוף את פירות תמיכת ההמונים.

חזרה לתקציב 2024. התקווה הייתה שתקציב בהיקף 584 מיליארד שקל הגדול בתולדות המשק יהיה תקציב של בשורות. הוא אמור היה להפנים את אירועי ה-7 לאוקטובר על כך המשתמע, אלא שהוא הפך לתקציב ה-6 באוקטובר על סטרואידים.

נכון שהייתה מלחמה והוצאות הביטחון זינקו ל-155 מיליארד שקל עם דרישה תוספת של 55 מיליארד שקל. באותה העת הגרעון זינק ל-6.6% (יותר מ-100 מיליארד שקל) ותוך שנייה עלול להמריא ל-8%-9% בשל הנחות מופרכות של גביית מיסים ודחיית הטיפול בסעיפים בעייתיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024.. חיים צח/ לע״מ, עיבוד תמונה
ראש הממשלה ושר האוצר. כל אסון ייקבר בששון/עיבוד תמונה, חיים צח/ לע״מ

במקרה הטוב זה תקציב קומבינות ובמקרה הגרוע תקציב ישראבלוף. תקציב רציני זה לא. העובדה שחלקים ממנו יידונו בוועדת הכספים אחרי שכבר אושר בכנסת מוכיחה שהוא בנוי מאוסף של צעדים אקלקטיים.

אפילו "}דו"ח אפס" המוגש לבנק על ידי קבלן כדי להוכיח את רווחיות פרויקט הבנייה נראה טוב בהרבה. אבל סמוטריץ' בשלו.

כספים הקואליציוניים ליעדים התורמים כלום ושום דבר למאמץ המלחמתי המשיכו לזרום כמו מטחי הטילים של חיזבאללה. גרוע מכך: מפלגות הביזה הנהנות מהתקציבים הן אלה השוללות גיוס לצבא ומנהיגיהם הרוחניים מאיימים שתלמידי הישיבות יעזבו את הארץ. וסמוטריץ' מחריש.

השבוע עוד העז להזרים 25 מיליון שקל נוספים למפלגת ההומופוביה נועם של אבי מעוז. לקינוח הוא נותן את ידו לקיצוץ של 160 מיליון שקל מתקציב מכון המחקר החקלאי וולקני שעלול להביא לסגירתו.

שר האוצר גיבור נגד הרוח. הוא מבקר את מערכת הביטחון ומאיים לעצור את תקציבה, אם לא תוקם ועדת מומחים ציבורית לבחינת התקציב ויעדי הביטחון. זה מה שקורה שכשזנב מכשכש בכלב ועוד מדובר בזנב המתנדנד סביב אחוז החסימה.

כשהכספים הקואליציוניים זורמים צריכים הרי מקורות כספיים כדי לממן אותם. אז מה עושים? מנסים באוצר להעלות בשוליים מיסים או לעודד צעדים ארוכי טווח מעודד צמיחה. השבוע התברר שגם זה לא קרה עד אישור התקציב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אבי מעוז, הכנסת, 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
אבי מעוז. 25 מיליון שקל נוספים למפלגת ההומופוביה/ראובן קסטרו

מצעדים לצמצום הגירעון בהיקף 20 מיליארד שקל התנדפו 6.6 מיליארד שקל. הטלת מס פחמן, ייקור אגרות רכב, העלאת מס הרכישה, צעדי נדל"ן נוספים וביטול הפטור ממס קנייה על סיגריות בדיוטי פרי הוכשלו על ידי יו"ר ועדת הכספים משה גפני.

מדוע? כי יו"ר ועדת הכספים לא היה מרוצה מצעדי הפיקוח על כספים המועברים לרשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה. הממונה על התקציבים יואב גרדוס הזהיר אבל הוא דיבר אל הקיר. לכן הממשלה נאלצה השבוע לאשר תקציב עם גירעון נוסף של 6.6 מיליארד שקל שלא תוכנן מראש.

אבל כאמור הקומבינה עובדת שעות נוספות. ח"כ גפני שוכנע להמשיך בדיונים בוועדת הכספים גם לאחר שהתקציב כבר אושר בכנסת במטרה היא להגיע לפשרה מפא"יניקית בעניין הפיקוח על החינוך החרדי. בתמורה הוא ישחרר צעדי גבייה בהיקף כ-1.5 מיליארד שקל.

אז באמת תודה לח"כ גפני המחזיק את המדינה בגרון. למרבה השמחה חלק מהגזרות כמו העלאה של 1% במע"מ יידחו ל-2025 כי נתניהו פוחד להתעסק ברצינות עם הכיס של החרדים ושלנו בשנת המחדל הנוראית.

משה גפני ועדת הכספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
יו"ר ועדת הכספים משה גפני. מחזיק את המדינה בגרון/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

ברור שאפילו בבנק ישראל לא מאושרים מהמצב. למותר לציין שגם חברות דירוג האשראי שהמתינו בסבלנות לאישור התקציב לא יהיו סובלניים לחריגות ויפעלו להורדת הדירוג בעוד שבוע שבועיים. הם המתינו עד כה כי אפילו הם לא עיכלו את המבנה הסופית של קומבינת 2024.

השאלה המסקרנת בהקשר זה היא האם באמת לנתניהו לא אכפת מהמשק, מהכלכלה או מגורלם הכלכלי של האזרחים? התשובה למרבה הצער היא לא איכפת.

שום פסיק שאינו תורם להישרדותו האישית אינו עומד על הפרק והגיע הזמן שכולם יפנימו את זה. אבל אתם עדין מוזמנים להציע שם קליט למלחמה בעזה (רק לא טבח נתניהו) שירצה את קהל מעריציו וקניתם את עולמכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully