וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל כמעט הכפילה ההזמנות, עוד לפני שצה"ל חידש מלאי כיפת ברזל

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 18:55

רפאל אמנם נאלצה לפנות את מפעלה בשלומי בגלל המלחמה, אבל רשמה ב-2023 שנת שיא במכירות ובהזמנות, עם שיעור גידול רב יותר מאשר בתעשייה האווירית ובאלביט

יירוטים של כיפת ברזל בשמי הצפון/מערכת וואלה!

הקטנה מבין שלושת התעשיות הביטחוניות הגדולות בארץ רשמה את הגידול הרב ביותר במכירות ובהזמנות ב-2023, וזה עוד לפני השפעות מלחמת חרבות ברזל והסיוע האמריקאי המיוחד.

רפאל רשמה בשנה החולפת גידול של 21% במכירות שעלו ל-3.879 מיליארד דולר, גידול מרשים של 85% בהזמנות חדשות שהסתכמו ב-8.177 מיליארד דולר, ושל 17% ברווח הנקי, שטיפס ל-162 מיליון דולר. צבר ההזמנות של רפאל זינק ב-47% ל-14.5 מיליארד דולר. בכל הנתונים מדובר בשיא של כל הזמנים, לבד מהרווח הנקי.

הנתונים האלה מגיעים כאשר עיקר הרכש הצפוי של משרד הביטחון בעקבת המלחמה יגיע רק השנה, לאחר אישור הסיוע הביטחוני המיוחד מארה"ב, שכולל רכש בסך של כ-5 מיליארד דולר מרפאל, ביניהם כ-3 מיליארד דולר למיירטי כיפת ברזל, כמיליארד דולר לרכש מיירטי קלע דוד ו-1.2 מיליארד דולר למערכת היירוט בלייזר מגן אור.

גם כך רשמה רפאל רבעון אחרון חזק תוך כדי המלחמה, בזמן ש-20% מעובדיה מגויסים לצה"ל, היא מספקת הזמנות דחופות למשרד הביטחון, ושהחברה נאלצת לפנות את מפעלה בשלומי שבגליל, כחלק מפינוי האיזור בשל התקפות החיזבאללה. ברבעון האחרון רשמה רפאל גידול של פי 2.5 בהזמנות החדשות, שזינקו פי 2.5 ל-3.998 מיליארד דולר. אולם 61% מהן היו ללקוחות בחו"ל, בעקבות חתימה על כמה עסקאות ייצוא גדולות.

טבלת השוואה - רפאל, אלביט, התעשייה האווירית. מערכת וואלה,
טבלת השוואה - רפאל, אלביט, התעשייה האווירית/מערכת וואלה

"עוד לפני מלחמת חרבות הברזל, שאת השפעותיה על דוחות החברה נראה בעיקר בשנת 2024, מימשה רפאל הזדמנויות חשובות במדינות שונות בעולם עם עסקאות ענק כגון המכירה ההיסטורית של "קלע דוד" לפינלנד, עסקת מכירת טילי הספייק ליוון, ועוד", מסר יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ.

יואב תורג'מן, שנכנס לתפקיד מנכ"ל רפאל בפברואר במקום אלוף (מיל') יואב הר אבן, לאחר ששימש כמנכ"ל חברת הבת של התעשיה האווירית אלתא, מסר כי "רפאל עומדת בפני שנה מאתגרת של צמיחה ופיתוח, החברה נערכה מבעוד מועד ליעדים אלה, ואני סמוך ובטוח שהודות להון האנושי המצוין בחברה ולניסיון המבצעי המוכח של מערכותיה, נעמוד באתגרים אלה בהצלחה מרובה".

עוד בוואלה!

המלחמה הזניקה את אלביט לתוצאות שיא

לכתבה המלאה
כיפת ברזל. רפאל, מד"א
שיגור של כיפת ברזל./מד"א, רפאל

בשנה האחרונה רשמה מערכת יירוט הרקטות הכבדות והטילים הבאליסטיים לטווח בינוני קלע דוד יירוטים מבצעיים ראשונים והרחפן התוקף פייר פלייר, מעוז בכינויו הצה"לי, נכנס לשימוש מבצעי. שתי המערכות זכו לשימוש משמעותי במלחמת חרבות ברזל.

עם פרוץ הלחימה ב-7 לאוקטובר האיצה רפאל אספקת חימושים ומערכות לצה"ל, תוך התמקדמות מייצור טילים מיירטים למערכות "כיפת ברזל" ו"קלע דוד", טילי ספייק שונים, חלקים למערכת "מעיל רוח" וכן עבור עשרות מערכות נוספות. לצד העבודה מסביב לשעון כ- 20% מעובדי רפאל גוייסו למילואים והמשמרות בקווי הייצור גובו גם על ידי מהנדסות ומהנדסים מקרב עובדי רפאל בחטיבות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully