וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם יש לך שמש: עם כניסתו של שעון הקיץ, מצטיידים במשקפיים

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 11:18

לאחר ירידה של כ-20% בהכנסות בתקופת הקורונה, שוק האופטיקה בישראל התאושש ומגלגל כיום ב-2 מיליארד שקל בשנה. עם כניסתו של שעון הקיץ היום ולקראת עונת הקיץ, בדקנו מה צפוי השנה בתחום משקפי השמש ואיזה טרנד כדאי שתכירו

מיילי סירוס קמפיין קיץ 2024 קרדיט דולצה גבאנה. יח"צ חו"ל,
מיילי סירוס קמפיין קיץ 2024 קרדיט דולצ'ה גבאנה/יח"צ חו"ל

שוק האופטיקה בישראל, שהושפע משמעותית ממשבר הקורונה העולמי וספג ירידה של למעלה מ-20% בהכנסות, רושם מאז התאוששות מרשימה, מציג עלייה בהיקפי המכירות מידי שנה ומגלגל כיום כ-2 מיליארד שקל בשנה מתוכו מגלגל שוק משקפי השמש כ־850 מיליון שקל בשנה כשהרשתות המובילות מחזיקות כמחצית מהשוק.

בשנה האחרונה (2023) מתמודד הענף עם שינויים ואתגרים כמו: רשתות בינלאומיות שהגיעו לישראל, הגדלת ההיקפים של היבוא המקביל, שינויים טכנולוגיים, מיזוגים בין חברות, ייצור מותגים מקומיים ועוד.
אחד השינויים הבולטים בענף הוא השותפות בין קבוצת פוקס לבין חברת לוקסאוטיקה העולמית ששולטת בנתח שוק מכובד (כ-30%) מהשוק, ומתמחה בעיצוב, ייצור והפצה של מותגי מובילים ווג, פרסול, רייבאן, אוקלי, פראדה, שאנל וג'ורג'יו ארמני.

במסגרת השותפות, קיבלה קבוצת פוקס את הזיכיון הבלעדי לפתוח ולהפעיל עשרות חנויות של Sunglass Hut בישראל. מהלך זה עשוי לזרז עוד יותר את המעבר של התחום מחנויות פרטיות בחזית הרחובות הראשיים של הערים לרשתות גדולות שמפעילות עשרות ומאות סניפים במרכזי הקניות הגדולים בהן, אופטיקה הלפרין, אופטיקנה, קרולינה למקה סופר-פארם ואירוקה, לצד הרשת הבינלאומית Sunglass Hut כאמור.

כדי לעמוד בתחרות עם הרשת הבינלאומית שעשתה דריסת רגל מאסיבית בשוק המקומי, רשתות האופטיקה והחנויות העצמאיות בתחום, החלו לעשות התאמות ונקטו בצעדים שיסייעו להן לשמור על הראש מעל המים. חלקן אימצו טכנולוגיות מתקדמות, חלקן הצטיידו במכשור מקצועי מתקדם יותר, חלקן מיזגו פעילות (כמו קבוצת סופר-פארם שרכשה את רשת אירוקה), חלקן הגדילו את היקף היבוא המקביל כדי להציע מחירים אטרקטיביים, חלקן חידשו ושיפצו את החנויות וכמה אף החלו בייצור מותג פרטי, במטרה לקלוע לטעמו של הקהל המקומי ולהציע מחירים אטרקטיביים שיתמודדו מול המחיר הגבוה של המותגים הבינלאומיים.

אוליבר פיפלס רוגר פדרר. יח"צ חו"ל,
אוליבר פיפלס, עם רוגר פדרר/יח"צ חו"ל

אביזר אופנה משלים לטוטאל-לוק מושלם

לקראת קיץ 2024, עם כניסתו של שעון הקיץ לתוקף היום (29.3), שאלנו את החברות הגדולות בשוק האופטיקה על התנודות בשוק, הביקושים והטרנדים שעתידים לשלוט השנה בגזרת משקפי השמש. מלאוקסוטיקה ישראל נמסר: "משקפי שמש הפכו עם השנים לאקססורי משלים לטוטל לוק מושלם. כיום, שלא כמו בעבר, משקפיים רוכשים בכל ימות השנה", אך אין ספק שהקיץ היא העונה החמה תרתי משמע, של שוק משקפי השמש.

האמירה שעומדת מאחורי הקולקציות החדשות לאביב-קיץ 2024 מקדמת תעוזה, שבירת מוסכמות ושחרור מסטיגמות מיושנות. ההיצע רחב ומגוון מתמיד ומושפע מטרנדים עכשוויים מזירת האופנה העולמית.

אלינור בור בן־צבי, סמנכ"לית שיווק לוקסאוטיקה ישראל: "את הביטוי לטרנדים נתן לראות בלמעלה מ-30 מותגי המשקפיים שלנו. משקפי שמש, כמו גם משקפי ראיה, יכולים לשדרג בקלות כל מראה לאורך כל עונות השנה. כיום, יותר מתמיד, יש לאנשים את הצורך להיות חלק מקהילה גלובאלית באמצעות אימוץ טרנדים בהשפעת המדיה החברתית, אך עם זאת לשמור על סטייל ייחודי וביטוי עצמי".

עם התייחסות לקולקציה החדשה לקראת אביב-קיץ 2024, היא מוסיפה: "המותגים מציעים השנה אינטרפרטציות חדשות לדגמי המשקפיים הקלאסיים והאייקונים, בשילוב טכנולוגיות מתקדמות ביניהן מסגרות מחליפות צבעים, עדשות קמורות, עדשות מתכהות, חומרים ממוחזרים ועוד".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קרולינה למקה ברלין. דודי חסון,
קרולינה למקה ברלין/דודי חסון

סגול הוא השחור החדש?

על פי חברת לאוקסוטיקה ישראל אלו הם הטרנדים שיובילו בעונת אביב-קיץ 2024:

מסגרת וצבע - מסגרות עבות כמו גם מסגרות עדינות ישלבו את הצורה המלבנית עם הצורה החתולית שמתאימה גם לנשים וגם לגברים, מתוך ההבנה שהזויות החדות מחמיאות למגוון רחב של מבני פנים. לצד זאת, הצבע הסגול שמאופיין כחורפי, עושה כניסה מרשימה לעונת החמה עם מגוון רחב של גוונים.

ספורט אורבאני, מירוצים ומסכות - מעצבי-על בינלאומיים כמו ורסצ'ה, דולצ'ה גבאנה וברברי גילו פוטנציאל אופנתי במגמה שהחלה כמענה לצורך של ספורטאים לסגירה מלאה של העין שתמנע סנוור וכניסה של אבק תוך יציבות בעת פעילות ספורטיבית. משפיענים כמו מדונה, מיילי סירוס וקים קרדשיאן, שמרכיבים משקפיים מהסגנון הזה, עם פיתוחים נוטפי גלאם, משפיעים על נערות צעירות שמאמצות את הטרנד בכל העולם.

דגמים החדשים מוכיחים שהם לא רק פונקציונליים, אלא גם מעוצבים ושיקים שמבטאים סגנון חיים, כמו שעושה מסגרת המסכה ה"עוטפת" את הפנים שמופיעה בקולקציות החדשות של אוליבר פיפלס (קולקציית אקסקלוסיב עם שחקן הטניס רוג'ר פדרר), פרארי ודולצ'ה גבאנה. לצד דגמי הספורט האורבני, מוצעים דגמי מירוצים בגרסה צרה ועדינה יותר - מותגי הספורט והלייף סטייל אוקלי, ריי-באן וארנט מציעים סגנון מינימלי ופונקציונלי עם צורות מדויקות ונוחות מקסימלית.

מינימליזם, מוגזם או קלאסי? השנה ישלטו דגמים מודרניים ללא מסגרת (Rimless) שיעניקו לוק מינימליסטי בשימוש חומרים קלים ויוקרתיים. המותג פראדה למשל, מציע סגנון של "מסגרות ללא מסגרת" כשהפוקוס הוא על העדשה. בצד המראה המינימליסטי, קיים, נוכח ואייקוני גם סגנון הטייסים עם משחק סביב הסגנון הקלאסי בגרסאות חדשות. לצד הסגנונות ה"רגועים" יוצגו על מדפי המשקפיים עם דגמים שהם תכשיט, מדובר במשקפי שמש עם קישוטים בולטים, שימוש במתכות ואבנים משובצות בפרונט או נצנצים על המסגרת.

קיימות/איכות הסביבה - בתי האופנה הגדולים מבינים שניתן להישאר אופנתיים אך גם להתחשב בסביבה ובשנים האחרונות נעשה שימוש מוגבר בחומרי גלם ירוקים, ממוחזרים ואקולוגיים יותר בתהליך הייצור.

מינימי לילדים - הטרנדים החזקים של 2024 מעולם המבוגרים מגיעים גם לעולם הילדים. תוכלו למצוא השנה משקפי טייסים, משקפיים בגווני סגלגל, שילוב הצורות ריבועית-חתולית ודגמים ללא מסגרת, גם עבור האנשים הקטנים. לקראת הקיץ מתוכננת להגיע קולקציה ייחודית של מותג המשקפיים ריי-באן עם ספיידרמן במהדורה מוגבלת.

ורסאצה אביב קיץ. יח"צ,
ורסאצה, אביב קיץ: צבעוניות, רטרט, מסכה ולוגו מוגדל/יח"צ
צבעוניות עזה, דגם עדכני של המותג off white לאביב-קיץ 2024. יח"צ חו"ל,
צבעוניות עזה, דגם עדכני של המותג off white לאביב-קיץ 2024/יח"צ חו"ל

מתכת הצידה

חברת עינית בע"מ, היבואנית הבלעדית של המותגים המובילים: אוף וייט, פאלם, טומי הילפיגר, מוסקינו, סילוואט טום פורד ועוד, מוסיפה טרנדים מובילים נוספים לעונת אביב-קיץ 2024:

חוזרים לשנות ה-70' - השנה ניראים יותר דגמים של משקפיים בעלי מסגרות אוברסייז בצורות מגוונות: מרובעים, מתומנים, משושים ועוד. הבולטות של המסגרת בסגנון שחוזר אלינו משנות ה-70, תחמיא למגוון רחב של צורות פנים.

שקיפות מגוונת או צבעוניות עזה? טרנד שממשיך משנה שעברה הוא האצטט המינרלי, (חומר טבעי אהוב על מעצבי המשקפיים בעולם), שמאפשר לייצר שכבות צבע ברמות שונות של שקיפות והברקה. לצד השקיפות המגוונת, חוזרים לככב הצבעים העזים שתופסים תאוצה.

חומרים עם נוכחות - על פי חברת עינית, השימוש במתכות עבור מסגרות המשקפיים נדחק הצידה ומפנה מקום לאצטט ולפלסטיק שחוזרים להוביל במסגרות בולטות וצבעוניות לעומת המינימליסטיות של מסגרות המתכת הדקות.

פראדה אביב קיץ 2024. פראדה יח"צ,
פראדה אביב קיץ 2024/פראדה יח"צ

אפרסק מחמיא לפנים?

דיברנו גם עם גלוריה בבאי, מעצבת וטרנדולוגית ברשת אופטיקנה שהוסיפה מניסיונה וציינה כי צבע השנה שנבחר ע"י חברת הצבע פנטון העולמית הוא אפרסק Peach Fuzz, צבע רך ועדין בעל מאפיין חם וניטראלי שעל פי החברה מעביר מסר של אכפתיות ושיתוף ומעורר את החושים. הצבע הנבחר כבר מככב בעולמות הביוטי, בהם האופנה, האקססוריז ועיצוב הפנים. בעולם האופטיקה ניתן למצוא אותו במשקפיים אופטיות ומשקפי שמש כאחד. הצבע מתאים לקיץ ומשתלב בהרמוניה עם כל גוון עור ועם כל אאוטפיט".

בבאי מוסיפה כי "לצד ההכרזה על צבע השנה, בתי האופנה הגדולים הכריזו על הצבע המנוגד לו - אדום כהה. זה מתחבר למגמה העולמית של "שנת הפרדוקס" בעולם העיצוב שמתבטאת גם בעולם המתקיים. כאשר לצד מלחמות ואסונות טבע נולדה מגמה בעולם העיצוב שצופה ומצפה לעתיד רך ומתוק יותר ומתאפיינת בעיצוב אותנטי שהוא גם בולט".

צועקים את שם המותג - טרנד נוסף שמציגה בבאי ואומצו ע"י מוצגי יוקרה בינלאומיים הוא דרך מקורית "לצעוק" את שם המותג. בעבר היה נהוג להצניע את הלוגו אך לקראת שנת 2020 לבתי האופנה הגדולים התעורר חשק להבליט אותו, אם ע"י פרינט חוזר על גבי העדשה ואם באמצעות הצגת שם המותג בפרונט בצורה מוקצנת שאף אחד חלילה לא יפספס.

מסיכות ונצנצים - בבאי מוסיפה על טרנד המסיכות כי מעצבי העל גילו פוטנציאל אופנתי בצורך הפונקציונלי של הספורטאים וכיום ניתן לראות דגמי משקפי שמש בסגנון מסיכה, גם של המותגים: ורסצ'ה, לנבן סלבדור פרגמו, קרל לגרפלד, דולצ'ה גבאנה, בלנסייגה , פרדה וברברי. כך גם לגבי טרנד התכשיטנות שאימצו בתי אופנה כמו: סברובסקי, גוצ'י, ולינדה פארו עם שילוב קריסטלים, אבנים ויהלומים על גבי המסגרות.

אופטיקנה, דגמי המותג קאטליה לסתיו חורף 2023-2024. שי פרנקו,
משפיענים מובילים כפרזנטורים למותג המשקפיים קאטליה, לאופטיקנה/שי פרנקו

רטרו ועדשה אחת

גם על רשת ERROCA BY SUPER-PHARM הטרנדים לא פוסחים. דנה שניידר מנהלת קולקציה של הרשת: "הקולקציה החדשה משלבת טרנדים בולטים השאובים מעולם האופנה וכוללים סגנונות שיתאימו לכל מבנה פנים ולכל מצב רוח: מסגרות גדולות, צורות גאומטריות מיוחדות, מסגרות טייסים בקאמבק מרענן וגווני אדום המהווה הצהרה, סמל של תשוקה, כוח וביטחון.

קיץ נראה דגמים קלאסיים ודגמים אייקונים בהשראת טרנדים מובילים כמו: סמל לוגו מובלט, אצטטים שקופים וגוונים כמו ירוק בהיר, תכלת ואפרסק ושילוב גוונים וצבעים במסגרת כשהבולט ביניהם הוא השילוב של שחור ולבן. יככבו השנה מסגרות רטרו שמייצגות נוסטלגיה עם נגיעה מודרנית וכמובן מסגרות רייסר וסקי שאומצו על ידי הסלבס העולמיים".

לבסוף, אי אפשר להתעלם מרשת החנויות הצומחת CAROLINA LEMKE BERLIN שמציגה בקולקציית הקיץ חידושים עדכניים מזירות האופנה המשתנות כמו: משחקים גאומטריים, טכניקות CNC והתייחסות עמוקה לדיטיילס, "כל אלה הינם רק חלק מהמגמה להציג מגוון רחב של אפשרויות שהופכות את הבחירה המושלמת לאישית ומשתנה באותה מידה".

בנוסף לדגמים שנועדו לספורטאים, מסגרות גיאומטריות מיוחדות וגודל האובר-סייז של המסגרת בסגנון שנות ה-70, הקולקציה החדשה של קרולינה לבקה ברלין מאופיינת בטרנדים אופנתיים נוספים:

תלת מימד - החדשנות שמביא איתו סגנון ה-D3 בעולם מציג משחקים של שכבות וחיתוכים גסים שמאפשרים יצירה של מבנים מורכבים ודומיננטיים. העיצוב הזוויתי שנעשה בטכנולוגיית CNC הפך את צללית הבייסיק הגאומטרית לשקט ונצחי.

עדשה אחת בלבד - על פי המומחים של קרולינה למקה ברלין, משקפי שמש בעלי עדשה אחת מזוהים לרוב עם לוק עתידני אך הפכו לפריט חובה לקיץ הקרוב. משקפי ה ONEPIECE - פונים לא רק לאמיצים. שילובים של חומרים מתכתיים ופלסטיים במסגרות, בדגש על דיטיילס וגימורים מתוכשטים יוצרים מראה עשיר עם נוכחות דומיננטית.

רטרו לא מתאמץ וקלאסיקה נצחית - סגנון הרטרו חוזר אלינו מהניינטיז ונוחת בוורסיות מעודכנות כמו מסגרות שעוטפות את הפנים ב-360 מעלות ומסגרות מוזהבות בשילוב עדשות כהות. לצד כל הטרנדים עומדים איתנים, משקפי השמש השחורים, הקלאסיים, הנצחיים שלא מאבדים רלוונטיות אך השנה מוצעים עם תוספות כמו עדשות מראה כסופות שעושות קאמבק ומציגות לוק שמשלב עבר-הווה-עתיד.

דגמים חדשים למשקפי השמש של המותג balmain לאביב-קיץ 2024. יח"צ חו"ל,
דגמים חדשים למשקפי השמש של המותג balmain לאביב-קיץ 2024/יח"צ חו"ל

NO GENDER IS THE NEW GENDER

ארז כהן, בעלים ומנכ"ל של קבוצת DUKE, בעלת חברת LUX LOOTERZ, המייבאת ומפיצה בלעדית של מותגי שמש וראייה בקטגוריית היוקרה: AKONI ,VALENTINO, BALMAIN מוסיף: "העבודה שלנו היא באיתור המותגים הנחשקים והאיכותיים בעולם. לא כאלה שמזהים טרנדים, אלא כאלה שמייצרים טרנדים - כדי לספק ללקוחות את האמירה הייחודית, האופנתית, וההולמת ביותר עבורם".

לדבריו של כהן, הקהל הישראלי סופר מעודכן לטרנדים העולמיים וחשוף 24/7 לכל המתרחש ברשתות החברתיות, ולכן בעת בחירת דגמים חדשים מצדו של היצרן, ישנה חשיבות גדולה לדגמים המוכתבים על ידי המעצבים הבינלאומיים. לצד המגמות הבולטות השנה, אפשר לראות את המגמה של NO GENDER" IS THE NEW GENDER'' - היוניסקס נמצא בכל מקום והכיוון ברור: תהיה מי שאתה! לדוגמא מעצב העל אוליבייה רוסטאן, המנהל האומנותי של מותג האופנה היוקרתי BALMAIN, שמביא את מי שהוא מבלי להיכנע לנורמות החברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully