וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם כבר בפגרה: שום ח"כ לא הגיע לדיון על פיצוי העסקים בצפון

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 18:58

אנשי הצפון נדהמו כשגילו ששום ח"כ למעט יו"ר הוועדה לא הגיע לדיון על פיצוי עסקים בצפון: "יצאנו ב-4 בבוקר מהגליל, הצפון לא מספיק חשוב להם"

עימות עם משפחות החטופים בכנסת: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך"/ערוץ הכנסת

הכנסת כנראה כבר יצאה לפגרה: אנשי הצפון שהגיעו הבוקר לדיון בכנסת בנושא פיצוי לעסקים בצפון במלחמה, גילו חדר ריק ושומם, כאשר רק יו"ר הוועדה מיכאל ביטון נוכח.

ענבר בזק, חברת הכנסת לשעבר מטעם מפלגת יש עתיד וכיום מנכ"לית החברה הכלכלית הגליל העליון, פרסמה תמונה של החדר השומם וכתבה כי "יצאנו הבוקר בשעה 4 מהגליל העליון לדיון בכנסת בנושא פגיעה בעסקים בצפון בעקבות מלחמת חרבות ברזל ופיצוי לעסקים בצפון. לדיון לא הגיע אפילו ח"כ אחד! חמעט יו"ר הוועדה מיכאל ביטון. כנראה 9 בבוקר מוקדם להם והצפון לא מספיק חשוב להם".

הצפון סובל ממתקפות חמורות של חיזבאללה ופגיעה קשה בעסקים, כאשר בעוד עסקי הדרום מתאוששים, הצפון מושבת כמעט כליל, ודאי עסקים כמו תיירות, צימרים ועוד. רק הבוקר נהרג אדם במתקפה על מסגריה, ואתמול נהרס מהיסוד יקב, לצד פגיעות חוזרות ונשנות בלולים ועסקים נוספים.

חברי הוועדה שלא נכחו כוללים את ואליד אלהואשלה, ששון ששי גואטה, ניסים ואטורי, טטיאנה מזרסקי, יונתן מישרקי, ארז מלול, צבי ידידיה סוכות, יוסף עטאונה, עודד פורר, יסמין פרידמן, יצחק קרויזר ומשה רוט, זאת לפי אתר הוועדה.

ח"כ יצחק קרויזר מסר כי "בזמן הדיון המדובר, השתתפתי בדיון משמעותי שנועד לשמור ולהגן על חקלאי הצפון. כנציג וכתושב הצפון, אני נלחם עבור חבל הארץ הזו, בחקיקה ובכל הכלים הפרלמנטרים העומדים לרשותי, בין השאר אני מוביל עם חברים נוספים את המאבק להקמת מנהלת תקומה בצפון, כשאשתי שומרת על ביתנו בגולן וילדינו בצפון סובלים מטילי החיזבאללה".

הדיון הריק בוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הצילום של בזק. "לא מספיק חשוב להם"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול אישרה ועדת הכנסת כי פגרת הפסח אכן תתקיים כסדרה, זאת למרות התנגדו תגדולה בציבור על רקע תקופת החירום: מלחמה, חטופים, מפונים, חזית נוספת בצפון, משבר עם ארה"ב ומה לא בעצם.

נציגי משפחות החטופים שהשתתפו בדיון הוועדה צעקו יחד עם חלק מחברי הכנסת: "בושה, בושה, בושה", זאת לאחר שאושרה ההצעה ליציאה לפגרה הארוכה. מדובר בפגרה ארוכה במיוחד אשר תתחיל ב-8 באפריל ותסתיים רק ב-19 במאי - יותר מחודש והרבה מעבר לימי החופש שמקבל הציבור ואפילו אלה במוסדות הלימוד.

חן אביגדורי, שבתו ואשתו חזרו משבי חמאס, אמר לחברי הכנסת כי "כל אחד מחברי הכנסת שהרים את ידו - אני הולך לבדוק טוב טוב מה הוא עושה. אמרתם שאתם עובדים בפגרה? תעבדו. אל תצטלמו". ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה סינן לעברו בתגובה: "יאללה יאללה". אביגדורי הגיב בזעם: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך". משתתפת נוספת שנכחה באותו זמן בוועדה צעקה לעברו: "שהבת שלך תהיה חטופה בעזה ותגיד יאללה יאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully