וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לילדים קטנים? המשכורת שלכם תעלה החודש

27.3.2024 / 11:29

חוק הסיוע נכנס לתוקף והורים לילדים עד גיל 3 יקבלו הטבה בנקודות הזיכוי, רטרואקטיבית מתחילת השנה

בווידאו: הורים לפעוטות מפגינים בעקבות החשד נגד הגננת ממעון ויצו בשדרות/יניב כליף

הורים לילדים קטנים? תתכוננו להפתעה משמחת בתלוש המשכורת. רשות המסים עדכנה הבוקר כי חוק הסיוע להורים לילדים עד גיל 3 נכנס לתוקף רטרואקטיבית מתחילת השנה.

על פי החוק, החל משנת המס 2024 יקבלו הורים לילדים שגילם עד 3 תוספת של נקודות זיכוי ממס לפי החלוקה הבאה: בגין כל ילד שנולד בשנת המס תינתן נקודת זיכוי אחת לכל הורה, בגין כל ילד שמלאו לו שנה או שנתיים בשנת המס יינתנו שתי נקודות זיכוי לכל הורה, ובגין כל ילד שמלאו לו 3 שנים בשנת המס, תינתן נקודת זיכוי אחת לכל הורה. נקודות זיכוי אלה יינתנו בנוסף לנקודות שהורים לילדים מקבלים כיום.

שווי נקודת זיכוי לשנת 2024 הוא 2,904 שקל לשנה, ומשמעותה של כל נקודה היא הפחתה של כ-242 שקל לחודש במס המשולם. הדבר רלבנטי להורים בעלי שכר אשר מגיע לרף המס. שווי ההטבה להורה שיכול לנצל את נקודות הזיכוי במלואן יכול להגיע עד לכ-484 שקלים חדשים לחודש לכל הורה, ועד לכ-968 שקלים חדשים למשק בית לחודש, לכל ילד בטווח גילאים זה. הורה יחיד במשפחה שאין בה הורה נוסף יהיה זכאי לכפל נקודות זיכוי בגין כל ילד בגילאים האמורים.

אמא צעירה מחזיקה תינוק על מנשא. ShutterStock
הורים המרוויחים שכר נמוך יוכלו לקבל מענק עבודה בגובה של עד 470 שקל בחודש/ShutterStock

החוק יחול רטרואקטיבית החל מתחילת השנה. עצמאים, וכל שאר החייבים בהגשת דוחות שנתיים למס הכנסה, ייהנו מההטבה כחלק מחישוב המס השנתי לאחר הגשת הדוח. שכירים שעובדים במקום עבודה אחד אינם נדרשים לבצע כל פעולה על מנת לממש את ההטבה, המעסיקים שלהם יחשבו את תוספת נקודות הזיכוי ללא פניה.

רשות המסים עדכנה כי תפעל לתקן באופן יזום תיאומי מס שהוגשו במהלך השנה על ידי מי שיש לו יותר ממעסיק אחד, על מנת שהורים שערכו תיאום מס לפני אישור ההטבה יקבלו את נקודות הזיכוי מבלי להידרש לפנות לרשות המסים על מנת לקבל תיאום מס חדש. האישורים המתוקנים יישלחו בהקדם.

החוק כולל גם מתן תוספת למענק עבודה להורים לילדים עד גיל 3, אשר עובדים והם בעלי הכנסה נמוכה, החל מתחילת 2025 בגין שנת הזכאות 2024. סכום התוספת יעלה בהדרגה בטווחי ההכנסה הנמוכים עד שיגיע לסכום מרבי של 470 שקל לחודש בגין כל ילד שגילו עד 3, ואז יירד בהדרגה בטווחי ההכנסה הגבוהים. התוספת תינתן להורים שהכנסתם החודשית הממוצעת נמצאת בטווח ההכנסה המזכה, והם עומדים בתנאי הזכאות האחרים שנקבעו בחוק מענק עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully